Miehen haluttomuus

  • Viestiketjun aloittaja Neuvoton
  • Ensimmäinen viesti
Neuvoton
Mistä johtuu että mies ei halua seksiä?
Tapasin miehen jonka kanssa olen seurustellut jonkin aikaa.Olen yllättynyt siitä miten vähän meillä on seksiä.Puhuimme asiasta ja mies vastasi että hänelle ei 'se' ole pääasia vaan suhteessa pitää olla paljon muutakin.Ongelmaksi on muodostunut nyt se että mies ei tee aloitetta ikinä seksiin vaan aloite on aina minun puoleltani.Mies sanoikin kerran että taasko sä vonkaat kun just eilen sait.Niin minä lopetin vonkaamisen ja tuloksena oli kaksi pikaista kertaa viime kuussa,tässä kuussa ei mitään.Mies ihmettelee miksi olen jatkuvasti pahantuulinen ja sanoin suoraan että sen vuoksi kun elän ainaisessa puutteessa.Mies pyysi anteeksi ettei ole huomioinut minua eikä suorittanut velvollisuuksiaan.Minä loukkaannuin siitä tosi paljon ja sanoin että saman tien voidaan sitten lopettaa koko suhde jos seksi on pelkkä ikävä velvollisuus.Mies sanoi että onhan se mukavaa mutta hän ei ole kovin aktiivinen eikä tarvitse niin usein.Mies ei käy vieraissa ja rakastaa minua siitä ei ole kysymys.Olen kyllä kuullut että haluttomia miehiä löytyy mutta ei naurata kun on osunut omalle kohdalle.Toinen on kiltti ja hyväntuulinen ja toinen näivettyy pystyyn.Onko tästä mitään ulospääsyä vai onko minun jätettävä mies sen vuoksi ettei seksi onnistu?Mies on kyllä hyvä seksikumppani mutta kun niin harvoin on mitään toimintaa.Minä en jaksa enää mitään,mikään ei kiinnosta.Yhtä hyvin voisin sitten elää yksinkin kun ihan sama tässä on onko kumppania vai ei,seksielämä on vielä vähäisempää nyt parisuhteessa kuin mitä se oli ennen tätä miestä.Nyt on sitten halut minunkin kohdaltani kokonaan loppuneet,kai ne loppuu kun ei saa minkäänlaista vastakaikua.Minä haluaisin tähän miehiltä vastauksia.
 
Mulla oli tuollainen mies, on muuten nykyään aviomieheni. Asia ei mua vaivannut siloin koska en itse ollut niihin aikoihin halukas. Olin mutenkin niin ujo niihin aikoihin. Silloin tällöin asia vaivas. Saimme kolme lasta, ja luonnollisesti nekin kerrat väheni. Ja tuli itsellekkin haluttomuus.

Heräsin sitten lasten kaswettua horroksesta ja löysin itsestäni halukkaan naisen. Asiasta oli aluksi vaikea keskustella, mutta selkis et asia oli vaivannut myös toistakin osapuolta. Ei pitänyt mieskuntoaan hyvänä ja oli aina nopea tulemaan. Ja kun huomasi etten minäkään nauttinut, niin homma jäi taka-alalle.

Nyt sitten on otettu niitä aikoja takas. Aluksi mies oli vähän tyly ja tympee. Mutta huomashan se, että kaikki muuttuu kun on vähän itsekkin mukana. Nyt sitten nautitaan molemmat, toisinaan enempi ja joskus vähempi. Mutta kyllä ne miehetkin voi muuttua. ;)
 
Neuvoton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2004 klo 12:21 tirlittan kirjoitti:
Mulla oli tuollainen mies, on muuten nykyään aviomieheni. Asia ei mua vaivannut siloin koska en itse ollut niihin aikoihin halukas. Olin mutenkin niin ujo niihin aikoihin. Silloin tällöin asia vaivas. Saimme kolme lasta, ja luonnollisesti nekin kerrat väheni. Ja tuli itsellekkin haluttomuus.

Heräsin sitten lasten kaswettua horroksesta ja löysin itsestäni halukkaan naisen. Asiasta oli aluksi vaikea keskustella, mutta selkis et asia oli vaivannut myös toistakin osapuolta. Ei pitänyt mieskuntoaan hyvänä ja oli aina nopea tulemaan. Ja kun huomasi etten minäkään nauttinut, niin homma jäi taka-alalle.

Nyt sitten on otettu niitä aikoja takas. Aluksi mies oli vähän tyly ja tympee. Mutta huomashan se, että kaikki muuttuu kun on vähän itsekkin mukana. Nyt sitten nautitaan molemmat, toisinaan enempi ja joskus vähempi. Mutta kyllä ne miehetkin voi muuttua. ;)
Meillä ongelmana on se että mies ei halua,ei ole koskaan ollut aktiivinen ja se ei keskustelulla miksikään muutu.
 
Olisiko miehellä alhainen testosteroni. Kannattaisi käydä mittuttamassa. Miehelle voi seksistä tulla myös painajainen, jos kokevat etteivät ole tarpeeksi hyviä. Tai muita miehen itsetunnolle käyviä asioita. Vanha poikaystäväni oli samanlainen. Sanoi minulle joskus, ettei hänellä ole suuria luuloja mieskunnostaan. Oli sellainen puolen minuutin mies ja itsellään oli ongelmana kun oli liian pieni. Eikä hän osannut tyydyttää kuin itsensä.
 
-peukku-
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2004 klo 22:12 äijä kirjoitti:
Outoa että puutteessa elävät naiset saavat myötätuntoa, kun taas puutteessa elävä mies on lähinnä itsekäs... Todella outoa.
Kyllä mä olen pahoillani myös puutteessa elävien miesten puolesta. Kyle onkin usein vaan siitä tavasta, millä miehet asiaa tuovat esille... se on toisinaan niin karkeaa, että naiset tuppaavat hetimiten suutahtamaan ennen kuin edes tajuavat, mistä on varsinaisesti kyse. :/

No, tottahan on myös, että myötätuntoa tämän ketjun aloittajalle on sadellut toisilta naisilta, ei miehiltä, vaikka hän niin toivoikin. Kyllä luullakseni miehetkin saavat myötätuntoa pimpsanpuutteessaan toisilta miehiltä, vai kuinka? ;)
 
Harvemmin naisetkaan ilmaisevat asian miehelle niin että se osuu maaliin, me kun satumme olemaan aika paljon erilaisia. Myötätuntoa tunnen minäkin kaikkien puutteessa elävien puolesta, alkoi vaan ärsyttää kun mies tuntuu olevan syypää aina, haluaa sitten tai ei.
Harvoinpa halut aivan yksiin menevät.
 
En missään nimessä :flower:
Täällähän kaivattiin miesten mielipiteitä, elikkä yleensä (ikävä kyllä) hyvinkin poikkeavia naisten mielipiteistä. Vai olisikohan kyse vain eri kielen puhumisesta?
 
Neuvoton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2004 klo 22:12 äijä kirjoitti:
Outoa että puutteessa elävät naiset saavat myötätuntoa, kun taas puutteessa elävä mies on lähinnä itsekäs... Todella outoa.
Minä en toivonut mieheltä ihan tämänlaista vastausta.Se kun ei vastannut mitenkään siihen mitä yritin saada selville eli siihen miksi mies ei ole halukas.Tuo vastaus että testosteronin määrä voi olla alhainen minkä satu laittoi voi todellakin olla yksi syy jota lähden selvittelemään.Kyllä minulta riittää myötätuntoa miehille joiden vaimot pihtaa,minusta se on väärin.Sitten ihmetellään miksi toinen käy vieraissa,kyllä sitä käykin ennemmin tai myöhemmin jos ei saa seksiä kotoa.Minä ainakaan en tuomitse jos joku hakee muualta sen mitä ei kotoa saa.Normaali parisuhteeseen kuuluu seksi ja halut hyvin harvoin kohtaavat on sekin aivan totta mutta jos toista haluttaa kerran kaksi kuukaudessa,silloin on kyllä minusta jossakin vikaa.Olen keskustellut asiasta mieheni kanssa ja hän sanoo että minussa ei ole mitään vikaa ja että hän haluaa minua mutta ei ole vaan kovin aktiivinen.
 
Anteeksi että syrjäytin alkuperäisen aiheen.
Vaikea sanoa tuntemattomasta miksei hän halua.
Tiedän kyllä että "haluttomia" miehiä on.
Kirjoitit että miehesi mainitsi sanan velvollisuus ja se suututti sinua (ymmärrettävästi) mutta ei hän välttämättä sitä ihan niin tarkoittanut,
joten ei sinun ainakaan kiukuspäissäsi kannata vähentää seksin määrää (sehän ei ollut tarkoitus).
Täytyy myös muistaa, että suhteessa jossa toinen on huomattavasti toista aktiivisempi (syntyy ongelma), molemmat osapuolet kärsivät.
Jos asia on paljon esillä paineet kasvavat (molemmilla) ja ongelma vain paisuu.
En osaa muuta neuvoa kuin ns. hidasta houkuttelua.
Eli muun hellimisen ja yhdessäolon kautta hitaasti johdattelua itse asiaan. Yleensä sanotaan että naiset tarvitsevat enemmän aikaa syttymiseen, joskus se saattaakin olla mies. Toivottavasti tästä on apua. Koitathan jaksaa vielä.
 
Ex-halukas mies
Tota noin. Toi on vaikee juttu mistä puhutaan.
Mä olin vuosi sitten vielä tosi halukas mies (ja tosihalukkaalla tarkoitan tosi halukasta) mutta sitte yhtäkkiä halut "romahti". Ei vaan enää haluttanu seksi vaikka suhde kukoisti paremmin ku koskaan ja niin kukoistaa vieläkin. Paitsi ton seksin osalta. Mua ei vaan haluta enää, enkä tiedä syytä. On sellanen olo että voisin elää ilman seksiä mutta se silti ahdistaa taustalla koska tiedän että luonteeni puolesta mun kuulus olla halukas. Tota hormonijuttua ollaan mietitty. Aion käydä mittauttamassa hormoonitasoni. Suvussani on jonkin verran esim. kilpirauhasen toiminnan häiriöitä ja se vois selittää tätä muutosta. Onneks mulla ja vaimolla menee oikein hyvin ja on toi raskauskin ni seksi ei muutenkaa oo nyt sellanen ykkösprioriteetti meillä kummallakaan. Mä itse haluan palata ennalleen. Olla himokas mies joka wonkaa vaimoa :). Ehkä tähän löytyy ratkaisu. Puhuminen on ollu hyvä ja se että meillä on avoin suhde missä voidaan käsitellä kaikkia juttuja ni ei tartte vaimon pelätä että pettäsin tai jotain.
Zemppiä sulle ja koeta kestää. Se hormonitasojuttu kannattaa kyllä selvittää. Niin itse ainakin siis teen.

 
Sellainen kysymys tuli mieleen, että oletko, ex-halukas, nyt hoidellut vaimoasi jollakin tavalla tässä välissä, vaikka itse et olisikaan ollut niin äärihalukas? Jotkuthan puhuu joskus, että koska ne halut ei kuitenkaan koskaan täydellisesti kohtaa, se vähemmän halukas voisi sitten tavallaan tämän halukkaamman toiveiden takia tyydyttää hänet esim. käsin suulla tms.? Itse olen ajatellut, että kyllä pidemmän päälle sellainen halujen ristiriita olisi tosi raskasta, paitsi ehkä just sitten niin, että tämä haluttomampi haluaisi helpottaa halukkaamman oloa.
 
miesmies
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2004 klo 19:39 Viekku kirjoitti:
Sellainen kysymys tuli mieleen, että oletko, ex-halukas, nyt hoidellut vaimoasi jollakin tavalla tässä välissä, vaikka itse et olisikaan ollut niin äärihalukas?
Jep, olen. :)
 

Yhteistyössä