Miehen exät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nosn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minäkin toivon, että saisit itsetuntosi kuntoon, mutta... Oletko ajatellut, että noin ajattelemalla annat yhtä lailla omille poikaystävillesi oikeuden ajatella sinusta samoin? Haluaisitko itse kuulla entisten poikaystäviesi tai heidän uusien tyttöystäviesi suusta olevasi huora, pelkkä reikä? Miten näet omat entiset poikaystäväsi - ovatko hekin vain "halpamaisia panoja"?

Suosittelen sinulle, että haet apua katkeruuteesi ja ajattelet hetken, miltä vastaava nimittely tuntuisi omalla kohdallasi.

"mies1: Miksiköhän et tapaa normaalilla itsetunnolla varustettuja naisia?" -Witchie

Erittäin hyvä kysymys, oikein hyvä.

Olisiko todennäköisyys suurempi tavata huonoitsetuntoinen yksinäinen nainen, jos muut ovat parisuhteissa? Tai sitten vika on minussa tai se on huonoa tuuria.

Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö:
Eiköhän jokainen tiedä, että mies pitää vähän hauskaa hutsastavien naisten kanssa ja vaimoksi otetaan se kiltti ja kunnollinen. Loppujen lopuksi sängyssä villeimpiä ovat ne kiltit tytöt.

Jos näille entisillä oli suvun puolesta rahaa, ja sinulla ei, niin sekin taitaa olla se, mitä miehesi haluaa, eli naisen, joka on hänen omansa ja jonka tuki ja turva hän itse voi olla. Yleensä mies ei halua rikkaampaa tai älykkäämpää naista kuin mitä hän itse.

Nämä hutsastavat naiset tyytyvät olemaan ykinäisiä ikisinkkuja tai joutuvat ottamaan jonkun elätin vanhoiksi päiviksi. Ole siis vain onnellinen siitä, että sinä olet sitä vaimoainesta ja lopeta itsesi vähättely.

Edellisiin fraaseihin sen verran, että mikä tekee ap:sta kiltin, kiltimmän kuin exät? Hänen omat sanansako? Mielestäni ap ei ole käyttänyt "kiltti2 -sanaa oikein. Sanan merkitys jää tässä keskustelussa hämäräksi. tarkoittaako ap, että kiltti = kokematon, kun vertaa itseään kuvaamiinsa miehen exiin? Tarkoitaako "kokematon" hänen mielestään jotain negatiivista? Kiltti -sanalla ap ikään kuin hieman yrittää nostaa itsetuntoaa paremmaksi, mutta onko hän ihan oikeasti kiltti ihminen?

Ja mitähän nim. "höpö höpö" tarkoittanee kiltti -sanalla? Alistuvaako? Sitenkö naisesta löytyy vaimoainesta? Mitä tarkoitat?

Alkuperäinen kirjoittaja kysy:
Edellisiin fraaseihin sen verran, että mikä tekee ap:sta kiltin, kiltimmän kuin exät? Hänen omat sanansako? Mielestäni ap ei ole käyttänyt "kiltti2 -sanaa oikein. Sanan merkitys jää tässä keskustelussa hämäräksi. tarkoittaako ap, että kiltti = kokematon, kun vertaa itseään kuvaamiinsa miehen exiin? Tarkoitaako "kokematon" hänen mielestään jotain negatiivista? Kiltti -sanalla ap ikään kuin hieman yrittää nostaa itsetuntoaa paremmaksi, mutta onko hän ihan oikeasti kiltti ihminen?

Minustakaan kiltti ihminen ei käyttäydy, eikä ajattele kuten ap kirjoittaja. Noin ilkeillä ajatuksilla varustettu on hyvin kaukana kiltistä, jote ap voisit ystävällisesti lakata valehtelemasta itsellesi ja muille. Et ole kiltti!

Alkuperäinen kirjoittaja Miu@:
Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
95% naisita ajattelee juuri noin. Se on eräänlainen primitiivireaktio naaraassa, joka haluaa pitää uroksensa.

Uskoisin myös niin.

Vähän kyllä ihmettelen tuota arviota, että 95 % naisita ajattelisi juuri noin miehensä EXISTÄ - että ovat hutsuja ja huoria. Luulisi, että miehen nyksään voisi tuollainen ajatus paremminkin kohdistua, varsinkin jos nainen on joutunut petetyksi eikä ero ole ollut sopuisa.

Varmaan naiset vertaavat itseään miehensä naisiin, aiempiin ja mahdollisesti tuleviin. Mutta kyllä em. kaltainen ajatus saa yleensä vallan vain, jos ei luota itseensä, epäilee miestä tai on tullut jo petetyksi.

Miksi ihmeessä kannattaa seurustella miehen kanssa, jos hänen kaikki aikaisemmat naisystävät ovat huoraan verrattavia kakkosluokan naisia? Mikä on vialla miehen ajatusmaailmassa? Jos mieheen vetoaa huorat, niin laittaako hän myös alkuperäisen kirjoittajanaisen samaan joukkoon? Jos eroatte, niin oletko itsekin sitten huora (= miehen ex)?

Jokaisessa ihmisessä on jotakin hyvää. Sinä et sitä valitettavasti näe, koska mustasukkaisuus painaa älyäsi niin voimakkaasti. Vaikka joku nainen olisikin iloluontoinen, rempseä, rohkeasti pukeutuva ja miehistä pitävä, niin hän voi silti olla lämminsydäminen hyvä ihminen. Pelkän ulkonäön perusteella ei kannata liikoja päätellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hinta?:
Mikä oli sinun, ap, hintasi, jos miehen aikaisemmatkin ovat olleet huoria?
Lounas, drinkki vai annoitko pullakahveista?

Minusta rumat sanat ovat kärsineet jo ajat päivät sitten inflaation. H-sana on yleisnimi naisesta kuin naisesta ja v-sana on yleispuheessa vähintään joka kolmas sana lauseen alussa, keskellä tai lopussa. Joskus sanaa käytettään ihan yksin.

Pienperheessämme v-sanan kitkeminen on ollut ihan hyvällä mallilla, mutta toissapäivänä koin takapakkia. Neiti oli ollut juhlimassa Sedun yhdessä 50:stä ravintolasta. Ehkä siinä hienoimmassa. Hienot korkokengät olivat rikki korostaan. Nostin sandaalin ilmaan ja päivittelin asiaa. Sain vastauksena "V.... mikä ihme se on, kun niillä on niin paljon kävelty."

"Miksi ihmeessä käytit tuota sanaa tässä yhteydessä. Eikö jo sovittu, että tuota sanaa en enää kuule."

"Mitäs jankutat noista kengistä!!!"

Jos pääsen eroon v:stä puhumatta sanaakaan juhlakengistä, niin varmasti pidän suuni kiinni.

Olen ollut jo niin onnellinen v:ttömästä elämästä.

Mikäkö oli minun hinta eka illasta. Ehkä se, että päästin köyhän armeijapojan yöksi.
Hänellä muka oli kaverilla yöpaikka, mutta ei sitten ollutkaan. Lähes parinkymmen vuoden päästä sama yöpaikan hakija nimitteli minua avioeron yhteydessä hooksi isolla hoolla. Olin kuulema koko Helsingin yleinen nainen. Ehkä väite pitää paikkansa.
Luulisin, että naamani on taltioitunut tuhansiin valvontakameroihin vuosikymmenien aikana. Tämän yleisempää naamaa ei olekaan. Sitä se teettää, kun elää autotonta ja miehetöntä elämää.

tulin lukemaan näitä enemmän ja vähemmän mukavia tekstejä pitkän tauon jälkeen.

Uteliaille tiedoksi, tilanne ei ole juurikaan parantunut, en ole oppinut kasvamaan ihmisenä ja alkanut rakastamaan mieheni exiä. Pitkiä keskusteluita aiheesta on miehen kanssa pidetty, mutta ei tilanne ole kehittynyt mihinkään suuntaan.

Joihinkin täällä esitettyihin kysymyksiin/ihmettelyihin voin koittaa vielä vastata..

Kilttiys: Juu en todellakaan omaa mitään kilttiä ajatuksia jne, mutta ulospäin olen aina ollut ns kiltti tyttö, en ole tehnyt mitään räväkkää, enkä ole itseäni koskaan pahemmin puolustanut ym.

Ihmisarvokysymys: Ei tietenkään ole minun päätettävissä kenellä on ihmisarvo ja kenellä ei. (kaikillahan se jokatapauksessa on.....) Minulle nuo naiset vain ovat pahemman luokan saastaa ja punainen vaate.

Huorittelusta: Noista existä korkeintaan 1 olisi muidenkin silmissä h***a. Muita nimitän tällä haukkumasanalla siksi, että ovat vain levittäneet jalkansa melko kepoisasti. Ehkä tämä ei oikeuta nimittelyyn, mutta...

Mieheni: Hänellä on kaikki mahdollisudet jättää minut, tulee toimeen omillaan jne. Häntä itseään suututtaa tämä minun ongelmaisuuteni. Jos tiemme eroavat joskus, ymmärrän kyllä aivan hyvin jos olisin hänen mahd tulevan rouvansa mielestä horo. (olenhan pelehtinyt miehen kanssa pedissä...) tällä hetkellä mieheni haluaa kuitenkin kovasti yrittää ja olla kanssani.

Itsetunnosta: tiedostan kyllä omaavani surkean itsetunnon. Suurin osa tästä itsekritiikistä on kyllä täysin aiheellista. Mieheni väittää, että olen moninverroin parempi, kuin hänen exänsä, mutta en kykene sitä uskomaan. Peili kertoo totuuden. Se, että menetin neitsyyteni vasta parikymppisenä, kertoo totuuden. Vanhempieni rahapussi kertoo totuuden (ja omanikin myös..;), helsinkiläisyyteni kertoo totuuden (nämä exät ovat kotoisin "maalta" suurin osa)... Lista voisi jatkua loputtomiin. Olen yrittänyt itsetutkiskella, josko löytäisin itsestäni edes yhden ominaisuuden, jolla olisin jopa yhtä hyvä tai hieman parempikin, kuin joku noista naisista (kaipaan kovasti jotain onnistumisen tunnetta elämässäni), mutta tähän mennessä olen kulkenut vain umpikujiin.

En tiedä miksi on niin vaikeaa hyväksyä huonommuus!! En kaipaa mitään sellaista, että olisin ylivertainen näihin naisiin verrattuna, mutta haluaisin tuntea itseni edes jonkin arvoiseksi.

Puhh-- anteeksi tilitys! :)

No huh huh myös. Siis se pelkästään tekee jostain sinun silmissäsi huoran, että on maannut sinun miehesi kanssa. Tai antasi oikeuden puhua sinusta huorana..

Oikeasti, olet kauhean ankara sekä itseäsi että muita kohtaan. Mikään mainitsemasi asia ei tee sinusta huonompaa ihmistä kuin kukaan muukaan. Minusta sinun kannattaisi miettiä ammattiauttajalle menoa, sinulla on selkeästi aivan vinksahtanut kuva itsestäsi sekä suhteestasi muihin ihmisiin. Pahoin pelkään, ettei kukaan jaksa kauan noin voimakkaasti huonommuutta potevan ihmisen kanssa, kun siihen liittyy vielä noin voimakas tarve painaa muita alaspäin jatkuvasti.

Muista, että samalla kun vähättelet ja haukut miehesi eksiä, haukut ja vähettelet myös miestäsi ja hänen valintojaan.

pit.
Noh kyllähän asia on niin, että nuo mainitsemani asiat tekevät minusta yksinkertaisti huonomman.
Pykiatrille en aio mennä, en halua muuttua lääkkeitä popsivaksi muumioksi. Voi kyllä olla että mies jättä minut kun huomaa huonommuuteni.

Se on kyllä totta että vittuilen päin naamaa miehelleni ja päivittelen, mitä hän onkaan mennyt tekemään. Yhtä paljon näistä existä, kuin itsestäni.

Kuvani muista ihmisistä saattaa olla kieroutunut, mutta itseni tunnen aivan hyvin!!!

No yksinkertaisesti: eivät tee. Varallisuus tai sen puute eivät tee kenestäkään yhtään huonompaa ihmistä, eikä myöskään ikä jolloin menettää/ menetti neitsyytensä.
Nykysuositusten mukainen lääkitys tee kenestäkään muumiota, enkä sinulle nyt mitään lääkitystä ollut suosittelemassakaan ;-) vaan ehkäpä keskustelua ihmisen kanssa, joka näkisi tilanteesi objektiivisesi ja osaisi auttaa sinua rakentamaan itsetuntoasi paremmaksi.

Miehesi selkeästi haluaa olla kanssasi, eikä varmasti koe sinua mitenkään huonoksi, koska et sellainen olekaan. Jatkuva vakuuttelu ja muiden haukkumisen kuunteleminen saattaa koetella suhdetta äärirajoille asti. Tätä tarkoitin.

Kesälukemiseksi suosittelen sinulle vaikkapa Liisa Keltikangas-Järvisen kirjaa Hyvä itsetunto.

Hyvää kesänjatkoa :-)

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
pit.
Noh kyllähän asia on niin, että nuo mainitsemani asiat tekevät minusta yksinkertaisti huonomman.

Katsotaanpas tätä huonommuuttasi

Itsetunnosta: tiedostan kyllä omaavani surkean itsetunnon. --> kyllä

Mieheni väittää, että olen moninverroin parempi, kuin hänen exänsä, mutta en kykene sitä uskomaan. Peili kertoo totuuden. --> Ihmisen paremmuutta / huonommuutta ei näe peilistä.

Se, että menetin neitsyyteni vasta parikymppisenä, kertoo totuuden. --> Minä (ja moni muu) vielä vanhempana, olemmeko siis huonoja ihmisiä?! En minä ainakaan! Neitsyys meni ja

Vanhempieni rahapussi kertoo totuuden (ja omanikin myös..;), --> Ja Suomessahan kaikki muut ovat rikkaita?! Jeps, aivan varmasti! Rahallahan ei tunnetusti rakkautta tai onnellisuutta saa.

helsinkiläisyyteni kertoo totuuden (nämä exät ovat kotoisin "maalta" suurin osa)... --> Öööh, eikös helsinkiläisyys ole enemmänkin ylpeydenaihe ja maalaiset juntteja?

Lista voisi jatkua loputtomiin. --> niin varmasti, aina löytyy ainakin yksi ihminen, joka on jossakin asiassa parempi.

Olen yrittänyt itsetutkiskella, josko löytäisin itsestäni edes yhden ominaisuuden, jolla olisin jopa yhtä hyvä tai hieman parempikin, kuin joku noista naisista --> olet varmasti paljon parempi keksimään asioita, missä olet huonopmi kuin exät

(kaipaan kovasti jotain onnistumisen tunnetta elämässäni), mutta tähän mennessä olen kulkenut vain umpikujiin. --> Ja varmasti päädyt jatkossakin, jos et hieman löysää ja suhtaudu itseesi vähemmän vähättelevästi.

Muuten, itse ainakin olen parempi kuin miehen exät. Hänhän on minun kanssa eikä niiden exien.

Sairaudestasi en tiedä, mutta pahimman luokan sovinisti ainakin olet, vaikka oletkin nainen. Että jokainen nainen on huora harrastettuaan seksiä? No huh huh. Ei voi muuta kuin kauhistella ajatusmaailmaasi.

Todella surullista, ja surullista tulee olemaan elämäsikin, ellet hae itsellesi apua. Toivottavasti et saa ainakaan lapsia, ennen kuin olet parantunut. En haluaisi yhdenkään pikkupojan oppivan pitämään naisia huorina, tai tytön hyväksymään itsestään käytettävän ko. nimitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
Kyllä naiset puhuu viisaita itsetunnosta yms. Mutta haluan vielä sanoa, että en ole tavannut ensimmäistäkään naista, joka olisi sujut ex:n kanssa. Minä pidän enemmän harvinaisena ex:n sietämistä, kuin ex:n hyväksymistä.

En ole aivan varma, että kysymyksessä olisi edes itsetuntoonliittyvä asia, vaan naisilla sisäänrakennettu ominaisuus.

No höpöhöpö :) Meitä on niin moneen junaan, ja olen kyllä havainnut että monet ihmiset suhtautuvat kovin nurjasti kumppaneidensa entisiin, ihan sukupuolesta riippumatta.

Itse suhtaudun exiin (omiin ja toisten) ihan neutraalisti, ja olen mielelläni heidän kanssaan väleissä (eikä tulisi mieleenkään kutsua hutsuiksi miehen exiä!). Ei sellaiseen vertailuun ja alemmuudentunteisiin ole mitään järkeä lähteä. kannattaa siis tosiaan miettiä sitä omaa itsetuntoa ja miten sitä saisi kohennettua.

Yhteistyössä