Miehen ex ja heidän yhteinen lapsi. Ärrrrr!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsyttää

Vieras
Kyllä on alkanut ottamaan päähän ja kovasti miehen exä, kun se ei tunnu tajuavan mistään mitään. Lapsi saa tehdä mitä haluaa, kokoajan ostaa vaan leluja, leluja ja lisää leluja. Lapsi ei arvosta enää mitään mitä se saa, vaan kaikki hajottaa samantien, kun kuitenkin äiti ostaa lisää kohta. Lapsi täyttää kohta 5-vuotta ja nyt äiti osti hänelle kännykän!! :O En tiedä olenko aikaani jäljessä, mutta en ole kyllä pitänyt kännykkään tuon ikäiselle tarpeellisena. Lapsi osaa lukea, ei ymmärrä arvostaa mitään, ei tiedä mitä ne soitot maksaa, eikä tiedä minne soittaa... Montakohan puhelua menee vääriin paikkoihin ja kauanko puhelin säilyy ehjänä tai ei katoa?

Meillä ollessaan aika menee kiukutellen, kun ei olla pidetty tapana lahjoa kaikella lasta jos ei jotain suostu tottelemaan. :/ Jos joskus ostaakin jonkun lelun, niin ei sitä kauaa ole. Hetken se sitä arvostaa ja leikkii, jonka jälkeen se on siinä. Aina kun lapsi tulee meille, niin äiti on ostanut joko uuden lelun, hillittömän säkin karkkia tai sipsiä matkaan. Nyt muksu osaakin siis ovelana aina kiukutella ettei halua lähteä johonkin, kun odottaa että kohta se lahjotaan jollain ja sitten lähtee mielellään. :( Valmiiksi jo ottaa päähän, että mitä lapsi on muutaman vuoden päästä, kun nyt jo saa tehdä kotonaan mitä haluaa ja saa kiukuttelulla haluamansa.

Ei ole helppoa, kun meillä on eri kasvatustapa mitä äitillä. Mutta ei siihen paljon voi vaikuttaa vkl aikana. :/ Prkl!

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttää:
Lapsi EI osaa lukea, ei ymmärrä arvostaa mitään, ei tiedä mitä ne soitot maksaa, eikä tiedä minne soittaa... Montakohan puhelua menee vääriin paikkoihin ja kauanko puhelin säilyy ehjänä tai ei katoa?

korjasin lauseen... Lapsi siis EI osaa lukea piti olla.

No, äiti on äiti, ymmärrän kyllä että ärsyttää! Äidillä voi olla huono-omatunto lapsen "isättömyydestä". Toisekseen äiti saattaa haluta olla tosiaan se suosikki vanhempi, ja vielä lisäksi kun lisätään se jos äiti ei jaksa lapsen kiukuttelua vaan tosiaan lahjoo hiljaseks...
Noi kaikki yhessä, erikseen tai joku muu syy, mut paljoa sille ei voi mitään:(
KOittakaa elää vaan teidän tyylillä ja antaa lapsen kiukutella. Lapsi on fiksu otus ja varmaan joskus huomaa et ainii, tää on se paikka mistä ny ei saakaan ihan kaikkea natisemalla.. B)

Jaksamista! :hug:

Ymmärrän, meillä aika samanlainen tilanne. Exä tuntuu ostavan lapsille kaiken mahdollisen ja uusi kännykkä joka jouluksi. Vuosien varrella olen oppinut olemaan välittämättä, koska exän lapsethan ne ovat ja hän kasvattaa kuinka haluaa; mielestäni tekee karhunpalveluksen lapsilleen. Meilläkin kiukuteltiin aluksi todella paljon, mutta nyt myrskyt ovat tyyntyneet. Ärsyttää jo valmiiksi miettiä joululahjoja, kun tuntuu että unohtavat viikon sisällä mitä ovat saaneet, mikään kun ei tunnu enää missään... :( En osaa muuta sanoa, kuin tsemppiä.

Aika negatiivisesti suhtaudut miehesi lapseen.

Mä en tiedä miksi joku ostaa noin pienelle kännykän, eihän siinä järkeä ole. Ehkä äiti haluaa lahjoa lasta koska tuntee vaikka erosta syyllisyyttä tai on väsynyt arkeen ja pääsee helpommalla antamalla periksi. Oli syy mikä tahansa niin sä et voi tuollaista katkeruutta ja pahaa fiilistä pitää pientä lasta kohtaan.

Pakkohan sun on aikuisena yrittää saada puheyhteys lapsen äitiin tai sitten se on miehesi tehtävä. Mutta jos sulla on lapseen liittyvässä asiassa ongelma niin tee asialle jotain. Musta olisi aivan järkyttävän surullista jos eron jälkeen lapseni joutuisi osan ajasta asumaan paikassa jossa selvästi häntä ei vilpittömästi pidetä muiden lasten kanssa tasavertaisena.

Sinä olet aikuinen ja lapsi on lapsi.

Silmukka- Ai minä olenkin nyt lapselle huonoa seuraa, kun en halua ostaa sille kaikkea mahdollista kokoajan? Enkä anna sen tehdä kaikkea niinkuin itse haluaa? Ei mulla ole lasta vastaan mitään, vaan hänen äitiään kun antaa homman menevän näin. Tottakai vituttaa suoraan sanoen välillä, kun jatkuvaa kiukuttelua on kun ei tahto mene läpi. Ei siinä varmaan päätäkään pidä vaan silitellä? Lapsen äitin kanssa on turha yrittää asioista jutella, koska linja menee heti siihen että hän on oikeassa ja ei välitä mitä muut sanoo. Eli sitten parempi vaan olla yrittämättä enää,ettei tappeluksi mene kokoajan.

Kyllä, lapsi on lapsi, mutta lapsen äiti ei ole enää lapsi! Hänen minä odottaisin tajuavan vähän, että ei tuolla tavalla pitkälle kuitenkaan pötkitä, kun vaatimukset lapsella alkaa kasvamaan kokoajan. :/

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
semmoista kyselisin että paljonko miehesi maksaa lapsen elatuksesta? onko sinulla tai teillä lapsia??

300?/kk, lisäksi ostetaan vaatteita koska mukana ei ole koskaan lämmintä vaatetta ja meille tulossa lapsi.

Sillon kun mä ja mun mies alettiin seurustelemaan,niin miehen likka oli 4vee.Meno oli aika mahdotonta.Tyttö oli tottunut kotona saamaan kaiken periksi.Tyttö pompotteli isäänsä ja äitiään mennen tullen ja palatessa.Sai mm.päättää itse onko yötä mummolla,kotona vai meidän luona.Jos tyttö meillä ollessaan yhtäkkiä illalla päätti,että haluaakin mummon luo,niin isihän lähti viemään.Kaikkee tämmöstä ja paljon muutakin.Just toi lelujen älytön ostaminen on miehen exälläkin tapana.
Mulla meni sitten hermot,kun 4vee lapsi päätti kaikesta ja sanoin miehelle,että nyt tehdään yhteiset pelisäännöt mitkä on voimassa sillon kun tyttö on meillä.Mulle toi aika oli tosi raskasta.
No nyt tyttö 6vee ja kaikki on tosi hyvin.Tyttö tietää,että meillä ollessaan ei voi pelata 5 tuntia putkeen tietsikalla tai syödä ruuaki pelkkää makaroonia koko viikonlopun.Äitinsä luona meno taitaa jatkua samaan malliin,mutta meillä on nyt selkeät säännöt ja rutiinit tytön kanssa.
Ehkä sinunkin pitäisi puhua miehesi kanssa,että tekisitte nyt lapselle pelisäännöt selväksi miten teillä olla ja eletään?Ja mies voi sanoa exälleen,että kun lapsi tulee teille niin mitään karkkeja ja sipsejä ei laiteta mukaan.
Jaksamisia.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Silmukka- Ai minä olenkin nyt lapselle huonoa seuraa, kun en halua ostaa sille kaikkea mahdollista kokoajan?

Kyllä, lapsi on lapsi, mutta lapsen äiti ei ole enää lapsi! Hänen minä odottaisin tajuavan vähän, että ei tuolla tavalla pitkälle kuitenkaan pötkitä, kun vaatimukset lapsella alkaa kasvamaan kokoajan. :/

Anteeksi jos loukkasin. En sanonut että huonoa seuraa mutta kyllä sen aistii jos äitipuolella on jotain hampaan kolossa.

Ja asia on nyt niin että olet parisuhteessa ihmisen kanssa jolla edellisestä liitosta lapsi joka ilmeisesti myös teillä osan ajasta asuu joten tämän lapsen elämässä on kolme aikuista; isä, äiti ja sinä.
Miehesi asiahan se on luoda sellainen yhteys lapsensa äitiin että hyvässä hengessä voivat jutella tällaisista asioista.

Mä ymmärrän ap:tä aika hyvin ja ei sillä ole mitään tekemistä eron kanssa ja exän lapsen kanssa... Tuommoinen kasvatustapa missä ei opeteta lapselle mitään rajoja ja se saa aina kaiken haluamansa läpi ei vaan kovin pitkälle kanna, oli lapsen vanhemmat sitten yhdessä tai eronneet... tässä tapauksessa se vaan riepoo vielä enemmän jos pitää olla kasvattamassa lasta mihin ei kuitenkaan voi oikeestaan noin lyhkäsillä tapaamisajoilla mitenkään vaikuttaa, kun lapsen äiti vetää kuitenkin kaiken mitä yrität vessanpöntöstä alas.

Villivadelman kanssa pitkälti samoilla linjoilla. Teidän luona teidän säännöillä. Meillä on paljon "tiukemmat" säännöt (omat jäljet pitää siivota, ei tietokoneella tuntitolkulla, jne.) kuin mieheni lasten kotona ja ymmärrän, että lapsille on ollut vaikeaa ymmärtää kaksi erilaista toimintatapaa. Silti sinun ei tarvitse omassa kodissasi tuntea ahdistusta ja sietää millaista käytöstä hyvänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Miehesi asiahan se on luoda sellainen yhteys lapsensa äitiin että hyvässä hengessä voivat jutella tällaisista asioista.

No tätä mies on yrittänyt kovasti, mutta asia ei onnistu. Äiti ei halua neuvoja lapsen isältäkään. Tästä syystä aikoinaan erokin tuli, kun äiti ei antanut muiden puuttua hänen tapaansa hoitaa lasta. Isovanhemmatkaan ei saaneet hoitaa lasta. Ja myös kun hänellä on joku kanta asiaan, vaikka olisi jossain väärässä, niin se ei muutu. :/ Siksi asia onkin pirun vaikea miksikään muokata, kun ei toisellan ole taitoa keskustella rauhassa asioista. Ainoa keino on siis koittaa vaan pitää meillä meidän säännöt ja kestää sitä kiukuttelua kun asiat ei mene tahdon mukaan. Ehkä se joskus helpottaa, toivotaan...

elatusasiat on kunnossa ja sitten kun teille tulee lapsi pahoin pelkään että sunkin pää pehmenee sen verran että alat aikalailla samanlaiseksi. Niin siinä on vaan hyvä käymään meille äideille! Onnellista odotusta sulle!

Meillä muuten just kanssa tuo sama ongelma, eli kotona lapsi on päivät pitkät tietokoneella tai muilla pelikonsoleilla, juo ruuan kanssa limpparia, saa karkkia vaikka ei söisi koko päivänä yms. Meillä sitten kun taas on se, että koneella ei todellakaan olla monia tunteja ja karkkia saa yhtenä päivänä, mutta vasta illalla kun ruokakin on syöty. Pitää koittaa vaan jaksaa ja pysyä säännöissä. Mutta kyllä se välillä on niin pirun turhauttavaa, kun tietää että kotiin mentyään ne säännöt on tosiaan vedetty vessasta alas.

elatusasiat on kunnossa ja sitten kun teille tulee lapsi pahoin pelkään että sunkin pää pehmenee sen verran että alat aikalailla samanlaiseksi. Niin siinä on vaan hyvä käymään meille äideille! Onnellista odotusta sulle!

En usko kyllä ihan tuollaiseksi alkavani. :) Itse tulen kodista missä on säännöt olleet ja pitänyt opetella tavat. Eikä periaatteisiini kuulu, että lapset tuijottaa tietokoneen ruutua aamusta iltaan tai karkkia tulee kilotolkulla. Tottakai kyllähän sitä jossain asioissa on pehmokin ja sellaista se on, mutta kyllä kotona pelisäännöt pitää olla kunnossa.

Kiitos onnellisen odotuksen toivotuksesta. :)

Teidän pitää laittaa muksulle selvät pelisäännöt. Tiukkuutta vaatii, jaksamista ja kärsivällisyyttä. Muksun äidille ette ilmeisesti voi mitään, mutta kyllähän ne rajat jossain pitää olla.
Se on teidän koti ja teillä on omat säännöt.

Tarvittaessa perheneuvola auttaa asioissa.

No ei kyllä kaikille äideille käy noin.

Pitää varmaan ihan istua miehen kanssa pöydän ääreen ja sopia meidän pelisäännöt. Sitten seuraavalla kerralla kun lapsi tulee, niin yhdessä jutella säännöistä mitä meillä noudatetaan. Jos siitä apua hiljalleen alkaisi sitten olla. Kiitoksia neuvoista ja myötätunnosta. Ei taidettukkaan olla ainoa jolla tälläistä.

Yhteistyössä