Miehen ex ei halua minua lapsen valmistujaisjuhliin koska olen raskaana :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei helvata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei helvata

Vieras
Olemme olleen ihan hyvissä väleissä miehen entisen vaimon kanssa,mut ei mitään ns. sydänystäviä kuitenkaan olla. Pariin otteeseen olemme käyneet myös kaupungilla shoppailemassa kahdestaan.

Hänellä on uus mies ja tällaiset asia ei meidän väejä siis kismaa mitenkään. Miehelläni ja hänellä on rauhallinen ja yhteispäätöksellinen ero takana.

Nyt on tilanne se,että olemme molemmat yrittäneet vauvaa ja molemmat ovat tietoisia siitä olleet. Nyt sit hän ei ole vielä raskautunut,mutta minä olen. Valmistujaisjuhlassa vauvamahani näkysisi jo selvästi.

Tänään tuli häneltä viesti mihelleni,että ei halua minua isoine mahoineni juhlaa. Mies sit kysy,että miksi niin vastuas oli,että ei kestä sitä katsella. Itse koetin ottaa häneen yhteyttä,mutta ei minulle mitään vastaa.

Tuntuu aika kurjalle

Voisiko miehesi yrittää puhua exälleen, että kyse on lapsen juhlasta, ja jos hänelle tärkeää, että tulet, aikuisten pitäisi osata hallita omia tunteitaan sen verran, etteivät pilaa lapsen juhlaa.

Onko sen ex:n uusi puoliso tulossa sinne juhliin? Jos on, niin voisi jo hyväksyä että sinäkin olet olemassa sen ex:lla. Ja jos ukkollas on edes vähän kunnioitusta sinua kohtaan niin puolustaisi sinua. Mitäs se miehen lapsi sanoo, haluaako lapsi nähdä sinua siellä?

Jos näin olisi, niin en menisi. Jos toinen sanoo ettei halua henkillö X:ää pippaloihin, niin eikö se ole sama mikä syy siihen on. Minä ainakin jäisin kotiin.

Kärsin minäkin lapsettomuudesta, nyt ensiviikolla menossa tutkimuksiin, mutta en sen takia sorsisi ketään, ainakaan exän puolisoita kun ne on vaan exiä. Mutta ehkä asia on hänelle arka.

Jokatapauksessa, syy kuin syy. Toisaalta eihän se valmistuva ole sinun oma lapsi, anna toisten juhlia ja tee sinä jotain mukavaa sillä aikaa.

Kärsin itse lapsettomuudesta ja se on vienyt voimat täysin. Vältän kaikkia vaippaikäistä sekä raskaanaolevia viimeiseen asti. Luovan helposti ystävyydestä, jos joku ilmoittaa raskaudestaan. Toivon, että ymmärrät miehesi exän tuskan, vaikkakin mielestäni hän toimii väärin. Kyse on kuitenkin lapsen juhlasta eikä hänen. Itse en kieltäisin sinua osallistumasta, vaan nielisin kiukkuni ja purkaisin sen muualla.

[QUOTE="Vieras.";29459977]Onko mahdollista pukeutua siten et maha peittyy.
Kireä asua tietenkin herättää huomiota.[/QUOTE]

Olen silloin 7. kuulla joten uskon ,että näkyy vaatteesta huolimatta. Kireäänvaatteeseen en ole aikonu itsäni pukea.

[QUOTE="elli";29459990]Onko sen ex:n uusi puoliso tulossa sinne juhliin? Jos on, niin voisi jo hyväksyä että sinäkin olet olemassa sen ex:lla. Ja jos ukkollas on edes vähän kunnioitusta sinua kohtaan niin puolustaisi sinua. Mitäs se miehen lapsi sanoo, haluaako lapsi nähdä sinua siellä?[/QUOTE]

On tulossa. he siis asuvat yhdessä ja he järjestävät tälle lapselle juhlat. Itekkin olen antanut ideoita juhliin kun niitä on kysytty.

Mies oli sanonut,että tuo ei ole kyllä oikein ja ymmärtää hänen tunteensa,mutta kuitenkin olisi reiluinta,että minä juhliin pääsisin mukaan.

Lapsi haluaa minut juhliin. Olen tehnyt hänelle juhlapuvunkin (kohta valmis) sinne

Jos näin olisi, niin en menisi. Jos toinen sanoo ettei halua henkillö X:ää pippaloihin, niin eikö se ole sama mikä syy siihen on. Minä ainakin jäisin kotiin.

Kärsin minäkin lapsettomuudesta, nyt ensiviikolla menossa tutkimuksiin, mutta en sen takia sorsisi ketään, ainakaan exän puolisoita kun ne on vaan exiä. Mutta ehkä asia on hänelle arka.

Jokatapauksessa, syy kuin syy. Toisaalta eihän se valmistuva ole sinun oma lapsi, anna toisten juhlia ja tee sinä jotain mukavaa sillä aikaa.

Siis en mene jos toinen ei hlaua,mutta kun en jotenkin voi tätä käsittää. En tiesä miksi nämä juhlat on nyt se kynnys mihin en voi osallistua,kun muuten on vaikuttanut iloiselta onnistumisemme puolesta. Ja sanonut,että kyllä heidänkin aika jossain vaiheessa on.
Ei ole vaikuttanut mitenkään siltä,että ei voisi minua tavata tai soitella tai viestitellä. Ja on lähettänyt syntyvälle lapselle pari vaatettakin.

Minulle tämä tuli ihan yllätyksenä

Jos valmistujaisiin on aikaa, niin saattaahan hän itsekin olla raskaana siihen mennessä. Ellei tuohon sitten liity keskenmenoa tai lopullista tuomiota lapsettomuudesta, niin en kyllä ymmärrä edes tunteita tuollaisen ilmoituksen takana. Vaikka epäisinkin juuri tuoretta keskenmenoa, joten antaisin vaan ajan kulua, ehkä hänen tunteensa ehtii rauhoittua ennen juhlaa.

Hassua muuten, että valmistuvasta nuoresta puhutaan lapsena. Ei ainakaan ammattikoulusta tai lukiosta valmistuvat enää lapsia ole, joten mistä hän oikein valmistuu?

[QUOTE="Mona";29460143]Tiedätkö kuinka kauan ovat yrittäneet lasta? Jos vaikka on just negan testannut ja pahoilla mielin.[/QUOTE]

No tämän uuden miehen kanssa on ollut nyt n kaksi vuotta ja tuossa n vuosi sitten sanoi että yrittävät lasta

[QUOTE="vieras.";29460155]Jos valmistujaisiin on aikaa, niin saattaahan hän itsekin olla raskaana siihen mennessä. Ellei tuohon sitten liity keskenmenoa tai lopullista tuomiota lapsettomuudesta, niin en kyllä ymmärrä edes tunteita tuollaisen ilmoituksen takana. Vaikka epäisinkin juuri tuoretta keskenmenoa, joten antaisin vaan ajan kulua, ehkä hänen tunteensa ehtii rauhoittua ennen juhlaa.

Hassua muuten, että valmistuvasta nuoresta puhutaan lapsena. Ei ainakaan ammattikoulusta tai lukiosta valmistuvat enää lapsia ole, joten mistä hän oikein valmistuu?[/QUOTE]

Nii tarkkaahan en tosiaan tiedä,mutta puheiden mukaan ei lopullista tuomiota olisi.

valmistuu ammattikoulusta 2kk päästä
minulle ne on aina lapsia oli ne minkä ikäisiä tahansa :)

[QUOTE="vieras.";29460204]Jos naista ahdistaa se, että paikalla on sukulaisia ja loputon kysely "Koskas sitä te meinaatte lasta yrittää, kun on jo tuo Mirkkukin pieniin päin".[/QUOTE]

Nii se voi olla,et se on se. Toisaalta taas kun hänellä on olemassa jo neljä lasta, et voisi olla,et sellaisia kysymyksiä ei niin herkästi enää heiteltäisi

Toisaalta ymmärrän sen puoliskan naisen näkemyksen jos tulee kaipuu raskaudesta.
Mutta aikuinen ihminen kuitenkin kyseessä niin luulisi osaavan käyttääntyä asiallisesti juhlissa.
Juhlan aiheena on kuitenkin ammattiin valmistuva nuori ei ex-puolisot vauvahaaveineen joten sen puolesta en ymmärrä tuon ex-vaimokkeen aatoksia.

Toisaalta ymmärrän sen puoliskan naisen näkemyksen jos tulee kaipuu raskaudesta.
Mutta aikuinen ihminen kuitenkin kyseessä niin luulisi osaavan käyttääntyä asiallisesti juhlissa.
Juhlan aiheena on kuitenkin ammattiin valmistuva nuori ei ex-puolisot vauvahaaveineen joten sen puolesta en ymmärrä tuon ex-vaimokkeen aatoksia.

Näin näen itsekkin tämän asian,mutta minkäs teen.
Toivotaan,että se siitä muuttuisi paitsi,että itselleä voi sit olla sellainen ikävä tunne koko ajan juhlissä siitä,että toisella on paha olla minun takiani.

[QUOTE="vieras.";29460275]No ei varmaan muuten, mutta kun sinä olet raskaana, niin juuri sen takia. Ja se voi pelottaa/ahdistaa etukäteen.[/QUOTE]

Mä luulen et niitä kysymyksiä on jo varmasti tullut jos on tullakseen koska nämä vieraat on kaikki kyllä tietoisia minun raskaudestani. Sinne ei ole tulossa ketään ns. kaukaista amerikan tätiä juhlimaan :D

Juhat on sellaiset suht pienet, äidit, isät, siskot,veljet, mummot, papat ,kummit perheineen.

Mä luulen et niitä kysymyksiä on jo varmasti tullut jos on tullakseen koska nämä vieraat on kaikki kyllä tietoisia minun raskaudestani. Sinne ei ole tulossa ketään ns. kaukaista amerikan tätiä juhlimaan :D

Juhat on sellaiset suht pienet, äidit, isät, siskot,veljet, mummot, papat ,kummit perheineen.

No mutta kaikki kerralla paikalla, te siinä vierekkäin ja sitten vertaillaan ja ihastellaan vauvavatsaa ja naureskellen kysellään exän raskautumisesta ja blaablaablaa. Sellaista harmitonta juhlahöpinää, mutta exälle voi olla vähemmän kivaa. Ehkä hän pelkää, että lapsen tärkeä juhla menee häneltä ohi, kun ei välttämättä osaa olla pahastumatta.