Miehen 11v tytär ratsasi mun tyttären puhelimen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mulle tuli ilmoitus että tyttäreni toisti snapin uudelleen, eli joku katsoi sitä puhelinta samaan aikaan kun omat tyttäret istuu keittiön pöydän ääressä ilman puhelinta.
Miehen tytär makasi sängyssä peiton alla ja kun kysyin että kenellä on tyttöni puhelin niin tämä miehen tytär sanoi ettei ainakaan hänellä.

Soitin tietenkin puhelimeen ja eiköhän ollut siellä peiton alla kädessä.

Tämä samainen tyttö on myös varastanut multa rahaa ja ennen kaikkea valehtelee aivan kirkkain silmin ja ei tunnusta millään tekojaan. Valehtelee vaan enemmän ja suuttuu jos häntä epäillään.

Paljon muutakin sikailua on ollut vaikka yrittää aina esittää kilttiä ja viatonta, mutta heti kun silmä välttää tekee jotain.. Penkoo mun tavaroita jne.

Onko liian kova rangaistus ottaa tytöltä oma puhelin täksi päiväksi pois?

Ai että saako rangaistusta siitä että tutkii ilman lupaa mun tytön puhelinta?

Munko täytyis vaan toivoo että joku puuttuu siihen käytökseen ja samalla tyttö kuitenki asuu mun kans puolet ajastaan.

Kysyin että onko rangaistus liian kova, en että onko mulla oikeutta tehdä sitä.

Munko täytyis vaan toivoo että joku puuttuu siihen käytökseen ja samalla tyttö kuitenki asuu mun kans puolet ajastaan.

Ota vaan niin oppii ettei noin tehdä tai soita kyseisen henkilön vanhemmille ja sopikaa hyvä rangaistus

Niin kysyit mutta ei sulla silti ole oikeutta yksin siitä päättää. Sun pitää keskustella tytön vanhempien kanssa siitä.

No mä kyllä sanoisin kumppanilleni, että edellytys suhteessa olemiselle on, että kakaransa käyttäytyy kunnolla. Mä en tollaisen muksun äidin kanssa kyllä olisi yksissä.

Onpä näemmä hyötyäkin siitä, että suutahtaa salamana niinko mä.

Harvemmin meillä mitään vastaavia ikävyyksiä sattuu, mutta kun sattuu, karjun oitis ja kovaan ääneen paheksuntani. Niinko esimerkiksi silloin kun miehen jälikasvu oli tyttäreni deodoranttia ihmetellessään suihkuttaneet sitä muiden lapsien päälle ja koko kämppä katkusi freesioilta ja roosalta.

Mä olisin samantien ärjynyt että toisten luureihin EI kosketa ellei ole hätätilanne.

Eli ei ole liian kova rangaistus teidän mielestä?
Ymmärrän miten tärkee puhelin on ja tiedän että se on aika paha tikki kun se viedään. Mutta nyt on ollu jatkuvasti jotain mistä tyttö jää kiinni..
Ja juuri tollasta käytöstä mistä jää tunne ettwi kunnioita ketään tai ymmärrä mikä on omaa ja mikä toisen. Ja nauttii tutkia ja penkoa paikkoja jos löytyisi jotain mitä ottaa.

Ja isänsä on kyllä antanu mulle täydet oikeudet kasvattaa koska mulla on myös täysi vastuu osaltani elättää, opastaa ja huolehtia.

Ja kyllä, ajattelen sina myös asioita siltä kantilta että joku tekisi tai sanoisi samalla tavalla omille tytöilleni. Siis äitipuoli. Ja yritän aina myös peilata että kuinka toimisin omani kohdalla.

Helppoa ei oo kenelläkään ollut, mutta mua ahdistaa toi tytön rajattomuus ja jotenki näen isoja ongelmia tulossa teini iässä.. vaikka yritän ajatella että voi kuulu ikään tuollainen kokeilu jne.

Mutta oikeasti tyttö ei kyllä tunnu ikinä ajattelevan asioita kuin omalta kannaltaan ja ei tunnu ymmärtävän mitä toisen kunnioitus on. Eli ei voi ottaa toisen omaa ja että toisillakin on tunteet.

Tyttö on myös todella taitava valehtelemaan.

Kuulostaa ihan mun itseäni 13 vuotta nuoremmalta siskopuolelta (eri isät) tuossa iässä. Tosin hän oli valehteleva, manipuloiva, hyväksikäyttäjä ja epäempaattinen ihan leikki-iän lopulta asti. Ihan erilainen kuin me sisarensa. Just tuossa esimurrosiässä touhut vaan paheni ja pikkunäpistykset ym. tuli kuvioihin. Nyt hän on 16v ja pahojen käytös- ja koulunkäyntihäiriöiden takia huostaanotettuna laitoksessa.

Tuossa iässä pitää olla kova kuri ja selkeät säännöt sekä tarvittaessa pyytää terveydenhuollosta apua tohon valehteluun. Jos ei mee pian ohi, niin varhainen puuttuminen kaiken a ja o, jos vakavia ongelmia halutaan ehkäistä.

Et tosin kerro tarkemmin tytön lapsuudesta, koulukiusaamisesta, vuorovaikutussuhteista ym., joiden ongelmat voi aiheuttaa em. käytöstä. Jos asiat ovat ja on olleet hyvin, niin käytösongelmiin pitää puuttua napakasti.

Et sitten ole pystynyt miehen kanssa sopimaan, miten tuosta rankaistaan? Hänen kanssa sinun pitää lyödä ne rajat lukkoon, eikä palstan.

Ja tyttöjen puhelimiin kannattaa laittaa koodilukko, ettei muut pääse niitä räpläämään. Muttaa kannattaa laittaa se koodi hyvään muistiin.

Kuulostaa ihan mun itseäni 13 vuotta nuoremmalta siskopuolelta (eri isät) tuossa iässä. Tosin hän oli valehteleva, manipuloiva, hyväksikäyttäjä ja epäempaattinen ihan leikki-iän lopulta asti. Ihan erilainen kuin me sisarensa. Just tuossa esimurrosiässä touhut vaan paheni ja pikkunäpistykset ym. tuli kuvioihin. Nyt hän on 16v ja pahojen käytös- ja koulunkäyntihäiriöiden takia huostaanotettuna laitoksessa.

Tuossa iässä pitää olla kova kuri ja selkeät säännöt sekä tarvittaessa pyytää terveydenhuollosta apua tohon valehteluun. Jos ei mee pian ohi, niin varhainen puuttuminen kaiken a ja o, jos vakavia ongelmia halutaan ehkäistä.

Et tosin kerro tarkemmin tytön lapsuudesta, koulukiusaamisesta, vuorovaikutussuhteista ym., joiden ongelmat voi aiheuttaa em. käytöstä. Jos asiat ovat ja on olleet hyvin, niin käytösongelmiin pitää puuttua napakasti.

Tyttö on isänsä ainoa ja äitinsä nuorin.

Erittäin hemmoteltu ja mummonsa ostaa kaiken mitä tyttö keksii haluta. Siis puhutaan 700€ puhelimesta, 400€ pyörästä jne.

Isäänsä osaa pyöritellä ihan kuus nolla ja jos vaikka joskus on sanottu että rangaistuksena varastamisesta tms sovittu yökylä perutaan, niin yleensä isä antaa kuitenkin mennä jos tarpeeksi itkee.

Tästä tyttö on oppinut tuon kyynelillä ja esittämällä pelaamisen.
Kun se aina johtaa myönnytykseen.
Mä olen mulkku, mutta olen sitä mieltä että jos joku rangaistus aiheesta annetaan, niin siitä pitäisi pitää myös kiinni.

Mitään kiusaamista ei ole.
Kavereita on jne.

Niin, tyttö sanoo ettei ole varastanut ja raha löytyy taskusta. Tai tää puhelin keissi aamulla, sanoo ettei ole nähnyt puhelinta ja se on kuitenkin tytön kädessä peiton alla..

No raha voi olla mikä tahansa raha. Se voi olla sen omaa rahaa tai se on löytänyt sen jostain. Puhelin löytyi ja en mä tiedä mutta pääasia on että se puhelin löytyi. Sano että jos puhelin löytyy siltä toisen kerran niin tapahtuu jotain sellasta mitä ei tarviis tapahtua. Sitten jos se kysee että mitä tapahtuu niin sanot että sen sä näet sitten.

No raha voi olla mikä tahansa raha. Se voi olla sen omaa rahaa tai se on löytänyt sen jostain. Puhelin löytyi ja en mä tiedä mutta pääasia on että se puhelin löytyi. Sano että jos puhelin löytyy siltä toisen kerran niin tapahtuu jotain sellasta mitä ei tarviis tapahtua. Sitten jos se kysee että mitä tapahtuu niin sanot että sen sä näet sitten.

Rahat on ollu mun. Sen on tunnustanut raivoomisen ja miten tyhmänä sä mua pidät itkujen jälkeen. Ja on ollut ainoa kotona kun rahat hävinneet. Ihan pöydältä..

Ja tosiaan mun puhelimeen tuli ilmoitus, että "Elli" toisti snäppisi uudelleen. Joka tulee siis kun snäppejä katsoo. Ja puhelin oli tytön kädessä kun soitin siihen, vaikka väitti silmät palaen että ei tiedä missä se on.

Ei tässä ketään syytellä aiheetta. Paljon on annettu mennä sormien välistä. Mutta samalla kun vahtii omaa puhelintaan kuin haukka, niin kokee oikeudekseen tutkia mun tytön henkilökohtaisia asioita puhelimesta.

Ja laskee omia rahojaan ja kirjottelee lapulle paljonko niitä on, ja samalla pöllii ihan häikäilemättä muilta..

Tässä ei ole kyse nyt miehen vanhan liiton lapsen sorsimisesta, mutta tottakai sitä aina kyseenalaistaa onko rangaistus kohtuullinen vai ei. Omien kanssa on helpompi tälläiset asiat hoitaa, jos tulee eteen.

Kyllä sitä oikeasti on sille, ei omalle lapselle, paljon lepsumpi kuin omilleen. Kun heti miettii, että onko liian kova rangaistus jne.

Tuntuu vaan että tämä tyttö vie kaiken ajan ja energian niiltä omilta temppuilullaan. Ja sekäön ei reilua ole..

Rahat on ollu mun. Sen on tunnustanut raivoomisen ja miten tyhmänä sä mua pidät itkujen jälkeen. Ja on ollut ainoa kotona kun rahat hävinneet. Ihan pöydältä..

Ja tosiaan mun puhelimeen tuli ilmoitus, että "Elli" toisti snäppisi uudelleen. Joka tulee siis kun snäppejä katsoo. Ja puhelin oli tytön kädessä kun soitin siihen, vaikka väitti silmät palaen että ei tiedä missä se on.

Ei tässä ketään syytellä aiheetta. Paljon on annettu mennä sormien välistä. Mutta samalla kun vahtii omaa puhelintaan kuin haukka, niin kokee oikeudekseen tutkia mun tytön henkilökohtaisia asioita puhelimesta.

Ja laskee omia rahojaan ja kirjottelee lapulle paljonko niitä on, ja samalla pöllii ihan häikäilemättä muilta..

Mä satun tietämään vastauksen tähän. Jos alat painostamaan sitä tai laitat tiukat rajat se häipyy. sitten sulla vasta huoli on. Mä tein niin ja ikinä en enää toista kertaa tee niin. Mä lupasin sen sille ja että oon aina sen tukena ja autan tapahtu mitä tapahtui. Se on se minkä takia äidit on olemassa. Tukemassa ja auttamassa omia lapsia. Ton tapauksessa ihmiset tulee keksimään ihan mitä tahansa juttuja ja syyttämään sitä ilman mitään todisteita. Sillon sun täytyy olla vahva ja puolustaa sitä. Sitten teidän suhteesta tulee hyvä ja se luottaa suhun ja kertoo.

Yhteistyössä