miehelläni todettiin tänään sitten syöpä :( itkettää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lollipop"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lollipop"

Vieras
olemme ihan shokissa. ei onneksi ole edennyt pidemmälle kun ajoissa meni lääkäriin mutta pelottaa. en halua menettää miestäni, vaikka hänellä ikääkin on jo paljon. emme ehtineet kauaa nauttia avioelämästä kun nyt tipahti pommi. olen kuitenkin mieheni vierellä ja tukena. toivottavasti hän paranee.

Voimia molemmille. Oma äitini kuoli nuorena syöpään, mutta lääkärin virheen takia syöpä oli levinnyt, ennen kuin se havaittiin. Onneksi miehelläsi ei ole näin. Toivoa varmasti on. Tiedän myös monia, jotka ovat selvinneet. Halaus.

Meillä sama tilanne. Vielä ei tiedetä onko kasvain hyvä vai pahanlaatuinen vai onko etäpesäke.
Kokeita tehdään vielä.Patti löyty kädestä ja sen verran tiedetään että se on kasvain eikä kasvanut luu mitä ekaks epäiltiin.
Virtuaali tukena:) minustakin tuntuu pahalle miehen sairastuminen. Nuori vielä.

Mikä syöpä on kyseessä?

Ja saitteko levinneisyystutkimuksen tuloksetkin jo, ts. ne tehtiin ennen kun syöpä varsinaisesti todettiin?

Niin kauan kun on elämää, on toivoa. Hoidot on nykyään aika hyviä ja moni toipuu :)

Heips, ei syöpä tarkoita tänä päivänä samaa kuin kuolema. Se on sairaus siinä kuin esim diabeteskin. Parannettavissa oleva. Tai sitten sitä voi sairastaa kroonisesti kuten esim verenpainetautia. Tiedän tämän koska itse olen syöpäpotilas. Sairastan syöpää kroonisesti ts sitä ei voida poistaa minusta kokonaan. Olen sairastanut jo 13-vuotta!!! :) Kovasti vaan tsemppiä ja sisua hoitoihin!

[QUOTE="lollipop";26516377]eturauhassyöpä[/QUOTE]
Tänään todettiin, ja jo nyt tiedätte ettei se ole levinnyt?

Anteeksi, mutta en usko. En koulutukseni pohjalta, en työkokemukseni perusteella, enkä ko. syöpää sairastaneen läheisenäkään.

Ikävää, että keksit tällaisia tarinoita päästäsi.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
[QUOTE="lollipop";26516551]se on myös erittäin ikävä ja surullinen asia että miehellä on syöpä.
en ikinä vitsailisi tällaisella asialla.[/QUOTE]

Aika nopeesti edennyt jos nyt vasta tuntee jotakin muutoksia. Vaarini, joka kuoli yhtenä osana tuohon, tiesi syövästään vuoden pari ennen kuolemaansa ja oireet tulivat paljon ennen kuin se todettiin. Kumma juttu jos vasta oli niin kovin terve.

Tänään todettiin, ja jo nyt tiedätte ettei se ole levinnyt?

Anteeksi, mutta en usko. En koulutukseni pohjalta, en työkokemukseni perusteella, enkä ko. syöpää sairastaneen läheisenäkään.

Ikävää, että keksit tällaisia tarinoita päästäsi.

en ollut mukana lääkärissä mutta mieheni sanoi että lääkäri uskoo miehelläni olevan hyvä mahdollisuus elää koska tuli ajoissa lääkäriin kipujen takia. varmaksi ei vielä voida sanoa mitään. minua pelottaa todella paljon. en halua jäädä leskeksi. saatan ehkä ylireagoida mutta silti toivon mieheni parasta.

Aika nopeesti edennyt jos nyt vasta tuntee jotakin muutoksia. Vaarini, joka kuoli yhtenä osana tuohon, tiesi syövästään vuoden pari ennen kuolemaansa ja oireet tulivat paljon ennen kuin se todettiin. Kumma juttu jos vasta oli niin kovin terve.

Eturauhassyöpä on usein täysin oireeton...usein se löytyy sattumalta.

Esim. mun potilaista moni on sanonut, ettei ikinä olisi tiennyt eturauhassyöpää sairastavansakaan, ellei testeissä olisi sitä löydetty. Samaa sanoo isäni, joka kyseisen syövän selätti tämän vuoden alussa; syöpä ei vaivannut häntä mitenkään, missään vaiheessa (ja nyt se on onneksi kokonaan poissa).

mieheni on tiennyt oireistaan jo kauan eikä ole kertonut niistä minulle koska tietää minun huolestuvan. olen suuttunut hänelle mutta nyt ei ole oikea aika vihaan vaan haluan antaa hänelle kaiken tuen ja rakkauden. isoisäni kuoli kaksi vuotta sitten eturauhassyöpään ja sitä hoidettiin kaksi vuotta kunnes loppu tuli.. :(

Eturauhassyöpä on usein täysin oireeton...usein se löytyy sattumalta.

Esim. mun potilaista moni on sanonut, ettei ikinä olisi tiennyt eturauhassyöpää sairastavansakaan, ellei testeissä olisi sitä löydetty. Samaa sanoo isäni, joka kyseisen syövän selätti tämän vuoden alussa; syöpä ei vaivannut häntä mitenkään, missään vaiheessa (ja nyt se on onneksi kokonaan poissa).

Meille sanottiin ruumiinavauksen jälkeen,e t vaari on takuulla tiennyt tosta, kuulemma sen verran suuret kasvaimet ja ilmeisesti erittäin kivulias ollut pitkään. Oli vaan päättänyt ettei hae apua, olihans e saanut sydänkohtauksia salaa ja lopulta aivoveritulppa tais sitten viedä. Ehkä ajatteli et yksi valtaisa kasvain mahassa oli tarpeeks, ettei jaksa taistella enää enempää hoitoja.

Yhteistyössä