Miehelläni taitaa olla mielenterveysongelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joo-o
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joo-o

Vieras
Vai onko? Oireet: saa ihmeellisiä raivareita pikkuasioista, joissa ei ole tosiaan mitään suuttumista :o. Saa näitä raivareita ihan vain, jos sanon jonkun varomattoman sanan, joka ei ole edes provosoiva, eikä tarkoitus tosiaankaan ole suututtaa. Hiukan noloa on, että näitä on tullut jo julkisilla paikoillakin. Ihmiset katsoo pitkään... Kerran jopa eräs nainen huomautti, että ei tuollaisesta pitäisi suuttua (oli nähnyt tilanteen...). Olin tosi nolona :(. En oikein tiedä miten pitäisi toimia näissä tilanteissa. Joten olen vain pysytellyt tyynenä, enkä ole oikein mitenkään reagoinut. Alkaa väsyttää....

Mies on ottanut töistä pitkän vapaan ja tällainen käytös on alkanut nyt...Ottaa kaljaa jonkin verran mutta ei toistaiseksi hirveitä määriä...

Pitäisikö ehdottaa työpaikkapsykologia tai jotain....On kyllä ollut mielessä, että en tuollaisen kanssa kauan jaksa, mutta on iso prosessi ruveta myymään taloa ja hajottamaan kaikkea...

Kuinka pitkään olette olleet yhdessä? Mietin vaan, että jos vasta lyhyen aikaa, ehkä miehen todellinen luonne on tullut esiin.

Mistä syystä mies on ottanut pitkän vapaan töistä? Onko jotain stressiä tai burn outin tapaista ollut ilmassa?

[QUOTE="vieras";28209255]Sillä on toinen.[/QUOTE]

Nimenomaan,,,been there done that,,,sillä on toinen,
Minun ex käyttäytyi samalla lailla ja sitten selvisi että sillä oli toinen.
Käsitin asian nii n että käyttäytyi noin koska halusi erota, mutta ei ollut kanttia siihen. Eli siksi oli v-mäinen minulle, että minä sanoin että nyt riitti ja minä lähden.

Munkin mielestä kuulostaa siltä, että sillä on stressiä ja/tai joku painaa mieltä!!!
Mun mies on aika temperamenttinen ja huonoimmillaan = stressaantuneena on juuri tuollainen pikkuasioista kimpaantuva.
Sun kannattaa muuten itse suhtautua asiaan niin, että miehen häpeähän se on jos töksäyttelee ja möläyttelee ja raivoilee. Ette ole yhtä vaan hän on oma persoonansa. Seuraavan kerran kun joku kommentoi miehesi suuttumista, niin totea vinosti hyillen olevasi samaa mieltä!

Niin ja #7:n temperamenttisella miehellä ei kyllä ole toista ollut. Yhdessä jo 15 vuotta ollaan oltu. Asiat jotka on painaneet on ollut mm. raha-asioita, joista ei ole viitsinyt minulle kertoa jotten huolestuisi, työhön liittyvää stressiä jne jne.

Munkin mies on joskus töksy ja puhumaton kun sitä vaivaa joku. Yleensä työ/raha-asiat. Nyt se on jo oppinut vähän puhumaan, ja yleensä se menee ohi esim. yhdessä illassa.

[QUOTE="vieras";28209260]Kuinka pitkään olette olleet yhdessä? Mietin vaan, että jos vasta lyhyen aikaa, ehkä miehen todellinen luonne on tullut esiin.

Mistä syystä mies on ottanut pitkän vapaan töistä? Onko jotain stressiä tai burn outin tapaista ollut ilmassa?[/QUOTE]

No, kauan, 8 vuotta... Stressiä kyllä on ollut, ja siksi oikeastaan lähtikin vapaille, miettimään asioitaan tavallaan.... Työpaikalla eteen tuli ikävyyksiä joihinka halusi ottaa etäisyyttä :(

Veikkaisin masennusta ja stressiä. Ehkä töissä on sattunut jotain, joka todella kaihaa miehesi mieltä. Jos vain mahdollista, yritä saada hänet avautumaan. Voisitteko vaikka rauhassa ottaa yhdessä viiniä, jos sillä saisit miehen kertomaan todellisen syyn käytökselleen?

Ennenkaikkea suosittelen lääkäriä (ihan yleislääkärikin käy aluksi). Siihen päälle ulkoilua, ehkä matkustelua, terveellistä ruokaa ja rauhallista arkea kotona.

No, kauan, 8 vuotta... Stressiä kyllä on ollut, ja siksi oikeastaan lähtikin vapaille, miettimään asioitaan tavallaan.... Työpaikalla eteen tuli ikävyyksiä joihinka halusi ottaa etäisyyttä :(

No veikkaisin, että ne työjutut siellä kaihertaa ja kaikille toimettomana oleminen ei sovi. Onks hänellä nyt mitään järkevää puuhaa ja sisältöä päiviin?

[QUOTE="vieras";28209290]Nimenomaan,,,been there done that,,,sillä on toinen,
Minun ex käyttäytyi samalla lailla ja sitten selvisi että sillä oli toinen.
Käsitin asian nii n että käyttäytyi noin koska halusi erota, mutta ei ollut kanttia siihen. Eli siksi oli v-mäinen minulle, että minä sanoin että nyt riitti ja minä lähden.[/QUOTE]

Luulen, että tietäisin... Vaikka voinhan toki tämänkin ottaa huomioon. Tää mies on vaan niin onnettoman huono mitään salailemaan...Vaikea uskoa että se jaksaisi mitään sivusuhdetta pitää pystyssä, ja sen pitäisi ruveta jo näkymään esim ulkonäön hoitamisena O_o....

[QUOTE="vieras";28209304]Munkin mielestä kuulostaa siltä, että sillä on stressiä ja/tai joku painaa mieltä!!!
Mun mies on aika temperamenttinen ja huonoimmillaan = stressaantuneena on juuri tuollainen pikkuasioista kimpaantuva.
Sun kannattaa muuten itse suhtautua asiaan niin, että miehen häpeähän se on jos töksäyttelee ja möläyttelee ja raivoilee. Ette ole yhtä vaan hän on oma persoonansa. Seuraavan kerran kun joku kommentoi miehesi suuttumista, niin totea vinosti hyillen olevasi samaa mieltä![/QUOTE]

Kiitos... Tää ukko on tosi temperamenttinen. Pinna kiristyneenä järkyttävä typerys. Hävettävää käytöstä aikuiselta ihmiseltä :(..... Viimeksi hävetti niin, että kattelin vain muualle :)

Veikkaisin masennusta ja stressiä. Ehkä töissä on sattunut jotain, joka todella kaihaa miehesi mieltä. Jos vain mahdollista, yritä saada hänet avautumaan. Voisitteko vaikka rauhassa ottaa yhdessä viiniä, jos sillä saisit miehen kertomaan todellisen syyn käytökselleen?

Ennenkaikkea suosittelen lääkäriä (ihan yleislääkärikin käy aluksi). Siihen päälle ulkoilua, ehkä matkustelua, terveellistä ruokaa ja rauhallista arkea kotona.

Kiitos Porho :) Töissä on tosiaan sattunut sille kaikkea ikävää johon kokee olevansa syytön...:/ Joku masennuksentapainen ei oo ollenkaan poissa laskuista... Oonkin ajatellut varovasti ehdottaa, että jos tästä asiasta jotain puhuttaisiin... Varovasti siksi, että saan sen kyllä silmilleni, jos alan suoraan ehdottaa työpaikkapsykolookia (se on v**lua)...

[QUOTE="vieras";28209367]No veikkaisin, että ne työjutut siellä kaihertaa ja kaikille toimettomana oleminen ei sovi. Onks hänellä nyt mitään järkevää puuhaa ja sisältöä päiviin?[/QUOTE]

Tääkin on totta! :O Muistuukin mieleen että pelkäsin kun se jäi lomille, että kohta on piru irti kun sillä ei ole mitään tekemistä! Tämä taitaa nyt olla osasyy tähän kaikkeen....:(

Yrita saada rauhallisesti puhumaan... "kun sa kayttaydyt noin musta tuntuu..." En halua huolestuttaa, mutta kayttaytymis muutokset voit myos johtua kasvaimesta aivoissa, nim.merk. 'kokemusta on'.

Tosin jo mainitsit stressin toissa, haluaako asiasta puhua? Jos ei sinun kanssa niin jonkun toisen (ammattilaisen).

Tsemppia toivottavasti tilanne alkaa helpottaa pian!

Yrita saada rauhallisesti puhumaan... "kun sa kayttaydyt noin musta tuntuu..." En halua huolestuttaa, mutta kayttaytymis muutokset voit myos johtua kasvaimesta aivoissa, nim.merk. 'kokemusta on'.

Tosin jo mainitsit stressin toissa, haluaako asiasta puhua? Jos ei sinun kanssa niin jonkun toisen (ammattilaisen).

Tsemppia toivottavasti tilanne alkaa helpottaa pian!

Kauhistus :O... Tuli kyllä tällainenkin mieleen, että ei kai vaan mikään varhainen Alz....:( Kyllä tuo työstressi on tullut puheeksi, mutta jotenkin se ei vaan johda tilanteen helpottumiseen, vaikka siitä kuinka puhuttaisiin... Ehkä en vain osaa auttaa, tai sanoa niitä sanoja mitä pitäisi (?). Pelottaa tuo sairauden mahdollisuus.

oon kaks kertaa kokenu saman, ekalla kertaa mies petti ja äkäily ym johtu siitä, että miehellä oli huono omatunto, josta tuli paha olo ja sitten se näky äkäilynä.

nykyinen mies saattaa kans välillä olla tollanen (tosin ei ihan noin paha, ei koskaan kehtais alkaa huutaan mulle missään ihmisten ilmoilla) ja hänellä se johtuu kovasta stressistä. Aina kun on töissä stressiä tiedän, että on odotettavissa mieheltä tiuskimista (onneks itte tiedostaa sen ja osaa ainakin anteeks pyytää myöhemmin)