Miehelläni on kummallinen suku

Oikeesti on :) Hällä on kolme sisarusta, joista yhden kanssa on ehkä kerran kk tekemisissä, yhden kerran 2kk ja yhden kanssa eivät ole koko meidän yhdessäolon (8,5v.) soitelleet kertaakaan. Omituista sakkia:xmas:
En ole koskaan nähnyt ainuttakaan hänen äidin puoleista sukulaista ja isänkin puolelta vain yhden tädin. Ne vaan ei oo missään yhteyksissä toisiinsa. En tiedä, tietääkö sukulaiset edes että mies on mennyt naimisiin ja saanut perheenlisäystä.
Minusta tämä on tosi outoa. Oma sukuni kun on melko tiivis ja yhteyksissä ollaan puolin jos toisinkin. Miehen suku taas näkee toisiaan lähinnä hautajaisissa.

Eipä sillä, ei mua haittaa tuo. Ihmettelen vaan :D

"sisi"
Mun isäni ja hänen sukunsa ovat samanlaisia, veljensä kanssa ei ole jutellut moneen vuoteen. Näkevät yleensä myös hautajaisissa. Isälläni on tätejä ja setiä ainakin 10, ehkä yhden kanssa on tekemisissä kerran vuodessa.

"vieras"
Minusta paljon oudompaa on sellainen suku, jossa ollaan tekemisissä ja kuitenkin riidoissa tai ollaan naamatusten mukavia ja takanapäin haukutaan. Tai ylipäätään kaikki velvollisuustapaamiset, kiinnostuksen teeskentelemiset, tungettelemiset tai kuvitelmat siitä, että pelkällä sukulaisuudella olisi ylipäätään mitään merkitystä.

No miks pitäis kamalasti olla tekemisissä sukunsa kanssa? vaan siksi että ovat sukua?
En mäkään oo melkein vuoteen nähnyt tätejäni, enoani enkä serkkujani äidin puolelta. Isän puolen sukulaisia en moneen vuoteen. Voidaan olla yhteyksissä puhelimitse tai fb:ssä muttei kovin usein.
Kai ihmisillä on muutakin tekemistä?

Mä tarkoitinkin, että MULLE se on outoa, kun mun suku on silleen läheistä, että ollaan paljon tekemisissä keskenämme ja ihan ilman velvollisuudentuntoa. Siksi kun TYKÄTÄÄN toisistamme ja halutaan tavata. Minulle siis on kummallista, että on suku jossa ei käytännöllisesti olla ollenkaan tekemisissä kuin pakon edessä. Kysessä kun ei ole edes mitkään riidat tms.

Kyllä mulla perhe ja suku kuuluu niin läheisesti mun elämään, että olisi outoa jos oma siskoni ei koskaan olisi edes käynyut meillä kylässä.

"hmmm"
mun vanhempien puolen suvut on tuollaisia, isä ei ole veljensä kanssa ollut tekemisissä 15vuoteen, siskonsa kanssa 4vuoteen, äitini on nähnyt äitinsä viimeksi 20vuotta sitten, isänsä kanssa ollut tekemisissä viimeksi 13vuotta sitten ja veljiensä kanssa noin 10vuotta sitten.. mua harmitttaa todella paljon, koska heidän takiaan myös minä en ole kovin läheinen sukulaisteni kanssa, kun ei ole ollut oikein mahdollisuutta tutustua ja nyt näin aikuisena kynnys soittaa näille ihmisille on aika korkea. ihailen mieheni suvun läheisiä välejä, kaikki on väleissä ja uudet perheenjäsenet (puolisot ja lapset) otetaan lämpimästi vastaan.

"minna"
Mulla on serkkuja hurjasti, enkä ole yhdenkään kanssa tekemisissä. Isän kaksi siskoa ovat läheisiä ollu ja toinen heistä on jo kuollut. Miehellä on 5 serkkua ja ovat paljon läheisempiä. Mies ihmetteli samaa aluksi kun ei olla tekemisissä. Joten ymmärrän, että voi olla sun mielestä outoa. Omien sisarusten ja vanhempien kanssa mä kyllä olen tekemisissä paljonkin.

"Janna"
Mä en oo suvun kanssa tekemisissä paitsi hautajaisissa. Miehen suku pyörii keskenään sillä pikkupaikkakunnalla missä asuvat kaikki. Mä en jaksa niitä yhtään, enkä kyllä jaksais omaakaan sukuani, onneks ei nekään mua :D

"vieras"
Mun kaverilla ei ollut häissään ainuttakaan sukulaista, ainoastaan omat vanhemmat ja sisarukset olivat paikalla, miehellä taas tätejä ja serkkuja pilvin pimein. Eivät vain ole tekemisissä keskenään ja kokevat toisensa vieraiksi. Oudonpana pidän kuitenkin ex- poikaystävän sukua, joka koki tarpeelliseksi kokoontua joka juhannukseksi ja useimmiksi pääsiäisiksi ja jouluiksi yhteen, siis kaikki sedät ja tädit ja serkukset perheineen, pikkuserkkujakin pyydettiin usein mukaan, mutta he olivat mieluummin omissa oloissaan. Enkä kyllä ihmettele yhtään, kun joka ikinen kerta joku sammui jo alkuillasta, joku otti nokkiinsa kun muut jois ja hän ei ja väistämättä syntyi useampikin tappelu jota sitten ruodittiin porukalla viikko tai jopa kuukausitolkulla.

Yhteistyössä