Miehellä ulosottoja?

  • Viestiketjun aloittaja Mitä kannattaa tehdä
  • Ensimmäinen viesti
Mitä kannattaa tehdä
Seurustelen vakavasti, olemme (minä, nainen) 32 ja 37v jo eli ei enää mitään teinejä. Emme asu vielä yksissä mutta yhteenmuuttoa on vakavasti puhuttu. Minulla on omistusyksiö jota olen maksellut jo vuosia, mies asuu vuokralla. Molemmat käymme vakityössä.

Nyt tuli kuitenkin mutka matkaan. Mieheni on antanut ymmärtää että kaikki on ok, mutta satuin vahingossa näkemään häneltä ulosottovirastosta kirjeen, jota hän ei minulle myöhemminkään näyttänyt. Yleensä kaikki hänen postinsa lojuu pöydillä päiväkausia, mutta nämä kirjeet ovat visusti piilossa. Hän ei selvästi halua puhua asiasta. Mitä ihmettä teen... Hän ei tiedä että olen huomannut.

Hänellä ei ole mitään kiinteätä omaisuutta eikä lapsenruokoistakaan ole tietääkseni kyse. Mihin hän olisi velkaantunut ja jättänyt asiansa hoitamatta? Vuokralla hän on asunut aina. Mutta eikös vuokra-asuntoonkin tsekata luottotiedot? Tosin hän asuu säätiön asunnossa.

Kertokaa nyt joku, sahataanko minua silmään ja lujaa? Kellä olisi kokemuksia? Uskallanko tuollaisen kanssa rakentaa yhteistä elämää ja perustaa perheen? Jos hänellä on joku iso ulosotto pystyssä, se seurustelu loppuu kyllä siihen, jos sellainen selviää. Mitä hän ajaa takaa salaamalla?
 
t:ravel
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä kannattaa tehdä;10701198:
Seurustelen vakavasti, olemme (minä, nainen) 32 ja 37v jo eli ei enää mitään teinejä. Emme asu vielä yksissä mutta yhteenmuuttoa on vakavasti puhuttu. Minulla on omistusyksiö jota olen maksellut jo vuosia, mies asuu vuokralla. Molemmat käymme vakityössä.

Nyt tuli kuitenkin mutka matkaan. Mieheni on antanut ymmärtää että kaikki on ok, mutta satuin vahingossa näkemään häneltä ulosottovirastosta kirjeen, jota hän ei minulle myöhemminkään näyttänyt. Yleensä kaikki hänen postinsa lojuu pöydillä päiväkausia, mutta nämä kirjeet ovat visusti piilossa. Hän ei selvästi halua puhua asiasta. Mitä ihmettä teen... Hän ei tiedä että olen huomannut.

Hänellä ei ole mitään kiinteätä omaisuutta eikä lapsenruokoistakaan ole tietääkseni kyse. Mihin hän olisi velkaantunut ja jättänyt asiansa hoitamatta? Vuokralla hän on asunut aina. Mutta eikös vuokra-asuntoonkin tsekata luottotiedot? Tosin hän asuu säätiön asunnossa.

Kertokaa nyt joku, sahataanko minua silmään ja lujaa? Kellä olisi kokemuksia? Uskallanko tuollaisen kanssa rakentaa yhteistä elämää ja perustaa perheen? Jos hänellä on joku iso ulosotto pystyssä, se seurustelu loppuu kyllä siihen, jos sellainen selviää. Mitä hän ajaa takaa salaamalla?
zzzzzzzzzzzz

Koeta hankkia miehestä luottotiedot. Siinä voi auttaa joku perintätoimisto tai jopa pankkisi.

yt
t:ravel
 
iso
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä kannattaa tehdä;10701198:
Kertokaa nyt joku, sahataanko minua silmään ja lujaa? Kellä olisi kokemuksia? Uskallanko tuollaisen kanssa rakentaa yhteistä elämää ja perustaa perheen? Jos hänellä on joku iso ulosotto pystyssä, se seurustelu loppuu kyllä siihen, jos sellainen selviää. Mitä hän ajaa takaa salaamalla?
Olet antanut ymmärtää että kaikki on ok, mutta mies sattuukin tietämään jotain, mistä kahdesta hänellä on myös kokemusta. Et selvästi halua puhua asiasta. Etkö tiedä että hän on huomannut?

Hän mittii mitä ihmettä teet... Mitähän ajat takaa salaamalla?
"Tytön vaikein tehtävä on todistaa miehelle, että tämän aikeet ovat vakavat"
 
asiakastieto
Eikös luottotiedot pysty kuka tahansa tarkistamaan asiakastiedon sivujen kautta, se vaan maksaa kympin tai jotain? Ja muistaakseni ulosoton tiedot ovat julkisia, eli kenen vaan kysyttävissä, sieltähän se keltainen lehdistö aina julkkujen asioita tonkii.

No se on miehen kannalta hyvä jos seurustelu loppuu velkaisuuden paljastuttua. Tietääpähän mikä naisen vaakakupissa eniten painoi, rakkaus vai raha...
Ei vaan, olisihan hänen pitänyt asiastaan kertoa, jos kerrottavaa on. Mutta ehkä hävettää liikaa?

Ja jos niitä kirjeitä on vaan yksi, niin sattuuhan sitä. Jos niitä tulee useampi kuukaudessa niin huonompi juttu.
 
ulosotettu mies vm.-57
On useita tapoja hoitaa maksuliikenteensä.

Olen itse ex-yrittäjä, jonka firma meni nurin 90-luvun alkupuolen lamassa. Ainoa, jolle firma jäi velkaa oli verottaja. Ei kukaan yksityinen ihminen, ei mikään firma, tai yhtiö.

Tapahtui AAA-reaktio: Koska yhtiömuoto oli kommandiittiyhtiö, ensin lähti Auto, sitten Akka ja lopulta Asunto.

Velkaa jäi konkurssioikeudenkäynnin jälkeen puoli miljoonaa (mummua), vaikka ihan tyhjästä olin aloittanut. Velkaa perii kaupunginvouti vieläkin, joten ulosottovirasto lähestyy minua vieläkin kirjeellä kuukausittain, ilmoittaessaan, että verovaltio on taas kerran saanut kolmasosan kuukausipalkastani entisten verovelkojen maksuun - lähettäen maksukuitin.

Olen laskeskellut, että himpan vajaa 7-kymmpisenä olen sujut yhteiskunnan kanssa, jos jaksan siihen asti tehdä töitä. Jos teen tarpeeksi ylitöitä, tuo rajapyykki tulee vastaan aikaisemmin.

Luottotietoni näyttävät negatiivista vielä viisi vuotta tuon hetken jälkeenkin, kunnes ovat puhtaat. Sitten voin jäädä eläkkeelle muutamaksi vuodeksi... Ehkäpä voin maksaa ruumisarkkuni ja hautajaiseni pikavipillä, kun luottotiedot ovat lopulta puhtaat ;)))

Tämä alustuksena. Nykyään elän uudessa parisuhteessa ja uusi avokkini tietää tasan tarkalleen, miksi uo-virasto lähettää kirjeitään. Asia on selvitetty jo ajat sitten, eikä aiheuta ongelmia parisuhteessa.

Avopuolikki omasta puolestaan lottoaa viikoittain ja on luvannut maksaa velkani, jos voittaa - mitä tosin epäilen, tietäessäni naiset.
 
ymmärrys
Tärkein pointti. Sinun rakas tietää sun raha asiat . Toinen yrittää sumuttaa että mitään ei ole rästissä. suuri ristiriita jatkaa yhteiseloa..


On useita tapoja hoitaa maksuliikenteensä.

Olen itse ex-yrittäjä, jonka firma meni nurin 90-luvun alkupuolen lamassa. Ainoa, jolle firma jäi velkaa oli verottaja. Ei kukaan yksityinen ihminen, ei mikään firma, tai yhtiö.

Tapahtui AAA-reaktio: Koska yhtiömuoto oli kommandiittiyhtiö, ensin lähti Auto, sitten Akka ja lopulta Asunto.

Velkaa jäi konkurssioikeudenkäynnin jälkeen puoli miljoonaa (mummua), vaikka ihan tyhjästä olin aloittanut. Velkaa perii kaupunginvouti vieläkin, joten ulosottovirasto lähestyy minua vieläkin kirjeellä kuukausittain, ilmoittaessaan, että verovaltio on taas kerran saanut kolmasosan kuukausipalkastani entisten verovelkojen maksuun - lähettäen maksukuitin.

Olen laskeskellut, että himpan vajaa 7-kymmpisenä olen sujut yhteiskunnan kanssa, jos jaksan siihen asti tehdä töitä. Jos teen tarpeeksi ylitöitä, tuo rajapyykki tulee vastaan aikaisemmin.

Luottotietoni näyttävät negatiivista vielä viisi vuotta tuon hetken jälkeenkin, kunnes ovat puhtaat. Sitten voin jäädä eläkkeelle muutamaksi vuodeksi... Ehkäpä voin maksaa ruumisarkkuni ja hautajaiseni pikavipillä, kun luottotiedot ovat lopulta puhtaat ;)))

Tämä alustuksena. Nykyään elän uudessa parisuhteessa ja uusi avokkini tietää tasan tarkalleen, miksi uo-virasto lähettää kirjeitään. Asia on selvitetty jo ajat sitten, eikä aiheuta ongelmia parisuhteessa.

Avopuolikki omasta puolestaan lottoaa viikoittain ja on luvannut maksaa velkani, jos voittaa - mitä tosin epäilen, tietäessäni naiset.
 
Viimeksi muokattu:
ulosotettu mies vm.-57
Et ole missään velkajärjestelyssä jossa saa velat anteeksi kun tarpeeks kauan on maksellut?

No, enpä ole. Kato kun minut tuomittiin "rikolliseksi" konkurssioikeudenkäynnissä, koska kirjanpito oli rempallaan ja tilintarkastukset tekemättä. Velallisen epärehellisyydestä (=alv:it vuodelta maksamatta) tuli puoli vuotta ehdollista. En ole sen epärehellisempi kuin moni muukaan. Rikostapauksessa velat kestävät 25 vuotta ja kasvavat korkoa korolle. Siinä on maksamista.

Ei auttanut, vaikka oikeudessa lupasin enää ikinä, koskaan olla rupeamatta yrittäjäksi...
 
Viimeksi muokattu:
ap.
No, enpä ole. Kato kun minut tuomittiin "rikolliseksi" konkurssioikeudenkäynnissä, koska kirjanpito oli rempallaan ja tilintarkastukset tekemättä. Velallisen epärehellisyydestä (=alv:it vuodelta maksamatta) tuli puoli vuotta ehdollista. En ole sen epärehellisempi kuin moni muukaan. Rikostapauksessa velat kestävät 25 vuotta ja kasvavat korkoa korolle. Siinä on maksamista.

Ei auttanut, vaikka oikeudessa lupasin enää ikinä, koskaan olla rupeamatta yrittäjäksi...

Mun mies ei ole ollut mikään yrittäjä kylläkään... Voisin tsekatakin noi uo-tiedot jostain, on varmaan kulutusluottoja (tai sitten multa salattu ruokko) sitten. Koska tosiaan mitään näkyvää tai yritystoimintaa ei ole koskaan ollut.

Kai tuollaisen "ulosotetun miehen57" tilanteen vielä ymmärtääkin kun olet heti ollut rehellinen vaimollesi etkä pimittänyt asiaa.

Tällaiset asiat on hyvä selvittää ennen vakavempia sitoutumuksia.
 
Viimeksi muokattu:
on miehiä ja "miehiä"
Eikös luottotiedot pysty kuka tahansa tarkistamaan asiakastiedon sivujen kautta, se vaan maksaa kympin tai jotain? Ja muistaakseni ulosoton tiedot ovat julkisia, eli kenen vaan kysyttävissä, sieltähän se keltainen lehdistö aina julkkujen asioita tonkii.

No se on miehen kannalta hyvä jos seurustelu loppuu velkaisuuden paljastuttua. Tietääpähän mikä naisen vaakakupissa eniten painoi, rakkaus vai raha...
Ei vaan, olisihan hänen pitänyt asiastaan kertoa, jos kerrottavaa on. Mutta ehkä hävettää liikaa?

Ja jos niitä kirjeitä on vaan yksi, niin sattuuhan sitä. Jos niitä tulee useampi kuukaudessa niin huonompi juttu.

Juuri tämän takia on "kohtaanto-ongelma" parisuhdemarkkinoilla. Asiansa hoitaneet ja hoitavat naiset (kuten ap) versus kaikenkarvaiset resuperseet - molemmat sinkkuina - ja pysyvät. Miksi asiansa hoitava nainen ottaisi riesoikseen jonkun asunnottoman ja velkaisen tyhjätaskun kun ei ole pakko? Joku ottaakin, mutta en suosittele.

Jos joku vihjaa että fiksu nainen on vain rahan perään kun ei huoli jotain maailmanlopun turhaketta itselleen, ihmettelen.
 
Viimeksi muokattu:
iso
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrys;10701734:
Tärkein pointti. Sinun rakas tietää sun raha asiat . Toinen yrittää sumuttaa että mitään ei ole rästissä. suuri ristiriita jatkaa yhteiseloa..
Miten tämä 'sumutusrikos' tehdään ja tapahtuu tässä meneillään olevassa jutussa?
Tietääkös mies ap:n raha-asiat ja mitä 'sen tietäminen' lopulta on?
Kyse lie taas jostain epäviranomaisten valvomon kirjoittamattoman seurustelulain tulkinnasta???
 
duoda..
Miten tämä 'sumutusrikos' tehdään ja tapahtuu tässä meneillään olevassa jutussa?
Tietääkös mies ap:n raha-asiat ja mitä 'sen tietäminen' lopulta on?
Kyse lie taas jostain epäviranomaisten valvomon kirjoittamattoman seurustelulain tulkinnasta???

Kyllähän nyt vakavassa seurustelussa yleensä mainitaan elämän isot asiat. Siitä näkee toisen periaattetkin, miten esim. raha-asiat hoidetaan tai jätetään hoitamatta. Puhumattakaan että salaa esim. lapsen olemassaolon, sitä olen kuullut joidenkin miesten tekevän. Ilmoittavat sen kyllä tyyliin sitten kun on avioliiton päivä lyöty lukkoon, rivari ostettu, vaimo paksuna ja velka-farkku pihaan!
 
Viimeksi muokattu:
ultravarovainen
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä kannattaa tehdä;10701198:
Yleensä kaikki hänen postinsa lojuu pöydillä päiväkausia, mutta nämä kirjeet ovat visusti piilossa.
Minusta jo tuo seikka tarkoittaisi sitä, että en kykenisi elämään sellaisen miehen kanssa saman katon alla, joka jättää tavaransa ajelehtimaan. En ole hysteerisen tarkka siivoamisesta, mutta en tykkää, jos esim. ruokapöytä ja sohvapöytä on täynnä postia tms. Itse katson postit läpi päivittäin heti, kun tulen kotiin. En väitä, että se on ainoa oikea tapa, mutta toisaalta eipähän ole laskut maksamatta tai kateissa, vaan niiden osalta elämä on hallinnassa.

Ennen yhteenmuuttoa pitää ehdottomasti sopia, että paljonko mies maksaa sinulle vuokraa, joilla sinä maksat sittten sähkölaskua, yhtiövastiketta, nettiliittymää, tv-lupaa jne. Hänen historiansa tuntien älä vaan tee sitä virhettä, että annat hänelle sähkölaskusi ja sanot, että maksa sä tuo sähkölasku, koska jos hän ei sitä maksakaan ja piilottelee jatkossa maksukehoituksia, niin siinä voi käydä niin, että sinulta menee luottotiedot miehen käytöksen vuoksi.

minulle jäisi tuollaisesta sellainen pelko, että mitäköhän muuta mies salailee minulta... Olisi nimittäin kiinnostavaa tietää, että mihin se raha sitten oikein menee: uhkapeleihin, viinaan, naisiin, ulkona syömiseen, elatusmaksuihin, vanhojen pikavippien korkojen maksuihin, holtittomaan rahankäyttöön???
 
Ulosotollinen ollut
Velkaa perii kaupunginvouti vieläkin, joten ulosottovirasto lähestyy minua vieläkin kirjeellä kuukausittain, ilmoittaessaan, että verovaltio on taas kerran saanut kolmasosan kuukausipalkastani entisten verovelkojen maksuun - lähettäen maksukuitin.

- - -

Luottotietoni näyttävät negatiivista vielä viisi vuotta tuon hetken jälkeenkin, kunnes ovat puhtaat. Sitten voin jäädä eläkkeelle muutamaksi vuodeksi... Ehkäpä voin maksaa ruumisarkkuni ja hautajaiseni pikavipillä, kun luottotiedot ovat lopulta puhtaat ;)))
Minulle kävi niin, että takasin mieheni - nyt entisen miehen - lainan ja hän jättikin kaiken maksamatta. Minulle oli tullut huomautuskirjeitä, mutta hän heitti ne kaikki roskiin ja sain tietää asiasta vasta, kun asia meni käräjäoikeuteen ja sitä myötä ulosottoon. Kun haaste (tai mikä se nyt onkaan nimeltään, haaste tai tiedoksianto), olisi minulla ollut kaksi viikkoa aikaa hoitoo koko summa. Pankki ei enää neuvotellut, tietenkään, kun he olivat niitä ex-mieheni roskiin heittämiä kirjeitä minulle lähtelleet jo tovin jos toisenkin. Aluksi oli vielä totta kai totallinen shokki saada käräjäoikeudesta kirje ja saada tietää miehen petturuudesta, joten aivan ensimmäiset päivät menivät itkiessä.

No niin siis, tein sitten ulosottomiehen kanssa sopimuksen ja maksoin vapaaehtoisesti hieman isomman summan per kk kuin mitä palkan ulosmittauksesta olisi mennyt, joten minullekin tuli kerran kuukaudessa kirje ulosottomieheltä eli siis valtion perimiskuitti, jossa kerrottiin, että olin jälleen lyhentänyt ex-mieheni velkaa summalla x, josta summa y meni lainanlyhenneykseen, z korkoihin, å ulosottomaksuun jne.

Omaa elämääni tämä ei sen kummemmin vaikuttanut kuin että asioista pitää maksaa normaalia enemmän (sain eron myötä esim. asunnon, kunhan maksoin 3 kk vuokratakuut jne.) ja että luottamus miehiin meni. Omia laskuja en ole ikinä jättänyt maksamatta ja ihan mukavaa elämää olen viettänyt, vaikkakin säästeliäämmin on tietysti pitänyt elää kuin jos ei olisi exän velkaa ollut maksettavana.

Nyt olen ollut nykyisen mieheni kanssa kohta kymmenen vuotta yhdessä ja hänelle kerroin heti, kun suhde alkoi vakavoitua näistä asioista. Eli jos ap:n ja hänen miehensä suhde on vakava, pitäisi mielestäni salaisuudet unohtaa, vaikka ne olisivat kuinka kipeitä, sillä omasta mielestäni parisuhde voi rakentua vain molemminpuoliselle luottamukselle.

Sitten vielä kysyisin ulosotetulta mieheltä, että miten luottotietosi voivat pysyä noin kauan "punaisella"? Minulla palautui ainakin muistaakseni kahdessa (vai olisiko ollut neljässä?) vuodessa puhtaiksi, vaikka siinä vaiheessa velkaa olikin vielä maksamatta.
 
Viimeksi muokattu:
uskomatonda
Minusta jo tuo seikka tarkoittaisi sitä, että en kykenisi elämään sellaisen miehen kanssa saman katon alla, joka jättää tavaransa ajelehtimaan. En ole hysteerisen tarkka siivoamisesta, mutta en tykkää, jos esim. ruokapöytä ja sohvapöytä on täynnä postia tms. Itse katson postit läpi päivittäin heti, kun tulen kotiin. En väitä, että se on ainoa oikea tapa, mutta toisaalta eipähän ole laskut maksamatta tai kateissa, vaan niiden osalta elämä on hallinnassa.

Ennen yhteenmuuttoa pitää ehdottomasti sopia, että paljonko mies maksaa sinulle vuokraa, joilla sinä maksat sittten sähkölaskua, yhtiövastiketta, nettiliittymää, tv-lupaa jne. Hänen historiansa tuntien älä vaan tee sitä virhettä, että annat hänelle sähkölaskusi ja sanot, että maksa sä tuo sähkölasku, koska jos hän ei sitä maksakaan ja piilottelee jatkossa maksukehoituksia, niin siinä voi käydä niin, että sinulta menee luottotiedot miehen käytöksen vuoksi.

minulle jäisi tuollaisesta sellainen pelko, että mitäköhän muuta mies salailee minulta... Olisi nimittäin kiinnostavaa tietää, että mihin se raha sitten oikein menee: uhkapeleihin, viinaan, naisiin, ulkona syömiseen, elatusmaksuihin, vanhojen pikavippien korkojen maksuihin, holtittomaan rahankäyttöön???


Tuollaisella miehellähän kuuluisi olla jo holhooja, ei enää vaimoa!
 
Viimeksi muokattu:
iso
Kyllähän nyt vakavassa seurustelussa yleensä mainitaan elämän isot asiat. Siitä näkee toisen periaattetkin, miten esim. raha-asiat hoidetaan tai jätetään hoitamatta. Puhumattakaan että salaa esim. lapsen olemassaolon, sitä olen kuullut joidenkin miesten tekevän. Ilmoittavat sen kyllä tyyliin sitten kun on avioliiton päivä lyöty lukkoon, rivari ostettu, vaimo paksuna ja velka-farkku pihaan!
Yleensä näkee. Ei havaintoja luottamuksesta puolin eikä toisin.

Itsestäänselvyyslaki.
1§: vakavassa seurustelussa yleensä mainitaan elämän isot asiat.
Epäluottamusasetuksen ensimmäin epäkohta:
"Jos hänellä on joku iso ulosotto pystyssä, se seurustelu loppuu kyllä siihen, jos sellainen selviää."

Periaate: Syyllinen kunnes toisin todistetaan? (Hän ei selvästi halua puhua asiasta.)
Syytöshaaste:
- ajaa takaa salaamalla (Mitä)
- velkaantunut ja jättänyt asiansa hoitamatta? (Mihin)
 
Viimeksi muokattu:
ha haa
Se on hämäystä. Olet testissä rakastatko oikeasti vai oletko vain rahan perään. Oikeasti mies on miljonääri ja ulosottoviranomaisen kirjeet tekaistuja ja tahalleen jätetty hetkeksi nähtäväksesi ja sitten piilotettu.
Kaikki miljonäärit testaavat seurustelukumppaneitaan näin.
 
*Siri*
Kysyt suoraan ja kuulet selityksen ja vielä varmistat ulosottoviranomaiselta asian oikean laidan.

Todella tyhmää sanoa naisen olevan vain rahan perään, jos pelkää velkaista miestä. Miksi joku aikuinen alkaisi esim. elättämään toista, joka on holtiton rahankäsittelyssään? Rakkaudestako? Pah, se on joku muu kuin kahden aikuisen suhde. Rehellinen mies kertoisi suoraan, missä mennään, kantaisi itse vastuunsa ja maksaisi velkansa.

Puhun kokemuksesta ja en ikinä maailmassa enää alkaisi mihinkään vakavampaan suhteeseen salailijan ja raha-asiansa huonosti hoitavan ihmisen kanssa. Elämä on ihan kyllin rankkaa ilmankin.
 
*Siri*
Se on hämäystä. Olet testissä rakastatko oikeasti vai oletko vain rahan perään. Oikeasti mies on miljonääri ja ulosottoviranomaisen kirjeet tekaistuja ja tahalleen jätetty hetkeksi nähtäväksesi ja sitten piilotettu.
Kaikki miljonäärit testaavat seurustelukumppaneitaan näin.
Jep, miljonääri testaa selväjärkisyyttäsi. Jos kyselemättä nielet ulosotot ja ryntäät jonkun huolettoman hulivilin kelkkaan, olet pois pelistä. Samalla tavalla pistäisit sen miljonäärin rahat haisemaan.
 
Viimeksi muokattu:
No niin
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä kannattaa tehdä;10701198:
Nyt tuli kuitenkin mutka matkaan. Mieheni on antanut ymmärtää että kaikki on ok, mutta satuin vahingossa näkemään häneltä ulosottovirastosta kirjeen, jota hän ei minulle myöhemminkään näyttänyt. Yleensä kaikki hänen postinsa lojuu pöydillä päiväkausia, mutta nämä kirjeet ovat visusti piilossa. Hän ei selvästi halua puhua asiasta. Mitä ihmettä teen... Hän ei tiedä että olen huomannut.

Miksi pitäisi, sehän on hänen postinsa, kirjesalaisuus on varmaan Suomessakin vielä voimassa? Toisaalta ulos-ottovirasto voi tilittää myös miehellesi jotain jos hän on ollut haastajana.
 
Mies 50
Jep, miljonääri testaa selväjärkisyyttäsi. Jos kyselemättä nielet ulosotot ja ryntäät jonkun huolettoman hulivilin kelkkaan, olet pois pelistä. Samalla tavalla pistäisit sen miljonäärin rahat haisemaan.

Oikein.
Miehellä on kuule piilossa Aston Martineita suulillinen jossain Takahikiällä. Crish-Craftin veitä useampaa sorttia, dieselillä ja ilman. Saattapi olla uus fillarikin jossain.....tai sit ei.
Sukat kantsii tarkastaa, reikiä?

Joo, ei kun ihan totta, ole vaan varovainen. Minä kyl katsoisin hyvinkin tarkkaan missä mennään jos jotain tuollaista ilmenes, siis ulosottojuttuja.
Se vaan nyt menee niin että aina on varaa valita, ja siinä jos jossain kannattaa käyttää ihan omaa suomalaista järkeä.
 
Viimeksi muokattu:
iso
No, enpä ole. Kato kun minut tuomittiin "rikolliseksi" konkurssioikeudenkäynnissä, koska kirjanpito oli rempallaan ja tilintarkastukset tekemättä. Velallisen epärehellisyydestä (=alv:it vuodelta maksamatta) tuli puoli vuotta ehdollista.
Käviköhän hassusti jotenkin niin että (liian) rehellisenä tuomittiin (liian pienestä rikoksesta)? Tunnustit rehellisesti totuuden (kyllä, rempallaan on).
Jos olisit hävittänyt kirjanpidon kokonaan, se ei olisi ollut rempallaan, vaan se olisi 'vahingossa' (siis petoksella) päässyt tuhoutumaan. Sitä ei olisi olemassa, eikä epärehellisyydestä olisi voinut saada näyttöä (todisteiden hävittäminen).
Parin täydentävän kuprun avulla voisit olla nyt 'siistimmin' vain velallinen (alv), etkä tuomittu rikolliseksi.

En ole sen epärehellisempi kuin moni muukaan. Rikostapauksessa velat kestävät 25 vuotta ja kasvavat korkoa korolle. Siinä on maksamista.
Ehkäpä vain jossain määrin rehellinen pystytään todistamaan epärehelliseksi?

Ei auttanut, vaikka oikeudessa lupasin enää ikinä, koskaan olla rupeamatta yrittäjäksi...
100% rehellistä puhetta, mutta eihän rehellisyys ole pelkkiä sanoja, sehän on enemmänkin tekoja ;)))
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä