Miehellä ulosottoja?

  • Viestiketjun aloittaja Mitä kannattaa tehdä
  • Ensimmäinen viesti
mietintöjä
Olin 25. Olimme naimisissa ja meillä oli kaksi lasta. Mies perusti yrityksen joka ei menetynyt ja jonka liikevaihtoverot jäivät maksamatta. Menivät ulosottoon. Minulle ei tästä liikeyrityksen kaatumisesta kerrottu, ennen kuin huomasin postin ko. viranomaiselta. Senkin jälkeen asiasta velhdeltiin, peiteltiin tms. Kaatuiko meidän avioliittomme siihen? Ei. Hänellä on syynsä, häpeäkin, kertoa asian todellista tilaa. Vaikka olimme jo silloin naimisissa, olisin yhä sen jälkeenkin vastannut kyllä. Miksikö? Siksi että hän oli rohkea kun uskalsi yrittää. Ei onnistunut, mutta ei myöskään lannistunut. Elämme yhä yhdessä, kasvatamme lapsiamme, maksamme velkoja, pärjäämme silti.
Parisuhteeseen kuuluu toisen kannattelu huonoin aikoina puolin ja toisin, vaikka niitä ei heti alkumetreillä kehtaisi toiselle kertoakaan.

Vai olitko ajatella naida rikkaan mihene joka elättää sinua ja rakentaa sinulle hienon talon? Silloin kannattaa ehkä valita uudelleen ja uudelleen, joskus saattaa jopa tärpätä. Mutta se ei välttämättä tuo onnea.

Tee valintasi sen mukaan millaisen elämän haluat itsellesi. Mitä haluat omistaa ja mihin olet itse myös valmis panostamaan.
 
hohhoh!
Alkuperäinen kirjoittaja mietintöjä;10702513:
Olin 25. Olimme naimisissa ja meillä oli kaksi lasta. Mies perusti yrityksen joka ei menetynyt ja jonka liikevaihtoverot jäivät maksamatta. Menivät ulosottoon. Minulle ei tästä liikeyrityksen kaatumisesta kerrottu, ennen kuin huomasin postin ko. viranomaiselta. Senkin jälkeen asiasta velhdeltiin, peiteltiin tms. Kaatuiko meidän avioliittomme siihen? Ei. Hänellä on syynsä, häpeäkin, kertoa asian todellista tilaa. Vaikka olimme jo silloin naimisissa, olisin yhä sen jälkeenkin vastannut kyllä. Miksikö? Siksi että hän oli rohkea kun uskalsi yrittää. Ei onnistunut, mutta ei myöskään lannistunut. Elämme yhä yhdessä, kasvatamme lapsiamme, maksamme velkoja, pärjäämme silti.
Parisuhteeseen kuuluu toisen kannattelu huonoin aikoina puolin ja toisin, vaikka niitä ei heti alkumetreillä kehtaisi toiselle kertoakaan.

Vai olitko ajatella naida rikkaan mihene joka elättää sinua ja rakentaa sinulle hienon talon? Silloin kannattaa ehkä valita uudelleen ja uudelleen, joskus saattaa jopa tärpätä. Mutta se ei välttämättä tuo onnea.

Tee valintasi sen mukaan millaisen elämän haluat itsellesi. Mitä haluat omistaa ja mihin olet itse myös valmis panostamaan.

Ei voi olla totta että eräät ei ymmärrä. On aivan eri asia kun olet aviksessa jonkun kanssa, jo lapsiakin laittaneena, ja tulee erilaisia ongelmia, esim. konkurssi - kuin että jo seurusteluvaiheessa selviää yhtä ja toistaa miehestä. Miksi ihmeessä asiansa hoitavan naisen pitäisi alkaa hyysäämään na baabomaan sellaista reppanaa? Miksi?

Parikymppisenä seurustelin itsekin erään miehen kanssa, ja hetken päästä selvisi myös ulosottovelat, hän häpeillen ne tunnusti mulle. Selvisi yhtä ja toista: panttikonttorin kanta-asiakas, vaikka hän oli hyväpalkkaisessa vakiduunissa. En kovin kauaa enää katsellut miestä vaan nostin kytkintä. Sitä päätöstä en ole katunut, koska aikanaan sitten tapasin asiansa hoitavan , asiallisen ja fiksu miehen - nykyisen aviomieheni, jonka rahankäyttöä ei tarvitse kontrolloida.

Kuten joku aiemmin ketjussa sanoi: mikä se sellainen mies on jonka rahankäyttöä ja laskujenmaksua täytyy oikein kytätä, eikä voi jättää vaikka sähkölaskuja hänen kontolleen koska on iso vaara että hän ei niitä maksa. Jos mies on tuollainen, hänellä on oltava joku vakava mielenterveyden häiriö.
 
iso
Kuten joku aiemmin ketjussa sanoi: mikä se sellainen mies on jonka rahankäyttöä ja laskujenmaksua täytyy oikein kytätä, eikä voi jättää vaikka sähkölaskuja hänen kontolleen koska on iso vaara että hän ei niitä maksa. Jos mies on tuollainen, hänellä on oltava joku vakava mielenterveyden häiriö.
Sitä samaa, sitä samaa mieskin varmasti miettii ja tuntee sitten mitä mahtaa milloinkin tunteakaan.
 
Viimeksi muokattu:
iso
Alkuperäinen kirjoittaja -mitäh?;10705075:
Anteeksi mitä? Sanoisitko suomeksi?
Kaikin mokomin vaikkapa parikin versiota.

"Millaisena se nainen minua pitää kun rahankäyttöäni ja laskujenmaksuani täytyy oikein kytätä, eikä voi jättää vaikka sähkölaskuja kontolleni koska epäilee isosti etten niitä maksaisi. Ajattelee ilmeisesti minulla olevan joku vakava mielenterveyden häiriö."

Mikä se sellainen nainen on jonka täytyy oikein kytätä miehen rahankäyttöä ja laskujenmaksua, eikä voi jättää vaikka sähkölaskuja miehen kontolle koska isona vaarana sitäkin pitää ettei mies niitä maksaisikaan. Hänellä on oltava joku vakava mielenterveyden häiriö jos miehelle on tuollainen.
 
no niin
Parikymppisenä seurustelin itsekin erään miehen kanssa, ja hetken päästä selvisi myös ulosottovelat, hän häpeillen ne tunnusti mulle. Selvisi yhtä ja toista: panttikonttorin kanta-asiakas, vaikka hän oli hyväpalkkaisessa vakiduunissa. En kovin kauaa enää katsellut miestä vaan nostin kytkintä. Sitä päätöstä en ole katunut, koska aikanaan sitten tapasin asiansa hoitavan , asiallisen ja fiksu miehen - nykyisen aviomieheni, jonka rahankäyttöä ei tarvitse kontrolloida.

Taisi olla molemminpuolinen helpotus kun pääsi tiukkapipoisesta kontrollifriikistä eroon.
 
Viimeksi muokattu:
paganini
Yleensä yhteiselämä sujuu, kun kummallakin on samantyyppiset elämänarvot. Jos esimerkiksi itse pitää omistusasuntoa yhtenä oman elämänsä arvona, niin johan heti tulee ristiriitaa, jos seurustelee miehen kanssa, jolla on luottotiedot menneet. Silloinhan ei voi ostaa yhteistä asuntoa. Eikös AP sanonut, että hän asuu omistusyksiössä, joten jos tuntuu, ettei yksiöön mahdu pidemmän päälle kahta ihmistä, niin vaihtoehdot ovat a) nainen ostaa kaksion omilla rahoillaan ja mies maksaa asumisestaan vuokraa b) muuttavat yhdessä vuokralle c) mies kertoo, monenko vuoden päästä hän saa luottotiedot takaisin ja ostavat sitten omistusasunnon.

Jos taas miehellä ei ole mitään aikomustakaan ikinä ostaa omaa asuntoa joko ideologisista syistä tai siksi, että luottotiedot ovat peruuttamattomasti sotkussa, niin se on jo yksi sellainen seikka, mikä voi olla ongelma.

Itse olen asunut kaupungin vuokra-asunnossa enkä halua sinne enää koskaan takaisin. Olen opiskeluaikana asunut myös yksityisellä vuokralla ja se taas oli niin kallista, etten halua sitäkään vaihtoehtoa. Omalla kohdallani siis omistusasuminen on ainoa vaihtoehto. Tiedän, etteivät kaikki ajattele näin, mutta minulle oma koti = oma lupa on niin tärkeä juttu, että en ole valmis tinkimään siitä. Koska itse tulen omillani toimeen, edellytän sitä myös seurustelukumppaniltani. Pienehköt tuloni riittävät kattamaan minun menoni ja pikkuisen saan säästöönkin joka kuukausi, mutta tuloni eivät missään tapauksessa tule koskaan riittämään aikuisen ihmisen elättämiseen. Ymmärrän siis AP:tä ihan täysin. Aina pelkkä rakkaus ei riitä, että voisi aloittaa avo- tai avioliiton, mutta tuossa tapauksessa voi kyllä seurustella, jos pelkkä seurustelu riittää.
 
Keskustelua
Itse katsoisin, että avainasemassa on syy, jonka vuoksi luottotiedot ovat menneet. Tunnen luottotiedot menettäneitä ihmisiä, ja heistä valtaosa ovat sellaisia, että syy on ollut jotakin muuta kuin _aktiivisesti_ oma syy. On ihmisiä, jotka ovat taanneet toisen lainan (kyllä, kun ottaa taatakseen, ottaa maksaakseen, mutta valtaosa lainanottajista kuitenkin maksaa omat lainansa ja harva uskoo juuri sen oman läheisen ja rakkaan olevan sellainen, joka jättääkin lainat tahallaan toisen kontolle), sellaisia, jotka ovat tehneet konkurssin ja sitten sellaisia, jotka ovat esim. avioeron tai työttömyyden yhteydessä masentuneet niin pahasti tai muuten vain sairastuneet, etteivät ole saaneet postejaankaan avattua. Näistä valtaosa on oppinut virheestään, tehnyt maksusopimuksen ulosoton kanssa joko niin, että heiltä otetaan suoraan palkasta tietty osa tai että he maksavat oma-aloitteisesti tietyn osan ja luottotiedothan palautuvat normaaleiksi tietyn ajan kuluttua.

Joukossa on sitten niitäkin, jotka eivät ole ikinä edes aikoneet lainojaan maksaa ja jos joskus jotakin uutta lainaa jostakin saavat, eivät edelleenkään aio maksaa. Tällaisia syntymälusmuja on kuitenkin murto-osa luottotietonsa menettäneistä.

Parisuhteessa pitää pystyä keskustelemaan myös kipeistä asioista, joten ap:n ja kumppaninsa kannattaisi pikaisesti keskustella siitä, miksi ja milloin luottotiedot ovat menneet vai ovatko ne edes enää "punaisella" ja että miten ap:n mies velkaa maksaa. Jos ap:lle se, että miehelle on ylipäätään sattunut elämässään joskus jotakin pahaa ja odottamatonta (eli siis ellei hän ole tällainen syntymälusmu) on kynnyskysymys, silloin suhteella ei taida olla jatkoedellytyksiä, mutta olisi hyvä molempien kannalta keskustella ja selvittää, että miksi ero tuli.

Yksi näistä luottotiedottomista, joihin olen törmännyt, menetti luottotietonsa sairastumisen johdosta. Hän maksaa puolet nettotuloistaan ulosottoon, ja siitä huolimatta hänen jäljelle jäävä nettopalkkansa on isompi kuin minulla tulee koskaan koko nettopalkka olemaan, joten ei ulosottoon maksaminenkaan välttämättä aiheuta sitä, ettei rahaa olisi. Muutenkin jos palkasta viedään, on siinä tietyt säännöt, paljonko kuukaudessa saa viedä, joten "normaali" työssä käyvä voi elää ihan mukavasti ulosotosta huolimatta.
 
Ei leimata
Yksi näistä luottotiedottomista, joihin olen törmännyt, menetti luottotietonsa sairastumisen johdosta. Hän maksaa puolet nettotuloistaan ulosottoon, ja siitä huolimatta hänen jäljelle jäävä nettopalkkansa on isompi kuin minulla tulee koskaan koko nettopalkka olemaan, joten ei ulosottoon maksaminenkaan välttämättä aiheuta sitä, ettei rahaa olisi. Muutenkin jos palkasta viedään, on siinä tietyt säännöt, paljonko kuukaudessa saa viedä, joten "normaali" työssä käyvä voi elää ihan mukavasti ulosotosta huolimatta.

Olin aikoinani luotonvalvojana ja sen verran voin kompata, että siellä oli ulosottomerkintöjä sellaisilla ihmisillä, jotka maksoivat laskunsa säännöllisesti. Isoja nimiä. UM merkintä ei tarkoita samaa kuin että ihminen ei viitsi/kykene/halua/ maksaa laskuaan vaan siellä on takana isojakin juttuja joiden purkaminen vaatii henkisesti aika paljon, juuri näitä lainantakaamisia/yrityksen kaatumisia etc. jotka on kaatunut takaajan niskaan eli sen säännöllisen laskunmaksajan taakaksi. Olihan tässä töllössäkin juttu siitä kaverista, joka makseli viime laman takausvelkoja vajaan tonnin kuukaudessa. Teki töitä 6-7 päivää viikossa, ei ollut saanut velkojaan anteeksi vaan maksoi kaikki viimeistä penniä (senttiä) myöten. Ja luottotiedot luonnollisesti menneet.
 
Viimeksi muokattu:
pahaa tekee
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä kannattaa tehdä;10701198:
Seurustelen vakavasti, olemme (minä, nainen) 32 ja 37v jo eli ei enää mitään teinejä. Emme asu vielä yksissä mutta yhteenmuuttoa on vakavasti puhuttu. Minulla on omistusyksiö jota olen maksellut jo vuosia, mies asuu vuokralla. Molemmat käymme vakityössä.

Nyt tuli kuitenkin mutka matkaan. Mieheni on antanut ymmärtää että kaikki on ok, mutta satuin vahingossa näkemään häneltä ulosottovirastosta kirjeen, jota hän ei minulle myöhemminkään näyttänyt. Yleensä kaikki hänen postinsa lojuu pöydillä päiväkausia, mutta nämä kirjeet ovat visusti piilossa. Hän ei selvästi halua puhua asiasta. Mitä ihmettä teen... Hän ei tiedä että olen huomannut.

Hänellä ei ole mitään kiinteätä omaisuutta eikä lapsenruokoistakaan ole tietääkseni kyse. Mihin hän olisi velkaantunut ja jättänyt asiansa hoitamatta? Vuokralla hän on asunut aina. Mutta eikös vuokra-asuntoonkin tsekata luottotiedot? Tosin hän asuu säätiön asunnossa.

Kertokaa nyt joku, sahataanko minua silmään ja lujaa? Kellä olisi kokemuksia? Uskallanko tuollaisen kanssa rakentaa yhteistä elämää ja perustaa perheen? Jos hänellä on joku iso ulosotto pystyssä, se seurustelu loppuu kyllä siihen, jos sellainen selviää. Mitä hän ajaa takaa salaamalla?
No mutta jos se mies on kuitenkin sinun kanssasi vilpitön? Jos se oikeasti rakastaa sinua? Vai oletko huomannut, että se on vain luuseri ja hyväksikäyttäjä? Ei pidä olla niin mustavalkoinen, että heti kun on uo kirje postissa, ajattelee miehen olevan luuseri, siihen voi kuule olla monta syytä! Ja nykysuomessa kaikkee voi tapahtuu ja tapahtuukin. Joskus tilanne vaan voi mennä käsistä kun on työttömyydet jne. Siitä voi rapsahtaa uo, jota joutuu maksamaan vuosia. Mut miksi et keskustelisi miehen kans ja kysyis ihan suoraan? Hän varmaan häpeää kirjeitään ja siksi piilottaa ne. Ehkä pelkää, että jätät, jos saat tietää.
 
iso
No mutta jos se mies on kuitenkin sinun kanssasi vilpitön? Jos se oikeasti rakastaa sinua?
Hyvä kysymys! Jos mies on vilpitön niin onko nainen vilpillinen (taikka salaa jotain)? Mitä on rakastaminen?

Mut miksi et keskustelisi miehen kans ja kysyis ihan suoraan?
Mies ei halua puhua asiasta! Haluaako nainen? Mikä tässä itseasiassa on asiana? Miksi sitten olisi syytä keskustella ja mistä asiasta?

Hän varmaan häpeää kirjeitään ja siksi piilottaa ne. Ehkä pelkää, että jätät, jos saat tietää.
Ehkä häpeää, mutta hänellä on täysi oikeus 'piilottaakin' (olla esittämättä 'asiaansa').
Aika todennäköistä on että jotain mies pelkää. Rakastunut mies pelkäisi (säännönmukaisesti) rakkauden kohteen menettämistä.
 
Viimeksi muokattu:
sanon vain
No mutta jos se mies on kuitenkin sinun kanssasi vilpitön? Jos se oikeasti rakastaa sinua? Vai oletko huomannut, että se on vain luuseri ja hyväksikäyttäjä? Ei pidä olla niin mustavalkoinen, että heti kun on uo kirje postissa, ajattelee miehen olevan luuseri, siihen voi kuule olla monta syytä! Ja nykysuomessa kaikkee voi tapahtuu ja tapahtuukin. Joskus tilanne vaan voi mennä käsistä kun on työttömyydet jne. Siitä voi rapsahtaa uo, jota joutuu maksamaan vuosia. Mut miksi et keskustelisi miehen kans ja kysyis ihan suoraan? Hän varmaan häpeää kirjeitään ja siksi piilottaa ne. Ehkä pelkää, että jätät, jos saat tietää.

Työttömyyttä tässä on itse kullakin välillä muttei silti vouti koputa ovella. Kas, silloin kun sitä palkkaa tulee, voisi elää säällisesti ja maksella asuntolainaansa (tietysti asunto ja laina on mitoitettu tulojen mukaan jo alunperin) vaikka vähän nopeammin, ettei tule sitten täyskatastrofi jos tulee lopputilipaperi käteen.

Niin makaa kuin petaa.

AP:lle sanon että nyt pidät omat kukkaron nyörit tiukalla ja katsot vähän yritetäänkö sinua kusettaa. miehellä ei ole puhtaat jauhot nyt pussissa, ei koska hänellä on ulosottoja ja hän vieläpä salaa ne!
 
Viimeksi muokattu:
ap.
Olin aikoinani luotonvalvojana ja sen verran voin kompata, että siellä oli ulosottomerkintöjä sellaisilla ihmisillä, jotka maksoivat laskunsa säännöllisesti. Isoja nimiä. UM merkintä ei tarkoita samaa kuin että ihminen ei viitsi/kykene/halua/ maksaa laskuaan vaan siellä on takana isojakin juttuja joiden purkaminen vaatii henkisesti aika paljon, juuri näitä lainantakaamisia/yrityksen kaatumisia etc. jotka on kaatunut takaajan niskaan eli sen säännöllisen laskunmaksajan taakaksi. Olihan tässä töllössäkin juttu siitä kaverista, joka makseli viime laman takausvelkoja vajaan tonnin kuukaudessa. Teki töitä 6-7 päivää viikossa, ei ollut saanut velkojaan anteeksi vaan maksoi kaikki viimeistä penniä (senttiä) myöten. Ja luottotiedot luonnollisesti menneet.

Sain selville neuvojenne avulla asian muualta kuin mieheltäni. Sillä siis on 25 000 euroa erilaisista jutuista koostuvia velkoja!!!! Pikavippejä, kulutusluottoja, osin vielä ex-än kanssa tehdyistä jutuista jne. Matkaa, huonekalua, auton osamaksua jne, kuinka joku voi olla ollut noin tyhmä. Ei todellakaan ole mikään yritystoiminta takana,sen nyt olen tiennyt aina. Minä en nyt osaa ajatella. En ole ottanut puheeksi mieheni kanssa asiaa, hän selvästi häpeää enkä ihmettele. Olen vihainen, mutta tuollaisen kanssa tuskin tulevaisuutta rakennan.
 
Viimeksi muokattu:
jaahas
Sain selville neuvojenne avulla asian muualta kuin mieheltäni. Sillä siis on 25 000 euroa erilaisista jutuista koostuvia velkoja!!!! Pikavippejä, kulutusluottoja, osin vielä ex-än kanssa tehdyistä jutuista jne. Matkaa, huonekalua, auton osamaksua jne, kuinka joku voi olla ollut noin tyhmä. Ei todellakaan ole mikään yritystoiminta takana,sen nyt olen tiennyt aina. Minä en nyt osaa ajatella. En ole ottanut puheeksi mieheni kanssa asiaa, hän selvästi häpeää enkä ihmettele. Olen vihainen, mutta tuollaisen kanssa tuskin tulevaisuutta rakennan.

Niin mistä sait selville, ilman miehen lupaa? Ei niitä luottotietoja noin vain tarkastella.
 
Viimeksi muokattu:
iso
Sain selville neuvojenne avulla asian muualta kuin mieheltäni. Sillä siis on 25 000 euroa erilaisista jutuista koostuvia velkoja!!!! Pikavippejä, kulutusluottoja, osin vielä ex-än kanssa tehdyistä jutuista jne.
Niin tosiaan… kuinka joku voikaan olla niin tyhmä että ostaa matkan luotolla, huonekaluja tai auton osamaksulla jne, ja vielä nyxänsä kanssa? Tilanne ei ilmeisesti ole häpeällinen, mutta muuten sitäkin kiusallisempi.

Minä en nyt osaa ajatella.
Ei liene iso uutinen. Älä sano ääneen mitään! Samantekevää kuka omillaan tulee toimeen taikka ei. Sinä et tarvitse isoa etkä pientä ulosottoa, eikä yksikään mies vihaista naista. Älä rakennuta, ei kannata, velkaannut!
 
Viimeksi muokattu:
"Iso" lle
Niin tosiaan… kuinka joku voikaan olla niin tyhmä että ostaa matkan luotolla, huonekaluja tai auton osamaksulla jne, ja vielä nyxänsä kanssa? Tilanne ei ilmeisesti ole häpeällinen, mutta muuten sitäkin kiusallisempi.


Ei liene iso uutinen. Älä sano ääneen mitään! Samantekevää kuka omillaan tulee toimeen taikka ei. Sinä et tarvitse isoa etkä pientä ulosottoa, eikä yksikään mies vihaista naista. Älä rakennuta, ei kannata, velkaannut!

Tais kosahtaa? :p

Paljos oot pystyssä voudille?

ps.on aika typerää matkustaa / ryypätä etc velaksi.
 
Viimeksi muokattu:
mansikka
Niin tosiaan… kuinka joku voikaan olla niin tyhmä että ostaa matkan luotolla, huonekaluja tai auton osamaksulla jne, ja vielä nyxänsä kanssa? Tilanne ei ilmeisesti ole häpeällinen, mutta muuten sitäkin kiusallisempi.


Ei liene iso uutinen. Älä sano ääneen mitään! Samantekevää kuka omillaan tulee toimeen taikka ei. Sinä et tarvitse isoa etkä pientä ulosottoa, eikä yksikään mies vihaista naista. Älä rakennuta, ei kannata, velkaannut!

On vähän eri asia rakennuttaa talo tahi ostaa osakehuoneisto velan avulla kuin työntää ne jonkun sutturan matkakassaan.....
 
Viimeksi muokattu:
hah hah haa
Ai se on kontrollifriikki kera tiukan pipon jos yrittää pitää asiansa kondiksessa.. noh sitten minäkin olen,itse asiassa meitä on aika monta. Onneksi.

Ja yrittää saada muutkin ihmiset toimimaan tavallaan. Ensin täytyy selvittää miten ne muut toimivat, sitten voi alkaa niitä muuttamaan tai jos se on mahdotonta etsiä joku uusi, jonka tavat täytyy vakolla selville.
 
Viimeksi muokattu:
iso
[QUOTE="Iso" lle;10707747]Tais kosahtaa? :p[/QUOTE]
Kosahti, kosahti ja lujaa kosahtikin! Ihan turhan isosti.

Paljos oot pystyssä voudille?
Joskus olin muutaman mummondynän, mutten euroakaan koskaan myöhemmin.

ps.on aika typerää matkustaa / ryypätä etc velaksi.
Nii-o! Semmost en oo tehny ikänää, ookkos sää?
Exällä oli tapana elää velaks. Maksoin pois ja lähin. Kiitokseks sitte tuli mitä tuli…
 
Ai naapurinkin?
Jokuhan jo ketjun alussa mainitsi että Asiakastiedosta (?) saa maksua vastaan tiedot.

Tietääkseni luottotietojen tarkastukseen tarvitaan aina asianomaisen lupa. En tiedä, onko käytäntö muuttunut. Ennen sinne ainakin jäi jälki, ja jos menit katsomaan väärän asiakkaan tietoja niin siitä piti mainita ja laittaa se ylös jonnekin jos ko. henkilö alkoi myöhemmin ihmetellä miksi firma a on katsonut hänen tietojaan. Ruotsissa jokaisesta luottotietotarkastuksesta muuten menee aina asianomaiselle tieto kirjallisesti.
 
Viimeksi muokattu:
*Siri*
Sain selville neuvojenne avulla asian muualta kuin mieheltäni. Sillä siis on 25 000 euroa erilaisista jutuista koostuvia velkoja!!!! Pikavippejä, kulutusluottoja, osin vielä ex-än kanssa tehdyistä jutuista jne. Matkaa, huonekalua, auton osamaksua jne, kuinka joku voi olla ollut noin tyhmä. Ei todellakaan ole mikään yritystoiminta takana,sen nyt olen tiennyt aina. Minä en nyt osaa ajatella. En ole ottanut puheeksi mieheni kanssa asiaa, hän selvästi häpeää enkä ihmettele. Olen vihainen, mutta tuollaisen kanssa tuskin tulevaisuutta rakennan.
Jos haluat alkaa holhoojaksi tai lapsenvahdiksi, niin jatka toki tämän miehen kanssa.
Mutta pystyisitkö ikinä luottamaan raha-asioissa mieheen?
Ymmärrän yhden tai parikin mokaa, mutta tuo on vakiintunut tapa hoitaa asiat ja tuskin muuttuu.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä