Miehellä ihastus, mikä neuvoksi?

mie
Siinäpä se siis kaikessa lyhytkäisyydessään. Mies vaihtoi työpaikkaa ja siitä seurasi ihastuminen uuteen työkaveriin.Nyt tässä vaan ollaan ja ihmetellään mitä tuleman pitää, minä ja lapset...

Yleisesti ottaen jokainen varmasti pitkän liiton aikana ihastuu välillä johonkin toiseen. Ei sen vakavampaa. Kyllä suurin osa ihastuksista jää vain ihastuksen asteelle ilman mitään kontaktia ihastumisen kohteeseen, ja lopahtaa ajan kanssa. Jaksamisia sinnepäin :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2006 klo 12:33 MinäVain kirjoitti:
Yleisesti ottaen jokainen varmasti pitkän liiton aikana ihastuu välillä johonkin toiseen. Ei sen vakavampaa. Kyllä suurin osa ihastuksista jää vain ihastuksen asteelle ilman mitään kontaktia ihastumisen kohteeseen, ja lopahtaa ajan kanssa. Jaksamisia sinnepäin :hug:
Hui, mä en kyl osais ihan noin kevyesti(?) suhtautua jos mun mies kertois ihastuneensa uuteen työkaveriinsa... En sit tiä oonko jotenkin liian sitova, mut mun mielestä toiseen ihastumista ei pitäis tapahtua "vahingossa" jos kotoa saa kaiken mitä tarvii... :/
Onkohan kyse mistään ohimenevästä ja pienestä ihastuksesta, kun mies on sit kuitenkin itse siitä varmaan kertonut...?

Mä saan kaiken tarvittavan kotoota ja silti olen tasaisin väliajoin aina ihastunut johonkin. EN ole tehnyt mitään näiden ihastusten kohteiden kanssa. Vaan ne vaan lopahtaa. Tosin ei ne ole millään asteella vaikuttanut mun tunteisiin miestäni kohtaan. Joskus kiva leikitellä ajatuksella, mutta siihen jää. Järki pysyy sillä tavoin vielä päässä, tosin ei käynyt suhteen alussa :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2006 klo 15:24 Miss Elvis kirjoitti:
\
Hui, mä en kyl osais ihan noin kevyesti(?) suhtautua jos mun mies kertois ihastuneensa uuteen työkaveriinsa... En sit tiä oonko jotenkin liian sitova, mut mun mielestä toiseen ihastumista ei pitäis tapahtua "vahingossa" jos kotoa saa kaiken mitä tarvii... :/
Onkohan kyse mistään ohimenevästä ja pienestä ihastuksesta, kun mies on sit kuitenkin itse siitä varmaan kertonut...?
Lukaisin sun profiilin ja siitä päättelin oikeaksi sen, mitä epäilinkin. Eli että et ole vielä kovin vanha, eikä kovin pitkää parisuhdetta ole takana. Totta kai on ihmisiä, jotka kykenevät elämään tunteiden heittelemättä, väittäväthän toiset etteivät ole rakastuneetkaan kertaakaan elämänsä aikana, mutta valtaosa ihmisistä kuitenkin kokee erilaisia tunteita muita ihmisiä kohtaan. Oman ja lähes kaikkien ystävieni elämää seurattuani olen huomannut että lähes kaikki ovat pitkän parisuhteen aikana ihastuneet ainakin kerran johonkin toiseen mieheen/naiseen, monet useammankin kerran, riippumatta siitä meneekö kotona hyvin vai huonosti. Ihminen on siitä jännä olento, että kykenee kehittelemään uusia tarpeita, kun edelliset on tyydytetty. ;) MUTTA eihän näistä julkisesti höpötellä, eikä varmastikaan kovin usein kerrota sille puolisolle, mikä on mielestäni parempikin, jos kyse tosiaan on vain ihastuksesta. Mutta se ei nyt kuulu tähän...

En minäkään varmasti kovin levollisesti osaisi moista ottaa, mutta kuitenkin tiedän, että ihastua voi niin, ettei ole aikomustakaan tehdä asialle mitään. Ja eikös se kerro siitä tahtomisesta, mitä häissäkin luvataan? ;)

Tämä on tilaisuus käsitellä asiaa ja katsoa, mikä on parisuhteenne kestävyys ja laatu. Tilanteella on mahdollisuus vahvistaa keskinäistä luottamusta tai vaihotehtoisesti todeta, ettei suhde kovin vahvalla pohjalla sittenkään ollutkaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2006 klo 21:58 Sanni kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2006 klo 15:24 Miss Elvis kirjoitti:
\
Lukaisin sun profiilin ja siitä päättelin oikeaksi sen, mitä epäilinkin. Eli että et ole vielä kovin vanha, eikä kovin pitkää parisuhdetta ole takana.

Hyvin päätelty, joskin meni metsään! :LOL: Nimittäin ikää on 27 vuotta ja pitkän parisuhteen osalta olen kokenut ;) Mutta se on hienoa, että osaat lukea nämä tiedot profiilistani! :LOL:

Mutta, sinunkin harmiksesi, olen edelleen samaa mieltä siitä, etten suhteen aikana toiseen ihastumista oikein ymmärrä... Tietysti tässä on nyt se riski, että kaikki puhuvat eri tasoisesta ihastumisesta. Mielestäni ihastus vain ei taida olla kovin pientä jos siitä täytyy toiselle kertoa ja tehdä toiselle kurja /epävarma olo...
Mutta sehän on pääasia, että te olette puolisonne kanssa yhtä mieltä siitä, että ihastua voi toiseenkin ja silti suhde jatkuu samalla tavoin. Me ajattelemme puolisoni kanssa eri tavoin kuin te, mutta keskenämme samoin, sehän on hyvä se!
Mä vaan en osaisi ajatella meneväni kertomaan miehelleni, että "by the way, olen ihastunut toiseen" ja sit kuvittelisin, et toinen taputtais päähän ja sanoisi, että "hyvä tyttö, se on täysin normaalia".

Normaalia mustasukkaisempana en itseäni pidä siltikään, mielestäni vain suhteesta puuttuu jotain jos ihastuu toiseen. Valitettavasti omistan kokemusta siitäkin, joskin melko lyhyestä suhteesta... Se on harmillinen kokemus, mutta opetti paljon. :)

Aurinkoista kevättä ja tulevaa kesää kaikkien suhteisiin! :flower: <br><br>

Samaa mieltä, outoa jos kertoo omalle naisellee ihastumisistaan. Nainen on nainen, ei mikään kaveri, jonka kanssa jaataan muihin ihastumiset. Kyllä iän ja vakiintumisen myötä sen oman parisuhteen pitäisi olla se "oma juttu", mitä eivät muut hetkauta. Toki kiintoisia ihmisiä tapaa, mutta ei niiden pitäisi johtaa enää ihastuksiin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2006 klo 09:40 vieras kirjoitti:
Tämä on tilaisuus käsitellä asiaa ja katsoa, mikä on parisuhteenne kestävyys ja laatu. Tilanteella on mahdollisuus vahvistaa keskinäistä luottamusta tai vaihotehtoisesti todeta, ettei suhde kovin vahvalla pohjalla sittenkään ollutkaa.
peesaan. mutta ei sinun tarvitse nyt vain odotelle.skarppaa itsekkin ja tule rohkeasti esille.Näytä miehellesi mitä hän menettää...

Miehille on annettu joku kumma lupa "etsiä itseään". Yleensä se tapahtuu vaimon ja lasten kustannuksella. Kun hetken huuma on ohi,mies palaa kotiin ja on kuin ei mitään olisi tapahtunut. Jos minun mieheni "etsii itseään" toisen naisen sylistä, saa sen jälkeen etsiä itseään lopullisesti jossain muualla.

voi
Kaksi vaihtoehtoa; a)jos teillä on tapana keskustella asioista kotona, tilanne ei ole kauhean hälyttävä b) jos ei ole. TILANNE ON EHKÄ JO KARANNUT KÄSISTÄ

Kukaan ei kerro tuollaisia asioita puolisolleen kevyin perustein.

No mä olen joskus ollut vastaavassa tilanteessa seurusteluaikana ja nyt olen saman miehen kans naimisissa. Eli mies lähti opiskeleen ja ihastui ja lähti! Kaikki tuli mulle silloin tosi yllätyksenä ja mies lähti viikon sisällä... eli hetkellisesti elämä muuttui kertaheitolla viikon aikana. Mutta se olikin sit vain ihastus, joka loppui jo vajaassa kuukaudessa ja minä sit otin miehen takaisin.. asuttiin siis silloin jo yhdessä.

No meillä kyllä meni muutenkin silloin huonosti ja oli suhde vähän kiikun kaakun, että lähteäkkö vaiko jatkaa. Mutta se tapahtuneen jälkeen on siis jo yhteisiä vuosia takana 5 ja naimisiin menty ja lapsi saatu. Eikä ole mitään vastaavaa tapahtunut, mutta valitettavasti luottamustani mies ei enään 100% saa.

Mutta ihastuksista pääsee yli, jos niin haluaa. Eli se on ihan itsestä kiinni.. ja suhteen laadusta.

hallååå
totta kai kun ihmiset ovat kanssakäymisessä ja tapaavat uusia ihmisiä, niin osa miellyttää ja osa ei. On turha väitää sitä, että maailmassa olisi vain yksi nainen tai mies, jotka ovat sellaisia, jotka kiinnostavat ihmisenä. Tämä tarkoittaa siis sitä, että mikäli en olisi puolisoani tavannut, tämä saattaisi olla potentiaalinen puolisoni.

Tämä on tosiasia. JA, ei se tarkoita sitä, että pitää mennä syrjähyppy tekemään. Se on elämää ja luopumista, meistä jokainen jossain vaiheessa ajattelee ja miettii sitä, että olisi mukava kokea elämää jonkun toisenkin kanssa... mutta... kestävä suhde ja keskusteleva suhde vain vahvistuu... niin kuin joku kirjoitti.

Raamatun mukaan vain kuolema eroittaa aviopuolisot... siinä on paljon viisasta...!

nimimerkillä: naimisissa elämäni ensimmäisen naisen kanssa

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2006 klo 13:18 Miss Elvis kirjoitti:
Hyvin päätelty, joskin meni metsään! :LOL: Nimittäin ikää on 27 vuotta ja pitkän parisuhteen osalta olen kokenut ;) Mutta se on hienoa, että osaat lukea nämä tiedot profiilistani! :LOL:

Aika nuorihan sinä vielä olet, joten ei se päättely ihan metsään mun mielestä mennyt.... Sanojahan voi olla sinua 20 vuotta vanhempi, joten kyllä sinä vielä lapsonen hänen silmissään olet. Etkä varmaan ainakaan yli kymmentä vuotta ole suhteessasi ollut :whistle: .

Yhteistyössä