Miehellä/pojalla vain yksi kives?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lueskelin noista laskeutumattomista kiveksistä, mutta käsittääkseni en löytänyt yhtään sellaista tapausta jossa kives olisi kokonaan poistettu? Eli löytyykö keneltäkään miestä tai lasta jolta toinen kives olisi laskeutumattomuuden tai muun syyn vuoksi poistettu kokonaan? Mun miehellä nimittäin on (ilmeisesti silloin ei lääketiede ollut niin kehittynyttä, että kives vain lasketaan..) ja pojalla taitaa olla puolitiessä, pitää kysyä seuraavassa neuvolassa asiasta tarkemmin. Vauvana nimittäin käytiin kontrollissa mutta lääkäri sanoi että on laskeutunut, mutta näenhän minä ettei se kohdillaan ole. Jos kenelläkään on mies jolta on poistettu niin miten olette suhtautuneet asiaan? Oletteko keskustelleet asiasta? Poika kävi tässä ukkinsa kanssa saunassa ja kuului sieltä että miksi sinulla ukki on kaksi pippeliä (kaksi kivestä siis), isillä on vaan yksi. Arvatkaa naurattiko!

Mun tutun pojalta (6v silloin) poistettiin toinen kives,
koska se oli surkastunut kuulemma siksi, ettei sitä oltu leikattu alas varhaisemmassa vaiheessa.
Ja tämä tapahtui reilu vuosi sitten.

Omalta kuopukselta leikattiin laskeutumaton kives alas 1,5vuotiaana (viime talvena) kun lääkärit tulivat siihen tulokseen ettei se itsestään tipahda.
Poistosta ei edes puhuttu.

Tässä tietoa kivesten lasketumattomuudesta. Asia hoidetaan leikkauksella, elleivät kivekset ole laskeutuneet 1 v ikään mennessä. Kivesten laskeutumattomuus (hoidettiin se leikkauksella tai ei) lisää kivessyövän riskiä, mutta huom! 90 % kivessyövistä tulee miehille, joilla on ihan normaalisti laskeutuneet kivekset. Laskeutumattomuus huonontaa sperman laatua ja vaikeuttaa mahd. kasvainten totemista, siksi pitää leikata jo pienenä. Leikki-ikäisillä (yleensä vasta siinä vaiheessa) tavataan liikkuvaa kivestä (testis saltans), jossa kives vilkkaan cremasterrefleksin vuoksi vetäytyy herkästi ylös kivespussissa/nivuskanavan suulle. Näitä tulee seurata, sillä laskeutunutkin kives voi näissä tapauksissa kiinnittyä ylös. Surkastuneen kiveksen hoito onkin sitten monimutkaisempi juttu: siihen liittyy syöpäriski, mikä puoltaa sen poistoa. Siittiöitä se ei yleensä tuota, mutta hormoneja yleensä kuitenkin. Ainakin surkastuneita kiveksiä tulee seurata.

Mun 3 v. pojalla oli kivessyöpä ja koko kives on leikattu pois. Tilalla on nyt silikoninen kivesproteesi, joka on vielä jonkin aikaa isompi kuin oikea kives (oikea kives ottaa sen jokusen vuoden päästä kasvussa kiinni). Teini-iässä sitten vaihdetaan "aikuisen miehen kokoinen" tekokives, eli yhdessä vaihdolla päästään.

Mitähän muuta haluaisit tietää...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lueskelin noista laskeutumattomista kiveksistä, mutta käsittääkseni en löytänyt yhtään sellaista tapausta jossa kives olisi kokonaan poistettu? Eli löytyykö keneltäkään miestä tai lasta jolta toinen kives olisi laskeutumattomuuden tai muun syyn vuoksi poistettu kokonaan? Mun miehellä nimittäin on (ilmeisesti silloin ei lääketiede ollut niin kehittynyttä, että kives vain lasketaan..) ja pojalla taitaa olla puolitiessä, pitää kysyä seuraavassa neuvolassa asiasta tarkemmin. Vauvana nimittäin käytiin kontrollissa mutta lääkäri sanoi että on laskeutunut, mutta näenhän minä ettei se kohdillaan ole. Jos kenelläkään on mies jolta on poistettu niin miten olette suhtautuneet asiaan? Oletteko keskustelleet asiasta? Poika kävi tässä ukkinsa kanssa saunassa ja kuului sieltä että miksi sinulla ukki on kaksi pippeliä (kaksi kivestä siis), isillä on vaan yksi. Arvatkaa naurattiko!

Mun pojalta yritettiin korjata laskeutumatonta kivestä muistaakseni 2vuotiaana. Kives kuitenki surkastu ja poistettiin pari vuotta myöhemmin. Tilalle laitettiin proteesi, joka murrosiässä vaihetaan suurempaan. Poika nyt 9v.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mun pojalta yritettiin korjata laskeutumatonta kivestä muistaakseni 2vuotiaana. Kives kuitenki surkastu ja poistettiin pari vuotta myöhemmin. Tilalle laitettiin proteesi, joka murrosiässä vaihetaan suurempaan. Poika nyt 9v.

nuoruudessa seurustelin miehen kanssa jolla oli vain yksi kives. Ei miehisyydessä mitään vikaa eikä suhde siihen kaatunut. Nyt on kolmen lapsen isä eli siinäkään puolessa vikaa. Ei edes housut jalassa huomannut mitään eroa

Minun miehelläni on vain yksi kives. Häneltä oli jouduttu leikkaamaan toinen pois jo pienenä nivustyrän vuoksi. Alkuun hänellä oli kivesproteesi ja myöhemmin se vaihdettiin käsittääkseni isompaan. Sittemmin mieheni poistatti proteesin, koska se ei tuntunut aidolta, eikä toiminut kuten oikea kives (kun toinen kives roikkui lämpimällä ilmalla, proteesi oli kuitenkin kivikova ja ylhäällä). Hän taisi käyttää sanaa "superpallo".

Minua ei ole yksi kives haitannut (jollain palstalla tästäkin keskusteltiin). Enemmän se haittaa häntä, mutta proteesikaan ei ole sama asia. Eikä hän kai pitänyt ajatuksesta, että hänen äitinsä on päättänyt, että proteesi on oltava. Enpä haluaisi minäkään isäni päättämiä asioita omiin värkkeihini (tai esim. silikonirinnat) ja jatkuvaa muistutusta tällaisesta, kun itseään katsoo. Ymmärrän tässä miestäni hyvin ja hänellä on minun kanssa hyvä olla, koska suhtautuminen asiaan ei ole kauhistelua tai välttelyä. Lapsien saamiseen yksi kives ei vaikuta juurikaan.

Kukin kuitenkin tavallaan ja kaikki tekee kuten parhaaksi näkee. :)

Mieheltäni leikattiin toinen kives vauvana kiertymän takia. Hänellä ei koskaan ole ollut proteesia. Ei kuulemma ehdotettu sellaisen laittamista. Hänen mukaan teini-ikä oli raskasta aikaa, mutta nyt myöhemmin asia ei enää häiritse. Ei ole kukaan nainenkaan sanonut ikinä pahasti.
Lasten tekee se ei vaikuttanut, koska yhden lapsen olemme jo tehneet :)

Ikävä tilanne jos tulee kivessyöpä myöhemmin, kun ei ole enää varaa siihen.

Turha jännittää vaikka onkin yksi kives! Ei se kovin monelle naiselle ole mikään ykköskriteeri. Moni muu asia merkitsee paljon enemmän. Osa naisista on tietty tyhmiä (kuten myös miehistäkin) ja jos tyhmän kohtaa niin kannattaa antaa sen mennä menojaan. Yksi kives toimii siis hyvänä idioottiseulana :D

Meillä yhdellä pojista ei ole toista ollenkaan. Tehtiin tähystys ja sitä ei löytynyt mistään, joten yhdellä pussilla mennään:)

Ei se ole mikään hymynaama asia. Sama kuin naisella ei olisi kuin toinen rinta. Paitsi että rintaimplantteja osataan nykyään tehdä todella hyviä. Jopa niin hyviä että voidaan aika hyvin korvata aito. Mutta kivestä et voi korvata. Ne implantit on perseestä. Miehelle se on erittäin iso juttu.

Monelle miehelle se on koko elämän kestävä häpeä ja haittaa miestä koko hänen elämänsä.

Moni saa huonon itsetunnon sen takia koska ei ole kehdannut olla muiden meisten kanssa saunassa eikä suihkuhuoneissa.

Mutta pahinta on se kun naiselta kritisoivia ja jopa pilkallisia kommenteja tai sanattomia viestejä siitä että toinen kives puuttuu tai toinen on todella pieni.

Koska moni nainen suhtautuu siihen samoin kuin epämuodostuneeseen penikseen. Miehessä on jotain vikaa. Tiedän tämän kokemuksesta.

Rintansa menettäneet naiset varmasti osaavat jollakin tasolla ymmärtää mistä kirjoitan. Kyllä miehet karsastavat sitä jos toinen rinta on normaali ja toista ei olekkaan. Sitten kun tulee joku kusipää vastaan joka sanoo jotain todella tyhmää niin oma itsetunto voi hajota täysin.

Väitän että miehille asia on jopa tärkeämpi. En halua vähätellä naisten ongelmia, mutta miehille penis ja kivekset ovat käytännössä kaikki kaikessa. Moni luopuisi vaikka kuulostaan mielummin kuin toisesta kiveksestään.

Mun 3 v. pojalla oli kivessyöpä ja koko kives on leikattu pois. Tilalla on nyt silikoninen kivesproteesi, joka on vielä jonkin aikaa isompi kuin oikea kives (oikea kives ottaa sen jokusen vuoden päästä kasvussa kiinni). Teini-iässä sitten vaihdetaan "aikuisen miehen kokoinen" tekokives, eli yhdessä vaihdolla päästään.

Mitähän muuta haluaisit tietää...

Pojallasi ei todellakaan tule olemaan helppoa. Harva nainen pitää miehistä joiden alakerta ei ole kunnossa.

Tiedetään sellainen kaveri jolla oli pienenä ollut syöpä toisessa kiveksessä. Hänellä
oli surkastunut toinen kives. Hän ei ollut väen kanssa samanarvoinen vaan
hänen ei antanut asua omassa talossaan vaan sanoivat hänet pitää laittaa
johonkin laitokseen olemaan. Naiset mielellään eristivät hänet jos hän tulee
seksuaalitapahtumiin. On ihmetelty mitä he vainoavat häntä niin vastasi
hänellä on vain yksi kives. Muut sanoivat ahaa saadessaan tietää se.

Yhteistyössä