Miehellä influenssa(kuume 39,8 ja makaa puolikuolleena)ja minä raskaana rv 29??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä sairastibn influenssan kun olin ihan viimisilläni raskaana.
Ei tullut mieleenkään sen enempää murhetia, kurja ois vaan ollut lähteä synnyttämään siinä kunnossa.

Voi hyvänen aika, relatkaa vähän ihmiset.

Meillä oli esikoinen neljä vuotta sitten influenssassa, kun olin viikolla 28. (En sairastunut itse.) Silloin en osannut pelätä ja hysterisoida, että mitäs jos minuun tarttuu jne. Nyt kun näistä influenssoista toitotetaan joka tuutista, niin paniikkihan siitä tulee. Silloin olin vain onnellinen, että vauva on vielä vatsassa, eikä hänen sairastumistaan tarvitse pelätä. Toivottavasti miehellä joku muu pöpö ja vältyt taudilta!! Omat käsipyyhkeet jne. ja hyvä hygienia kuitenkin varmuuden vuoksi.

Soita neuvolaan ja kerro huolesi... =)

Tämä on tähän asti asiallisin neuvo. Vaikka eivätpä paljon sieltäkään voi auttaa etukäteen ainakaan, mutta osannevat asiaalisesti neuvoa mitä tehdä, JOS tauti iskee sinuun.

Odottavan äidin korkea kuume voi olla vaarallinen sikiölle. Riippuu viikoistakin. Lähinnä kai ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana on vaarallisempaa. Ap on onneksi jo yli tuosta. Jos ap sairastuu, kannattaa ottaa Panadolia, sehän on sallittu. Ellei se auta, neuvolalääkäri osaa varmaan auttaa.

Mulla oli aivan kamala kuumetauti(en tiedä oliko influenssa vai mikä) silloin kun olin noilla viikoilla raskaana. Makasin 5 päivää ja nukuin vaan. Jälkitautina korva- ja poskiontelotulehdus. Ihan terve, täysiaikainen vauva silti syntyi silti. Lääkärikin oli silloin sitä mieltä että ei ole vaaraksi kunhan sitä kuumetta pyrkii alentamaan ja juo tarpeeksi.

[QUOTE="mie";22405784]Jos mulla on kuumetta 39,8, niin makaan kyllä puolikuolleena, vaikka nainen olenkin. Taidan olla semmoinen niin sanottu heikompi astia.[/QUOTE]

Niin minäkin. Olen kerran ollut influenssassa ja meni viisi päivää ihan täysin sängyssä. En todellakaan olisi pystynyt hoitamaan lapsia.

Yhteistyössä