Miehellä influenssa(kuume 39,8 ja makaa puolikuolleena)ja minä raskaana rv 29??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuaaa

Vieras
En ole saanut rokotetta influenssaa vastaan ja olen nyt rv 29 raskaana. miehellä mitä ilmeisemmin influenssa, on ihan kamalan huonossa kunnossa ja yleensä ei ikinä ole kipeä. mitäs nyt? onko vaarallista jos tarttuu minuun?

Muista että miehet on aina paljon "sairaampia" kuin naiset ihan sama mistä taudista kyse. Eli vaikka sulle tauti iskee niin tuskinpa sä puolikuolleena makaat sinä teet siinä sairastaessa kotityöt ja hoidat lapset (jos niitä on ennestään) ja siinä sivussa myös miestä :)

Joko teillä on influenssarokotukset? Minä mietin edelleen, otanko. En ole koskaan ottanut, ja pari influenssaa olen aikuisiällä pitänyt. Nyt tilanne vähän toinen, kun olen raskaana.

no mä en vertais 80 ja 2010-lukuja keskenään, paljon on asiat muuttunu. ei olis hyvä sun sairastua mut eihän sille mitään voi jos niin käy.
No kerro miksi et vertaisi? Onko sinulla tietoa influenssavirusten fenotyyppien vaihtelusta ja siitä mitä influenssaviruksia pyöri 80-luvulla? Silloin oli yhtä paljon viruksia mutta jostain kumman syystä homma toimi ilman rokotteita.

Muista että miehet on aina paljon "sairaampia" kuin naiset ihan sama mistä taudista kyse. Eli vaikka sulle tauti iskee niin tuskinpa sä puolikuolleena makaat sinä teet siinä sairastaessa kotityöt ja hoidat lapset (jos niitä on ennestään) ja siinä sivussa myös miestä :)

Jos mulla on kuumetta 39,8, niin makaan kyllä puolikuolleena, vaikka nainen olenkin. Taidan olla semmoinen niin sanottu heikompi astia.

Ei meillä vaan. Mies ei kaadu sänkyyn ennenkuin ei oikeasti pysy pystyssä. Ja jos mulla olisi 39,8 kuumetta niin olisin kyllä taju kankaalla peiton alla. On nimittäin pari kertaa ollut...

[QUOTE="vieras";22405781]No kerro miksi et vertaisi? Onko sinulla tietoa influenssavirusten fenotyyppien vaihtelusta ja siitä mitä influenssaviruksia pyöri 80-luvulla? Silloin oli yhtä paljon viruksia mutta jostain kumman syystä homma toimi ilman rokotteita.[/QUOTE]

Millälailla homma toimi ilman rokotteita?
Mitä tietoa, siis faktaa, sinulla on 80-luvun influenssasta ja sen vaikutuksista esim. raskaana oleviin?

[QUOTE="vieras";22405781]No kerro miksi et vertaisi? Onko sinulla tietoa influenssavirusten fenotyyppien vaihtelusta ja siitä mitä influenssaviruksia pyöri 80-luvulla? Silloin oli yhtä paljon viruksia mutta jostain kumman syystä homma toimi ilman rokotteita.[/QUOTE]

koko ajanhan virukset muuntuu ja vahvistuu ja rokotteet kehittyy eli pystytään paremmin suojautumaan taudeilta. 80-luvulla tais olla paljon sellasiakin tauteja mistä nykyään on jo päästy melkeen kokonaan eroon tai vähentyny ainaki roimasti. sillon on varmasti myös taudeista johtuvat sikiökuolemat tai vammautumiset ollu yleisimpiä kun nykyään. lääketiede kehittyy koko ajan.

Ei taida kenelläkään olla tähän hätään noita tietoja. Jos joku alkaa asiaa selvitellä, kannattaisi myös selvittää kuinka monta keskenmenoa tai ennenaikaista synnytystä näillä influenssarokoteilla on pystytty ehkäisemään esim. USAssa, missä niiden käytöstä raskausaikana on pidempiaikaista kokemusta.

"Homma on toiminut" kaikkina aikoina ja kaikissa yhteiskunnissa siinä mielessä, että ihmiskunta ei ole kuollut sukupuuttoon. Mutta yleensä ottaen syntyminen ja synnyttäminen on muuttunut tilastollisesti koko ajan turvallisemmaksi, myös 80-luvulta nykypäivään.

Muuten, mitä ihmettä tarkoittaa viruksen "fenotyyppien vaihtelu". Etköhän kuitenkin tarkoita genotyyppien vaihtelua...?

[QUOTE="mie";22405840]Muuten, mitä ihmettä tarkoittaa viruksen "fenotyyppien vaihtelu". Etköhän kuitenkin tarkoita genotyyppien vaihtelua...?[/QUOTE]
Mene kouluun niin ymmärrät fenotyypin ja genotyypin eron.

Mulla on sattumoisin tänään neuvola. kai minä voin mennä sinne vaikka miehellä on tuo tauti? Itselläni ei siis oireita. mutta kamalaa jos sairastuttaisi vieraita raskaana olevia tai vauvoja.

Mun keskimmäinen syntyi reilusti etuajassa, rv30, kun sairastin raskaana influenssan ja jälkitautina meni pöpö istukkaan.

Että on se joskus vaarallista, mutta välttämättä ei tule mitään.

[QUOTE="vieras";22405853]Mene kouluun niin ymmärrät fenotyypin ja genotyypin eron.[/QUOTE]

Fenotyyppi tarkoittaa yksilön ilmiasua. Genotyyppi taas yksilön kantamaa perimää kokonaisuudessaan. Jotenkin kuvittelisin, että kun puhutaan viruksen muuntumisesta ja rokoteteollisuudesta, genotyyppi olisi tärkeämpi. Mutta teillä koulussa ilmeisesti on opetettu toisin. Uimakoulunko kävit?

[QUOTE="mie";22405879]Fenotyyppi tarkoittaa yksilön ilmiasua. Genotyyppi taas yksilön kantamaa perimää kokonaisuudessaan. Jotenkin kuvittelisin, että kun puhutaan viruksen muuntumisesta ja rokoteteollisuudesta, genotyyppi olisi tärkeämpi. Mutta teillä koulussa ilmeisesti on opetettu toisin. Uimakoulunko kävit?[/QUOTE]
Olen mikrobiologian tutkija. Akateemisesti koulutettu.

Ja olenneista on tietenkin fenotyyppi koska se on se joka vaikuttaa immuunivasteeseen.

Herranjestas :-O !! Kun sairastuit niin kauan meni että lapsi syntyi? Voi että... tuo on niitä pahimpia seurauksia varmasti

Älä nyt säiky. Mulla oli kuulemma huonoa onneakin matkassa siinä. Kaikki olisi voinut mennä hyvinkin. Vähän alta pari viikkoa sairastamisesta siihen että typy syntyi. Mutta eihän välttämättä miehesi sairaus ole influenssa, saattaa olla ihan ärhäkkä normipöpökin. Ja sinä et välttämättä sairasta tautia pahana, jos sairastat ollenkaan. Mulla se oli tosi tiukka tauti..

Maitohappobakteerikuuri kehiin ja c-vitamiiniä paljon. Välttele miestäsi mahd. paljon. ;)

Yhteistyössä