"metsästys"lesket huomio!!

  • Viestiketjun aloittaja nessu80
  • Ensimmäinen viesti
nessu80
hei! onko ketään metsästys leskejä kuulolla?? täällä yksi taas tippa linssissä kun mies huomenna lähtee taas hirvenpyyntiin eikä paljon kotona näy 2kk! onko kohtalo tovereita?? kirjoitelkaa! itse olen vm -80 ja -03 pojan äiti... poika ei ymmärrä miksi isi pois kotoa niin paljon! nyt jo alkanut pyyntijärjestelyt ja vieneet pari viikkoa aikaa meiltä ja mieheltä... pahin on kun pitää töistä ottaa oikein vapaata pyyntiä varten mutta kun joskus pyytänyt pojan takia pekkasta niin EI KÄY!! kertokaa ja kirjoitelkaa!!! olen keskipohjanmaalta!

leena.hilli@kolumbus.fi :snotty:
 
Minä kans "metsästys" leski.
Meillä kaksi tyttöä, 6.v ja 1.v ja kolmatta odotellaan syntyväksi helmikuussa -06.
Eipä tämä metsästys aika mitään herkkua ole. Varsinkin pienemmälle lapselle mun lisäksi tämä aika on vaikeaa.
Meillä kyllä se erilaista, että mies ei ole pitkiä aikoja pois kotoa. sillä metsästys maat on lähellä. Pari viikkoa oli pohjoisessa, muuten pysyy täällä kotikonnuilla. Asutaan hämeessä.
 
metsästäjän vaimo
Täälläkin vielä yksi metsästysleski. Meillä mies metsästää hirvien lisäksi peuroja, sorsia, kanalintuja jne. Syksy on aika kiireistä aikaa.Lisäksi täytyy tietysti käydä ampumaharjoituksissa ja kilpailuissa ja seuran talkoissa ja kokouksissa (mies on kahdessa hirviporukassa). Toisaalta keväällä ja kesällä ei metsästystä ole ja ympäri vuoden saamme syödä todella hyviä miehen valmistamia liharuokia. Lapsetkin pitävät kovasti hirven- ja peuranlihasta. Asutaan Hesassa joten miehellä kuluu aikaa myös matkoihin, mutta jos mua alkaa oikein ryydyttää, niin pystyn kyllä hillitsemään miehen menoja. Yleensä en raaski, kun se nauttii niin paljon noista reissuista, ja muuten kyllä on lasten kanssa ja tekee kotihommia. Onko Hesan seudulla muita metsästysleskiä??
 
nessu80
... meillä kans metästetään kaikkia mahollista... eli metsäkausi kestää elokuun 20 - helmikuun viimeiseen pvään! onhan se kiva kun lihaa tulee mutta vähemmälläkin hyppäämisellä riittäisi! meillä myös metästys maat lähellä, mut se just huono puoli.. kotia on lyhyt mut metälle myös lyhyt eli heti kun pieninkin syy niin sinne oikopäätä... mutta rauhassa saa sielä olla kun kännyköissä ei kenttää sielä päin! :kieh: sellasta! kiva kun on muitakin... en suoranaisesti metästystä vihaa mut potuttaa noi menemiset ja tärkeysjärjestys ennenkaikkea!!! :/
 
Kattiina
teillä on sentään lapsia siellä pitämässä elämää ympärillä. mutta minä olen yksin. ja paikkakunta on vielä vallan uusi, puolen vuoden kokemuksella ei ole vielä kovin suurta kaveriporukkaa ympärille saanut. olemme mieheni kanssa paljon jutelleet tästä metsästyksestä ja hän on kyllä ajattelee minuakin. olen vuorotöissä ja sitten kun minulla on vapaa viikonloppu, hän on kanssani. vapaa viikonloppu tulee ehkä 2 kertaa koko hirvikauden aikana. lintumettästä en jaksa edes puhua, onneksi pimeä tulee nopeasti. mieheni myös kalastaa aktiivisesti ja verkothan pitää joka päivä käydä tarkistamassa :hug: . semmosta se on, mutta toisaalta ne on hyviä harrastuksia ja onhan minullakin omani. pitäävain naiset asennoitua. vaikka vaikeaa se välillä on.
 
kukkerikuu
Meillä mies metsästää pääasiassa hirviä ja jäniksiä, mutta myös vesilintuja. Kalastus kuuluu asiaan ympäri vuoden. Metsästysmaat alkaa kun ovesta astuu ulos. Onneksi on pieni hirviporukka ja lupia vähän joten eivät aina ole joka lauantai ja sunnuntai metsällä. Sitten ollaa jänismetsällä... Me mennään joskus mukaan niin että mennään eväiden kanssa laavulle tai kodalle jossa kuunnellaan jänisajoa.
 
Isäni metsästi lapsuudessani lähinnä jänis, kettu, supi ja hirvi. Nykyisin enää hirviä kun ajokoiria ei ole. Ja kyllä muistan sen jännityksen joka viikonloppu saadaanko saalista, vuosittain hirvipeijaiset on myös odotettu tapahtuma, harmiksi tänä vuonna jäänee väliin. Nyt jälkikäteen arvostan suuresti, ei tarvinnut kaupasta lihaa ostaa muuta kuin jos halusi makua pehmentää sianlihalla.
Nyt olen enemmän kuin tyytyväinen kun nykyinen mies metsästää myös parempi metsästys kun baari
 
vierailija
hei! onko ketään metsästys leskejä kuulolla?? täällä yksi taas tippa linssissä kun mies huomenna lähtee taas hirvenpyyntiin eikä paljon kotona näy 2kk! onko kohtalo tovereita?? kirjoitelkaa! itse olen vm -80 ja -03 pojan äiti... poika ei ymmärrä miksi isi pois kotoa niin paljon! nyt jo alkanut pyyntijärjestelyt ja vieneet pari viikkoa aikaa meiltä ja mieheltä... pahin on kun pitää töistä ottaa oikein vapaata pyyntiä varten mutta kun joskus pyytänyt pojan takia pekkasta niin EI KÄY!! kertokaa ja kirjoitelkaa!!! olen keskipohjanmaalta!

leena.hilli@kolumbus.fi :snotty:
Viime vuonna tuli oikeita leskiä

 
vierailija
Hieman oudoksun näitä metsästysleskiä koska he ovat todennäköisesti jo seurusteluaikana tienneet miestensä harrastuksesta. Olisi pitänyt ajatella ennen pariutumista että metsästys on osa miehen/naisen elämää. Vai oliko kenties ajatus että toinen muuttuu ja muuttaa harrastuksiansa sitten kun.
 
vierailija
Tänään alk. klo 12 vastenmielisimmät miehet ruiskivat kalsareidensa etumukset töhnäisiksi!

VIERAILIJA

Hyi,

ampuvat, rentoutuvat ja nauttivat kun pääsevät lopettamaan viattomien tipujen elämän :cry:
 

Yhteistyössä