Metformiinin käyttäjiä/käyttäneitä?

• Viestiketjun aloittaja Maskara
  • Ensimmäinen viesti
vieras
en laihtunut. Tai korkeintaan kilon pari. Kierrot on ollut ok muutenkin. Sen sijaan vointi on ollut paljon parempi muuten eli järjetön väsymys korkeiden sokereiden vuoksi hellitti. Samoin tuntuu, ettei ole ollut pahoja hypoglykemioita yhtä herkästi kuin ennen.

Juu
Kuinka haitallista toi muuten on ns. "normaalille" ihmiselle? Olin porukoilla yötä ja pää särki yöllä, pimeässä kun hiippailin lääkekaapilla niin sekotin noi päänsärkylääkkeeseen, kun olivat ilman sitä pahvilootaa.

Ei kai siitä periaatteessa voi olla haittaa? Voiko? Otin kaks.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Kuinka haitallista toi muuten on ns. "normaalille" ihmiselle? Olin porukoilla yötä ja pää särki yöllä, pimeässä kun hiippailin lääkekaapilla niin sekotin noi päänsärkylääkkeeseen, kun olivat ilman sitä pahvilootaa.

Ei kai siitä periaatteessa voi olla haittaa? Voiko? Otin kaks.
No, maha voi mennä sekaisin, ei luulisi muuta ihmeempää olevan. Joku insuliini olisi toinen juttu... Silti soisi ihmisten olevan tarkempia lääkkeidensä kanssa, ettei tällaisia vahinkoja tulisi.

Laihtunut en ole, ainakaan vielä, vaikka olen syönyt metuja (Glucophage-nimistä valmistetta) nyt nelisen kuukautta. :( Kovasti odotin ja toivoin, että metuista olisi ollut apua painonpudotukseen, mutta vaikka verensokerin heittelyt on tasaantuneet huomattavasti ja ruokahalu pienentynyt, paino ei ole laskenut yhtään.

Kierrot ei myöskään normaalistuneet pelkillä metuilla, mutta metut + Primolut -yhdistelmä vaikuttaisi toimivan. Mulla siis taustalla PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta (jossa tosin hoitotasapaino nyt ok).

Olen yrittänyt kysellä hoitavalta lääkäriltä, voisiko eri metformiini-valmisteissa olla eroja painonpudotuksen suhteen, mutta ei niissä kuulemma pitäisi olla sen kummempia eroja. Moni metuilla painoaan pudottanut on syönyt Metforem-nimistä lääkettä, ja olen itsekin miettinyt, josko pyytäisin lääkäriltä Glucophagen sijasta Metforemia.

Yhteistyössä