metallityö ja raskaus

Riippuu niin paljon raskaudesta. Toiset kykenee raskaus aikana toimimaan ihan normisti, toisilla taas saattaa ottaa mahaan herkästikkin. Ite oon metallialalla ja mulla on onneks nuo raskaudet ollu noita ekaks mainitsemiani. Ja kannattaa tietty jo kysellä mahdollisia apuvälineitä raskaimpiin hommiin jos mietityttää.

En ole metallialalla, mutta minulle sanottiin työterveystarkastuksen yhteydessä, että pitäisi joko jäädä heti erityisäitiyslomalle tai pyytää siirtoa toisiin hommin.
Pääsin toimistohommiin sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiljuset:
Riippuu niin paljon raskaudesta. Toiset kykenee raskaus aikana toimimaan ihan normisti, toisilla taas saattaa ottaa mahaan herkästikkin. Ite oon metallialalla ja mulla on onneks nuo raskaudet ollu noita ekaks mainitsemiani. Ja kannattaa tietty jo kysellä mahdollisia apuvälineitä raskaimpiin hommiin jos mietityttää.
pystyitkö olemaan äippälomalle asti töissä?

Mulla vaan ratkottiin yhdessä aikasemmassa paikassa haalarin kuminauhaa vatsan kasvun mukaan :LOL: Mun täytyy kyllä sanoo että mulla on ollu ihanat pomot ja aina duunikaverit on tarjonnu apua ja rakennellu apuvälineitä. Tän nykyisen duunipaikan palkoilla ollessa en oo ollu raskaana. Harrastuksen oon lopettanu aina raskauksien ajaks, mutta muksuja oon käyny sillonki valmentamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jiscoana:
En ole metallialalla, mutta minulle sanottiin työterveystarkastuksen yhteydessä, että pitäisi joko jäädä heti erityisäitiyslomalle tai pyytää siirtoa toisiin hommin.
Pääsin toimistohommiin sitten.
ei tuolla oikein oo muita hommia mahdollista tehdä.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja histinhits:
pystyitkö olemaan äippälomalle asti töissä?
Pystyyhän äippälomaa hakeen jonkun verran aikaistettuna. Ja mulla on nuo lapset sitkeesti pysytelly masussa, kunnes on otettu ulos väkisin. Eli oon ollu onnekas raskauksien kanssa kun ei raskaatkaan hommat oo supistellu. Mutta niitä apulaitteita kannattaa kysellä, riippuu tietty pomostakin mitä suostuu hankkiin. Ja jos on sellanen ihana pienenpi paja, niin joku vanhempi työntekijä mahdollisesti osais näppärästi kehitellä ja rakennella niitä.

Mulla vaan ratkottiin yhdessä aikasemmassa paikassa haalarin kuminauhaa vatsan kasvun mukaan :LOL: Mun täytyy kyllä sanoo että mulla on ollu ihanat pomot ja aina duunikaverit on tarjonnu apua ja rakennellu apuvälineitä. Tän nykyisen duunipaikan palkoilla ollessa en oo ollu raskaana. Harrastuksen oon lopettanu aina raskauksien ajaks, mutta muksuja oon käyny sillonki valmentamassa.
Onpas ollut ihania,, itekkin miettiny ettei varmaankaan sen kummemmin ongelmia tuota pomon kanssa ja työkavereiden.. Ainut just se että kun tykkää tehdä töitä.. niin mietityttää jos sit ei pystykkään..
mutta senhän näkee sit jos raskaaks tulee ja kuinka sitten menee..

Ja jos on sellanen ihana pienenpi paja, niin joku vanhempi työntekijä mahdollisesti osais näppärästi kehitellä ja rakennella niitä.

[/quote]

juu ei mikään pieni paja,, mutta oma mies on samassa duuni paikassa niin jospa siitä olis jotain apua ;)
niin ja jos olis niin hyvä tuuri että pääsis kesälomalta äippä lomalle.. pääsis niinkin aiemmin sit huilailemmaan.. (mutta se raskaus tosiaankin vielä harkinnassa) :saint:

kolmas tulossa
Itse olen raskaissa hommissa. Käsin nosteltava painavia levyjä leikkurille. Ei apuvälineitä,
ei kaveria. Trukki olis mutta tilat niin pienet ettei mahdu käyttämään. Paja pieni ja kaikki polttaa tupakkaa sisätiloissa. Jotta sillain, silti raskaana ja mennään päivä kerrallaan.
Mitähän ne tuumii töissä kun kerron..

yx metallilla
Ite teen kaikkea sekalaista täällä pajalla, ajoa ja pikkujuttuja, senkkauksia ym, mutta on meillä yksi nainen tuolla cnc koneistajanakin. Meillä on nosturi isoimmille kappaleille, ei niitä tarvii kenenkään käsin nostella.
Ite kävin vielä sinä päivänä (siis olin jo äippälomalla) tekee pari keikkaa pajalla kun poika syntyi XD!

kolmas tulossa
Mä olen särmääjä. Kaikkee taivuttelen 0.6 mm pellistä 5-6 mm paksuihin levyihin +
sahausta porausta ym. Eihän tässä mitään näin alkuun ole huolta..mietityttää vaan miten sitten kun masu kasvaa.. ja se tupakansavu..

Yhteistyössä