Merkkiriippuvuus

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Huh,huh.Mulla ei ole varaa edes tuohon H&M laatuun kuin osamaksulla.Itselle ei ole varaa ostaa vaatteita ollenkaan,ei edes kirpputorilta.Hyvä kun saadaan ruokaa pöytään kuun lopussa,ennen seuraavaa rahantuloa.Perheellemme jää n.400e.kk kaikkeen laskujen jälkeen,siis ruokaan,pesuaineisiin,bensaan,vaatteisiin,koulujen kuluihin yms...Harrastukset ja lomat yms.on jotain mistä voimme vaan haaveilla.Perheeseemme kuuluu kolme lasta,äiti ja isä.
Ei välttämättä ole. Randomihminen voi olettaa, että on perheestä, jossa on rahaa. Usein lapsuuskin on silloin ollut parempi ja jtsetunto varsinkin, kuin köyhemmillä.
Tämä juuri. Varakkaissa perheissä myöskin on usein tehty paljon töitä sen saadun rahan eteen, ja vanhemmat ovat hyvin viisaita ja opettavat paljon rahan, ja oman tulevan uran suhteen. Olen jo hyvin nuorena ollut kiinnostunut sijoittamisesta, ja on ollut hyödyksi kun perheessäkin asiasta tiedetään paljon, ja siitä voidaan keskustella. Kun sitä rahaa on paljon, niin miksi sitten laatuun ja merkkiin ei saisi panostaa?
 
vierailija
" ihan ahdistaa kun tajuaa että porukoilta sitä rahaa ei aina tuukkaan"
Tienaa omat rahasi itse niin ei tee niin mieli enää törsätä. Sitten vasta tajuat mitä sen rahan eteen joutuu tekemään.
 
vierailija
Tämä juuri. Varakkaissa perheissä myöskin on usein tehty paljon töitä sen saadun rahan eteen, ja vanhemmat ovat hyvin viisaita ja opettavat paljon rahan, ja oman tulevan uran suhteen. Olen jo hyvin nuorena ollut kiinnostunut sijoittamisesta, ja on ollut hyödyksi kun perheessäkin asiasta tiedetään paljon, ja siitä voidaan keskustella. Kun sitä rahaa on paljon, niin miksi sitten laatuun ja merkkiin ei saisi panostaa?
Moni varakas perhe on perinyt sen varakkuuden.
 
vierailija
Esimerkiksi Todella monet luksusmerkkien laukut on täysin käsintehtyjä, ja ne myöskin kestävät. mutta luuletko tosiaan että esimerkiksi h&m laukut on tehty kestävistä materiaaleista täysin käsintehtynä? Ei laatupaidan saumat ratkea heti, tai väri kulahda ensimmäisen pesun jälkeen.
Ei, en luule, eikä se olluttkaan pointtina tässä. Vaan, että H&Mstä saattaa joskus joku kestävä yllätys löytyä.
 
Käytän niitä lähinnä itseäni varten, en muiden.
Eli käyttäisit rahasi niihin, vaikka olisit yksin autiolla saarella ilman peiliä ja somea?

Kyllä minullakin on "merkki"vaatteita, mutta se siis tarkoittaa huolellisesti tehtyjä laatuvaatteita. Vaatteita, jotka kestävät pesua ja sopivat käyttötarkoitukseensa. Sillä ei ole mitään väliä, onko vaatteessa joku logo tai mikä sen merkin nimi on.

Olen saksinut joskus häiritseviä merkkejä pois.
 
vierailija
Ei, en luule, eikä se olluttkaan pointtina tässä. Vaan, että H&Mstä saattaa joskus joku kestävä yllätys löytyä.
Seki on totta, mutta turha alkaa
Eli käyttäisit rahasi niihin, vaikka olisit yksin autiolla saarella ilman peiliä ja somea?

Kyllä minullakin on "merkki"vaatteita, mutta se siis tarkoittaa huolellisesti tehtyjä laatuvaatteita. Vaatteita, jotka kestävät pesua ja sopivat käyttötarkoitukseensa. Sillä ei ole mitään väliä, onko vaatteessa joku logo tai mikä sen merkin nimi on.

Olen saksinut joskus häiritseviä merkkejä pois.
todellakin käyttäisin jos niitä siellä olisi!
 
vierailija
Eli käyttäisit rahasi niihin, vaikka olisit yksin autiolla saarella ilman peiliä ja somea?

Kyllä minullakin on "merkki"vaatteita, mutta se siis tarkoittaa huolellisesti tehtyjä laatuvaatteita. Vaatteita, jotka kestävät pesua ja sopivat käyttötarkoitukseensa. Sillä ei ole mitään väliä, onko vaatteessa joku logo tai mikä sen merkin nimi on.

Olen saksinut joskus häiritseviä merkkejä pois.
Autiolle saarelle ottaisin mielelläni Haltia, Fjällravenia, Osprayta..
 
vierailija
https://kurtnimmo.blog/2019/07/28/heres-what-happened-when-a-journalist-exposed-a-pedo-sex-ring-in-mexico/
Tällaista sinä merkkiriippuvainen tuet:
"Borge is one of the wealthiest men in Mexico. Known as “El Rey de la Mezclilla” (the Denim King), he amassed his wealth by manufacturing clothing for Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Chaps, Gap, Abercrombie & Fitch, and American Eagle Outfitters. An investigation by the Game Commission of Nevada looked into Borge’s links to drug smuggling and gun-running. "
 

Yhteistyössä