Merkkiriippuvuus

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko mahdollista olla riippuvainen luksus/laatumerkeistä? Kokoajan jotain mitä pitää saada, ja ihan ahdistaa kun tajuaa että porukoilta sitä rahaa ei aina tuukkaan. Välillä menee 200e housuihin ja satanen t-paitaan.
 
vierailija
Mieti hetki mistä se merkkivaatten hinta koostuu? Saako sen vaatteen ompelija siellä etelän hikipajassa yhtään parempaa palkkaa? No ei. Mihin se 100€ sinun maksamaa rahaa sitten menee?
Maksat ihan turhasta.
Niin kuin olet jo huomannut että et ole koskaan tyytyväinen vaikka kuinka ostat merkkivaatteita. Kun se tyytyväisyys ja onnellisuus ei oikeasti tule siitä materiasta!!
Ostosriippuvuus on ihan todistettu asia. Ja sitä ruokitaan kaikessa mainonnassa ja tässä kertakäyttöyhteiskunnassa. Sinun kuuluu vain kuluttaa ja ostaa lisää ja heittää vanhat roskiin. Ja jos ei rahat riitä niin osta velaksi ja tuhoa tulevaisuutesikin siinä samalla kun et pystykään velkojasi maksamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
vierailija
Mieti hetki mistä se merkkivaatten hinta koostuu? Saako sen vaatteen ompelija siellä etelän hikipajassa yhtään parempaa palkkaa? No ei. Mihin se 100€ sinun maksamaa rahaa sitten menee?
Maksat ihan turhasta.
Niin kuin olet jo huomannut että et ole koskaan tyytyväinen vaikka kuinka ostat merkkivaatteita. Kun se tyytyväisyys ja onnellisuus ei oikeasti tule siitä materiasta!!
Ostosriippuvuus on ihan todistettu asia. Ja sitä ruokitaan kaikessa mainonnassa ja tässä kertakäyttöyhteiskunnassa. Sinun kuuluu vain kuluttaa ja ostaa lisää ja heittää vanhat roskiin. Ja jos ei rahat riitä niin osta velaksi ja tuhoa tulevaisuutesikin siinä samalla kun et pystykään velkojasi maksamaan.
 
vierailija
Mieti hetki mistä se merkkivaatten hinta koostuu? Saako sen vaatteen ompelija siellä etelän hikipajassa yhtään parempaa palkkaa? No ei. Mihin se 100€ sinun maksamaa rahaa sitten menee?
Maksat ihan turhasta.
Niin kuin olet jo huomannut että et ole koskaan tyytyväinen vaikka kuinka ostat merkkivaatteita. Kun se tyytyväisyys ja onnellisuus ei oikeasti tule siitä materiasta!!
Ostosriippuvuus on ihan todistettu asia. Ja sitä ruokitaan kaikessa mainonnassa ja tässä kertakäyttöyhteiskunnassa. Sinun kuuluu vain kuluttaa ja ostaa lisää ja heittää vanhat roskiin. Ja jos ei rahat riitä niin osta velaksi ja tuhoa tulevaisuutesikin siinä samalla kun et pystykään velkojasi maksamaan.
Merkkivaatteet kohottaa itsetuntoani erittäin paljon, ja mielestäni muutama laadukas ja kallis vaate on paljon parempi kuin todella monta halpaa vaatetta. Ja luksusmerkkien valmistajille maksetaan todellakin parempaa palkkaa kuin esimerkiksi h&m valmistajille.
 
Merkkivaatteet kohottaa itsetuntoani erittäin paljon, ja mielestäni muutama laadukas ja kallis vaate on paljon parempi kuin todella monta halpaa vaatetta. Ja luksusmerkkien valmistajille maksetaan todellakin parempaa palkkaa kuin esimerkiksi h&m valmistajille.
Miten ne merkkivaatteet kohottavat itsetuntoasi, vaikka ymmärtävälle ne kertovat, että olet varakkaiden vanhempien pilalle hemmoteltu itsetunto-ongelmainen lapsi?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Merkkivaatteet kohottaa itsetuntoani erittäin paljon, ja mielestäni muutama laadukas ja kallis vaate on paljon parempi kuin todella monta halpaa vaatetta. Ja luksusmerkkien valmistajille maksetaan todellakin parempaa palkkaa kuin esimerkiksi h&m valmistajille.
Huh,huh.Mulla ei ole varaa edes tuohon H&M laatuun kuin osamaksulla.Itselle ei ole varaa ostaa vaatteita ollenkaan,ei edes kirpputorilta.Hyvä kun saadaan ruokaa pöytään kuun lopussa,ennen seuraavaa rahantuloa.Perheellemme jää n.400e.kk kaikkeen laskujen jälkeen,siis ruokaan,pesuaineisiin,bensaan,vaatteisiin,koulujen kuluihin yms...Harrastukset ja lomat yms.on jotain mistä voimme vaan haaveilla.Perheeseemme kuuluu kolme lasta,äiti ja isä.
 
Huh,huh.Mulla ei ole varaa edes tuohon H&M laatuun kuin osamaksulla.Itselle ei ole varaa ostaa vaatteita ollenkaan,ei edes kirpputorilta.
Mä just ostin kirppikseltä ittelleni nahkarotsin. Kympin hinta ei päätä huimannu. Koko oli sopiva, ulkonäkö mieleiseni, kunto erittäin hyvä, itse nahka, työn jälki ja ompeleet selvästi laatukamaa, joten kaupat tuli. Vaik sinänsä "Jyväskylän nahka" ei tuotemerkkinä sano mulle mitään.
 
vierailija
Kun käy töissä, tienaa omaa rahaa ja elättää itsensä ilman senttiäkään muiden apua, niin voi ostaa mitä huvittaa ja haistattaa pitkät muiden mielipiteille ja asenteille. Mutta jos elää vanhempien tai yhteiskunnan rahoilla, niin mahdollisuudet ovat rajallisemmat ja asenteen syytä olla nöyrempi.
 
vierailija
Kun käy töissä, tienaa omaa rahaa ja elättää itsensä ilman senttiäkään muiden apua, niin voi ostaa mitä huvittaa ja haistattaa pitkät muiden mielipiteille ja asenteille. Mutta jos elää vanhempien tai yhteiskunnan rahoilla, niin mahdollisuudet ovat rajallisemmat ja asenteen syytä olla nöyrempi.
ei voi jos on naimisissa, palstalakien mukaan pariskunnan rahat on yhteisiä ja silloin mies ei voi ostaa edes tikkujäätelöä ilman naisen lupaa
 
vierailija
Kun käy töissä, tienaa omaa rahaa ja elättää itsensä ilman senttiäkään muiden apua, niin voi ostaa mitä huvittaa ja haistattaa pitkät muiden mielipiteille ja asenteille. Mutta jos elää vanhempien tai yhteiskunnan rahoilla, niin mahdollisuudet ovat rajallisemmat ja asenteen syytä olla nöyrempi.
Voi ostaa mitä huvittaa,jos on hyvä palkka.Pienipalkkainen työ ja iso perhe..Ei todellakaan ostella mitä huvittaa...
 
vierailija
Mä just ostin kirppikseltä ittelleni nahkarotsin. Kympin hinta ei päätä huimannu. Koko oli sopiva, ulkonäkö mieleiseni, kunto erittäin hyvä, itse nahka, työn jälki ja ompeleet selvästi laatukamaa, joten kaupat tuli. Vaik sinänsä "Jyväskylän nahka" ei tuotemerkkinä sano mulle mitään.
Luuletko,että mulla on varaa tuohon kymppiinkään itselle...Kaikki rahat menee lapsille,että heillä olisi edes jotain joskus.Ja ei ryypä,eikä tupakoida edes..
 
vierailija
Kun käy töissä, tienaa omaa rahaa ja elättää itsensä ilman senttiäkään muiden apua, niin voi ostaa mitä huvittaa ja haistattaa pitkät muiden mielipiteille ja asenteille. Mutta jos elää vanhempien tai yhteiskunnan rahoilla, niin mahdollisuudet ovat rajallisemmat ja asenteen syytä olla nöyrempi.
Minkä takia esim.vammautuneella tai sairaseläkeläisellä pitäisi olla jotenkin nöyrä,anteeksi olen olemassa asenne.Tuskin kukaan on tahtonut omaksi huvikseen sairastua tai vammautua.Kukaan myöskään ei ole henk.koht vastuussa siitä,jos tehdas menee konkurssiin tai työsi korvataan toisen alan työntekijöillä,lakimuutoksen takia...Oma syy...menisit töihin porukkaa.Kultalusikka arseessa on hyvä sanoa ja ilkeillä toisille,sekä kasvatella harhaisia ideologioita siitä,että MINÄ olen parempi kuin muut...Tunge sä vaan se kultalusikka syvemmälle omaan arseeseesi ja anna muiden elää rauhassa,ilman nöyristelyä.
 
vierailija
Merkkivaatteet kohottaa itsetuntoani erittäin paljon, ja mielestäni muutama laadukas ja kallis vaate on paljon parempi kuin todella monta halpaa vaatetta. Ja luksusmerkkien valmistajille maksetaan todellakin parempaa palkkaa kuin esimerkiksi h&m valmistajille.
Muutama laadukas vaate kyllä, samaa mieltä. Mutta ethän tarvitse ostaa montaa vaatetta per vuosi, kun ne kestävät. Itse olen ostanut muutamia laadukkaita vaatteita ja nyt on kestänyt viidettätoista vuotta. Tätä siis ihan porukoiden rahalla aikanaan.
Merkki ei takaa laatua, on mulla myös H&Mn vaate, mistä lähtenyt vain nappi... pitäiskin jaksaa korjata..
Tosin epäilen, että luxuxmerkit valmistetaan ihan samassa rakennuksessa halppisvaatteiden kanssa, samalla lapsityövoimalla.
 
vierailija
Tunnistaisittko sä laadukkaan, laatumateriaaleista tehdyn tuotteen jos siinä ei olisi sitä himoitsemaasi merkkiä?
Vai oletko niitä jotka ostaa kaukoidän halpisrätin johon nerokas bisnesmies on ommellut haluamasi merkin?
Yleensä sen tunnistaa heti. Ei mulla lähes missään vaatteissa ole merkin logoa paidan rinnuksilla, eikä suurinosa luultavasti edes huomaa että mulla on merkkiä päällä. On mulla kuitenkin muutamia vaatteita jotka on ostettu oikeastaan vaan merkin takia, ja koska ”kaikilla muillakin on”, mutta niitäkin on todella vähän!
 
vierailija
Muutama laadukas vaate kyllä, samaa mieltä. Mutta ethän tarvitse ostaa montaa vaatetta per vuosi, kun ne kestävät. Itse olen ostanut muutamia laadukkaita vaatteita ja nyt on kestänyt viidettätoista vuotta. Tätä siis ihan porukoiden rahalla aikanaan.
Merkki ei takaa laatua, on mulla myös H&Mn vaate, mistä lähtenyt vain nappi... pitäiskin jaksaa korjata..
Tosin epäilen, että luxuxmerkit valmistetaan ihan samassa rakennuksessa halppisvaatteiden kanssa, samalla lapsityövoimalla.
Esimerkiksi Todella monet luksusmerkkien laukut on täysin käsintehtyjä, ja ne myöskin kestävät. mutta luuletko tosiaan että esimerkiksi h&m laukut on tehty kestävistä materiaaleista täysin käsintehtynä? Ei laatupaidan saumat ratkea heti, tai väri kulahda ensimmäisen pesun jälkeen.
 

Yhteistyössä