Merimiehen vaimo

Sandels

Katsoin ohjelman.Sinänsä oli ihan hyvä,mutta sehän oli
ohjelma pariskunnasta,jotka molemmat ovat merillä ja
heillä ei ole lapsia.Eli ei siinä ainakaan meidän "merimiehen
muijien" ajatuksia tullut.
Vielä olisi about 3 viikkoa,ennen kuin mies tulee lomille ja
sitä odotellaan kuin kuuta nousevaa!Ei olla moneen vuoteen
saatu olla kesällä yhdessä! B) B) B)
 
Minäkin katsoin ohjelman. Nainen on ollut välissä konttorissa tuuraamassa miehittäjää ja nyt on entisellä Futuralla, joka käy Pohjanmerellä öljynporauslautalla. Meidän isäntä oli tuolla laivalla ennen ku siirtyi tälle nykyselle laivalle. Nythän laiva on myyty ja vain päällystö on suomalainen ja tän entisen yhtiön palveluksessa.
Joskus aikasemminkin on ollut Sunnuntaivekkarissa sellanen pariskunta joista mies on ollut merillä ja edelleen tällä samaisella yhtiöllä kuin meidän miehet. Tällä pariskunnalla oli kuitenkin lapsia (olikohan peräti kolme) ja ainakin yhdellä lapsista oli astma, jonka kans piti sit aina hypätä lääkärissä. Onhan se vähän eri asia kun on kaksi aikuista ihmistä ja ovat merillä töissä kuin että on perhe jolla on lapsia.
 
merimiehen vaimo
Niin,mun mielipide siittä ohjelmast on se että se, kertoikin, etäsuhteesta! Ehkä sitä olisi itsellä n. 10v sitten voinnut olla samoja ajatuksia, se on meillä äideillä sellannen juttu kun lapset tulee, ne menevät kaiken edelle. Eikö? Sunnuntai vekkarin juontajat olisivat voinneet kyllä paremmin pohja tietoja hankkia, he eivät tienneet mitään, rahtilaivoista. Niin ja kyllä myös henkilökohtaisesti särähti korvaan kun pariskunnan mies oli niin itseään täynnä oleva "merikapteeni", ei ole maailman ensimmäinen kippari, mun mielestä ei sais olla noin dominoiva.Ei sillä tyylillä laivaa luotsata. Hyvää viikonloppua!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2004 klo 22:40 merimiehen vaimo kirjoitti:
Niin,mun mielipide siittä ohjelmast on se että se, kertoikin, etäsuhteesta! Ehkä sitä olisi itsellä n. 10v sitten voinnut olla samoja ajatuksia, se on meillä äideillä sellannen juttu kun lapset tulee, ne menevät kaiken edelle. Eikö? Sunnuntai vekkarin juontajat olisivat voinneet kyllä paremmin pohja tietoja hankkia, he eivät tienneet mitään, rahtilaivoista. Niin ja kyllä myös henkilökohtaisesti särähti korvaan kun pariskunnan mies oli niin itseään täynnä oleva "merikapteeni", ei ole maailman ensimmäinen kippari, mun mielestä ei sais olla noin dominoiva.Ei sillä tyylillä laivaa luotsata. Hyvää viikonloppua!
Oon sun kanssa samoilla linjoilla... Me, ennen lapsia, seilattiin molemmat yhdessä ja elämä oli todella erilaista silloin, kuin nyt muksujen kanssa. Oltiin tosin melkein aina samassa laivassa ja samassa törnissä. Lomat menikin vaan lepäillessä ja juhliessa :whistle: . Nyt on ihan erilaista, kun ei voi mieskään lomillaan tehdä asioita itseään ensin ajatellen. Mutta hyvä näin, ei kyllä vaihdettais pois tätä.
Saman huomasin minäkin tästä "kipparista" ja ilmeisesti myös meidän mies, kun jätti ohjelman katsomisen kesken!
Missäpäin Suomea vaikutat? Ja minkälaisessa laivassa miehesi seilaa? Jos udella sopii...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2004 klo 23:53 merimiehen vaimo kirjoitti:
Melina T, minä ja perheeni on eteläsuomessa. Mies 6-7 vikkoon duunis ja saman lomalla. Itse kotiäitinä, välillä opiskelen ja miehen lomalla käyn töissä.
Me täällä Kaakkois-Suomessa. Samanlaiset törnit meidän miehellä. Itse olen vielä tän vuoden hoitovapaalla, sit takas duuniin :\|. Meillä kaksi lasta tässä kotosalla ja yksi "etälapsi/-nuori". Mies tankkilaivalla hommissa, täkkäri. Mikä jobi sun miehellä on?
Nyt pitää lähteä tekemään kakkuja kaverin huomisiin juhliin :p .
 
merimiehen vaimo
Heips, meidän isä, on kanssa täkkäri, joskus poosuna.Muttei ole tankeissa, ihan kuivarahtipuolella. Sinäpä olet viitseliäs kun jaksat vielä leipoa kaverillekkin, taidat olla hyvä siinä. Itse en osaa tehdä juuri mitään, ruokaa kyllä laitan monen näköistä, itse asiassa harrastamme kaveri porukalla eri ruoka teemoja.
 
Wiske
Heippa. En kuulu vielä toistaiseksi vaimojen/äitien joukkoon, mutta kovaa vauhtia olen tulosssa sellaiseksi! Hienoa kuitenkin löytää muitakin 'merileskiä', ja avokkini kuuluu näihin samoihin 6 viikon seilaajiin. Ei siitä enempää nyt, palajan kunhan tittelini muuttuvat...! Jaksamisia teille kaikille!
 
Mekin saatiin se isäntä kotiin, mutta parin viikon kotona olon jälkeen pitää nyt sitten mennä viikon kursseille. Toinen tyttö jo itkeä tillitti tänä aamuna kun isän pitää lähteä. Se ei oikeen tajua että isä ei mene töihin.
 
Heips!!!
Kiva Virpi, että saitte miehen taas kotiin. Meillä ei onneks noita kursseja oo oikeestaan koskaan, mut joillain se on ihan mahdotonta, kun joka loma saa juosta jollain kurssilla. Säästyyhän siinä toki vastikkeet, mutta mitä hyötyä siitä on jos ei kuitenkaan saa koskaan pitää niitä lomia. :\|
Me saatiin juhlat juhlittua ja kakut maistui... plääh! Mulla taas tää paino noususuhdanteessa, niinkuin aina kun mies on kotona :whistle: . Sit kun se on laivalla saan JOSKUS pudotettua ne tulleet kilot. Eli oon ikuinen laihduttaja :( :( :( . Onko muilla samanlaista? Sitä vaan on niin kiva yhdessä laittaa hyvää ruokaa ja nyt kesällä, varsinkin grillata!!! Sit on ihan siipi maassa kun on lihonut, vaikka tietää ihan hyvin mistä johtuu. Syö enemmän kuin kuluttaa!!!
No eipä nyt muuta, kuin hyvät viikonalut kaikille!!!
 
Wiske
Enpäs voikaan olla hiljaa...
Kiva kuulla etten ole ainut joka elää tätä 6 vkon kiertokulkua myös painon suhteen! Heh heh. Itelläni on enää reilu viikko aikaa saattaa maha (jälleen kerran) 'koti'kuntoon, sitten alkaa taas ah niin ihana yhdessäolo mutta myös se jatkuva mussuttaminen. Tosin huonolta näyttää ja loppukiri taitaa jäädä ottamatta, sillä viikonloppuna on siskon lakkiaiset. Niin kivaa kun juhliminen onkin!
Miten teillä muuten on mennyt synnyttämisten kanssa, onko turhaa toivoa (jo tässä vaiheessa) että isäntä sattuisi olemaan paikalla? Vai ootteko saaneet kertoa uutisia s-postilla...? Onko törnejä yritetty satuttaa sopiviksi? Ko tapahtuma on vielä todella kaukana edessä, mutta kai on ihan luonnollista että nämä asiat pyörii mielessä... Jännittää vähän teenkö itsestäni nyt ihan tyhmän kysymykselläni
:ashamed: ...mutta oppia ikä kaikki!
Täytynee palata töiden ääreen. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

 
Molemmissa synnytyksissä mies oli mukana. Ekan kanssa otettiin vähän turhankin varman päälle, kun typy syntyi vasta LA.n jälkeen. siitä seurasi se, että tyttö oli 3vko.a kun mies lähti taas laivaan. Pojan kanssa mentiin ihan norm. vuorojen mukaan ja hyvin meni kun sillä kertaa käynnistettiin 38+3. Silloin mies sai pitää 4kk loman. Sattui tosi hyvään saumaan!!! Sillä oli niin paljon lomapäiviä käyttämättä(oli ollu sairaslomilla aika paljon). Riippuu aika paljon laivasta ja vaihtokaverista, miten niitä törnejä saa muuteltua. Mutta varaudu siihen, että mies ei ole mukana, niin voit yllättyä iloisesti jos hän pääsee mukaan.
Jee hyvä, että jollain muullakin tämä painoasia on samalla tolalla. ;)
 
Meillä on isäntä päässyt mukaan kahteen ensimmäiseen ja kolmannessa olin sitten yksin. Eka lapsi syntyi kahta viikkoa aikaisemmin ja tilanne oli sellainen että kuuden aikaan aamulla pikkumies ilmoitti että nyt tullaan. Illalla piti isännän lähteä töihin ja siinä funkeerattiin että kerkeekö olla enää paikalla. Varsinkin kun kätilö vielä iloisesti ilmoitti että synnytys voi kestää 20 h. Oltiin muuten sairaalassa n. 7.30 ja yhdeksän aikaan sitten isäntä kävi kahvilla ja kun hän sieltä tuli niin kätilö ilmoittikin että tässä aletaan tosi toimiin. Onneksi oli nopea synnytys. Toista sitten aloin tietty jännittään kahta viikkoa aikaisemmin. Ensin piti jännittää että meneekö se uuden vuoden puolelle, sitten sitä että ehtiikö isäntä kotiin ja lopuksi tyttö sitten meni 8 pv yli lasketun päivän. Kolmatta ei sitten saatu enää millään tällättyä niin että isäntä olis ollut kotona. Mutta onnekis olen siis ollut nopea synnyttäjä ettei ole tarvinnut kauheesti käkkiä salissä (viimeisellä meni puoli tuntia siitä kun tulin sairaalaan ja neiti syntyi).
 
merimiehen vaimo
Joo,meillä on kanssa mies pässyt joka ikiseen synnytykseen, mut tiedän kavereita ketkä ei ole ollut edes puhelinyhteydessä kun lapset on syntynyt, ei kiva. ja meillä on kyllä pystytty rukaamaan törnejä niin osuvasti, vaihtokaverista paljon kiinni.Mula olis olu paha tilanne jos ei mies olis päässy koska en tunne ketään ystävääni niin hyvin että antaisin hänen olla synnytyksessä, ehjä henkisenä tukena oven ulko puolella, en tiedä, vaikea sanoa toivottavasti ei tarvi kokea. Meillä on nyt 3 lasta haaveena vielä yksi.
 
mä vaan
:eek: \|O Miks ihmees te sit perustatte perheen sellasen kans joka on jopa kuukaus tolkul jossain meril?En ymmärrä ollenkaan!Jos todel toistaan RAKASTAA niin elää sit kaksistaan ja jos lapsii haluaa kyllä miehen täytyy pystyy tai haluta viettään enemmän kotosal kun tenavat pienii.
 
Kieku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2004 klo 23:52 mä vaan kirjoitti:
:eek: \|O Miks ihmees te sit perustatte perheen sellasen kans joka on jopa kuukaus tolkul jossain meril?En ymmärrä ollenkaan!Jos todel toistaan RAKASTAA niin elää sit kaksistaan ja jos lapsii haluaa kyllä miehen täytyy pystyy tai haluta viettään enemmän kotosal kun tenavat pienii.
Me olemme itse osamme valinneet ja vaikka joskus purnataankin niin haluanpa kysyä sinulata onko miehesi n. neljä kertaa vuodessa 6 vk yhtäjaksoisesti kotona?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2004 klo 23:52 mä vaan kirjoitti:
:eek: \|O Miks ihmees te sit perustatte perheen sellasen kans joka on jopa kuukaus tolkul jossain meril?En ymmärrä ollenkaan!Jos todel toistaan RAKASTAA niin elää sit kaksistaan ja jos lapsii haluaa kyllä miehen täytyy pystyy tai haluta viettään enemmän kotosal kun tenavat pienii.
Joo kyllä mä olen laskeskellut, että mun mies on kotona enemmän kuin tavikset... Ja kun se on kotona, se kans on läsnä, eikä väsyneenä töiden jälkeen murahtele lehden takaa!!! Eli kotona mies on puolet vuodesta. Kuinka monen mies viettää puolet vuodesta lasten kanssa 24h/vrk??? Veikkaan että ei kovin moni. Esim. päivähoitoon ei välttämättä tarvitse mennä isän loma-aikoina jos äiti on töissä.
Ja tosiaan itse ollaan osamme valittu ja joskus purnataankin, mutta niinhän tekee KAIKKI!!! Tää sopii ainakin meille tosi hyvin.
 
Wiske
Joko alat uskoa "mä vaan" :) että tällanen elämä ei sovi ehkä kaikille, mutta niinkun kaikissa suhteissa ja elämäntyyleissä, on tässäkin hyvät puolensa niitten huonojen lisäksi.
Ja valittaminenhan ei tod. lopu edes sillon kun kaikki on hyvin, sen kai allekirjottaa jokainen?! Jos ei mies ole aina töitten, harrastusten tai kavereiden takia menossa, niin sitten se onkin epäsosiaalinen vätys joka makaa vain sohvalla... Paradoksaalista mutta totta, eikö?

Miulla mieli iloinen, isäntä palajaa maisemiin jo huomenna, vaikka odotin kotiutuvaksi vasta ensi viikolla!

Iloista mieltä muillekin!
 
Onpas kiva Wiske kun saat miehes kotiin etuajassa. Joskus niinkin päin. Yleensä se tahtoo olla toisin päin. Kerran meillä sattui niin että mies oli laivan kannella odottamassa pääsyä laivasta, mutta vaihtopari ei päässyt nouseen laivaan. (Oli kait sen verran huonossa kunnossa ja vähän merenkäyntiä). Ei auttanut muu kuin miehen jäädä laivaan. Sillon oli vielä sellainen tilanne että meidän piti parin viikon päästä siitä mennä häihin ja pelko oli suuri kerkeekö se sinne. Hän oli tuolloin toisessa laivassa tuolla Pohjanmerellä ja ne kävivät aina porauslautalta hakeen öljylastin. Ja se hakureissu saattoi kestää useitakin viikkoja lautan tilanteesta ja merenkäynnistäkin riippuen. Sillon tuppas ottaan oikeen rankasta päähän. Tuolla konepuolella kun ainakin sillon oli hankala saada porukkaa tilalle jos esim. vaihtopari sairastu. Ja kaikki ei ees suostuneet lähteen nuille laivoille. Että kaikkee sattuu ja siihen tottuu.
 
Wiske
Tästä on oikeastaan kiittäminen vaihtokaveria... Huomenna on 6 vkoa täynnä, ja se halus jo mennä töihin. Ihmeellistä! Omani on parhaansa mukaan yrittänyt sumplia menojaan koska pitää olla päivänä x paikassa z, ja sen takia sen 'piti' tulla kotiin vasta ens viikolla. Mutta mutta, näin siis kävi eikä harmita yhtään!
 
Tää ei oikein liity asiaan mut kirjotampa nyt ku tuli mieleen.Omien lasten isä kuoli muutama vuosi sitten ja mulle jäi mieleen sanonta jostain et"Tulee mies meren takanen,vaan ei turpeen alanen.."Et semmosta.
 
Sandels


Heippa pitkästä aikaa!Mulla oli ns. lomaa viikko,
kun tyttö oli mummolassa.Teki hyvää!
Wiske,mulla laskettu aika 18.9. enkä tosiaan tiedä
onko mies paikalla silloin vai ei.Eli kun suurpiirteisesti
laskee näin; n. viikon kuluttua hän tulee lomalle,heinäkuun
n. pulesvälis takas töihin ja siitä sitten 6 viikkoa eteenpäin,
ni tiukoille vetää!En ainakaan vielä ole asiaa stressannut
ja jos niin huonosti käyp,ettei mies ehdi synnytykseen,ni
on mulla "varahenkilö" jonka saan tuekseni.
Esikoisen kanssa kävi niin että mies ehti olla 3 viikkoa
kotona synnytyksen jälkeen ja lähti 4 kuukaudeksi töihin,se
oli rankkaa!!!Siinä yksi syy miksi ikäeroa kertyy 4 vuotta
lapsille.Olin ekan vuoden kuin usvassa univelkoineni ym.
Nyt onneksi lyhyemmät törnit ja varmaan osaa tokan
vauvan kanssa ottaa rennommin! Sorry,et rivit menee
miten sattuu!!! :/
 

Yhteistyössä