Merimiehen vaimo

Sama juttu meillä, mies kävi hakureissulla Kiinassa viime syksynä. Pari kuukautta kesti, onneks sai sähköpostii laitettuu, niiku nytkin. On ollut vähän outoa, kun ei voida käydä Porvoossa. Ennen käytiin melkein kerta viikkoon. Meiltä kun on sataman portille 100km. Eli tunnissa ajelee. Se etu tästä asuinpaikasta kyllä on. Mutta nyt kun laiva ajaa Grönlantiin ja Kanadaan ei voida nähdä niin usein. Nyt kävi kyllä pääsiäisenä tuuri, kun laiva oli Porvoossa kolme päivää. Oltiin sit siellä pari yötä. Ja käytiin kotonakin tuomassa talvivaatteita ym. pois, ettei tarvi nyt koneessa tuoda niin paljon. Mut on se vaan rankkaa, kun toisen pitää olaa yölläkin töissä ja sit pitäis vielä seurustella perheen kanssa. Oltiin ihan poikki koko remmi sen keikan jälkeen.
Pitäisköhän nyt irrottautua tästä koneesta täksi illaksi lasten pariin. Katsovat muutenkin niin paljon videoita... Välillä on laitettava koko laite lomalle, kun ei muuta tehtäiskään kun katseltais filmejä.
Hyvät jatkot sinne teille!!!
 
Munkin tartee panna tää kone kiinni ja omaa en enää tän viikonlopun aikan enää aukase. Katotaan sit töissä taas. Jää vähän hommat muutenkin väliin. Mukavia lomia teille ja pidetään joskus yhteyttä. Varmaankin koneella olo jää tosiaan vähemmälle kun mies tulee kotiin. Mukavaa kevättä teillekin!
 
Sandels

Heippa hyvät kohtalotoverit eli merimiehen muijat!
Tässä kans yksi ilmoittautuu!Ja taitavat kaikki olla
samassa firmassa.Mieheni on uusinta tankkeria
tuomassa kotimaahan päin.
Meillä esikoinen 4v. ja kovasti ikävöi isää.Toinen
tulossa,viikkoja 19+2.Mies vasta vaihtoi ulkomailta
tähän firmaan ja ennen törnit oli n.3kk ja lomat saman
verran.Eipä sinänsä valittamista,ei ainakaan parisuhde
kuihdu kasaan!Aina tietty jännitys ja perhosia vatsassa,
kun tietää miehen kotiinpaluun olevan lähellä.
Voitaskohan jotenki pidellä yhteyksiä?Olis kiva joskus
vaihdella ajatuksia "kaltaistensa" kanssa!
 
Ois tosiaan kiva pitää yhtetyttä sillä mullakaan ei täällä ole tuttuja kohtalotovereita ja välissä tosiaan tuntuu ettei kakki oikeen tajua tätä elämää. Minä olen töissä ja samalla yritän aina salaa käydä täällä, ettei työkaveri näe tai ala epäillä kun hommat ei oikeen valmistu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2004 klo 10:40 Sandels kirjoitti:
Heippa hyvät kohtalotoverit eli merimiehen muijat!
Tässä kans yksi ilmoittautuu!Ja taitavat kaikki olla
samassa firmassa.Mieheni on uusinta tankkeria
tuomassa kotimaahan päin.
Meillä esikoinen 4v. ja kovasti ikävöi isää.Toinen
tulossa,viikkoja 19+2.Mies vasta vaihtoi ulkomailta
tähän firmaan ja ennen törnit oli n.3kk ja lomat saman
verran.Eipä sinänsä valittamista,ei ainakaan parisuhde
kuihdu kasaan!Aina tietty jännitys ja perhosia vatsassa,
kun tietää miehen kotiinpaluun olevan lähellä.
Voitaskohan jotenki pidellä yhteyksiä?Olis kiva joskus
vaihdella ajatuksia "kaltaistensa" kanssa!
Työkaveri meni syömään niin tässä hetki aikaa kirjoittaa. Mitäs sun miehes tekee laivalla? Jos olet lukenut aikaisemmat viestit niin tiedät minun olevan konepuolella. Mä oon nyt kauheen ulkona noista uusista laivoista enkä ole jaksanut kiinostua niistä. Jotain on pakko karsia muistista että selviää kaikista työ-, eskari-, hoito- ym. jokapäiväisistä muistamisista. Eli mistä tuo uusin tulossa. Mieheni laivasta lähti ykkösmestari hakeen kans jotain laivaa nyt joku aika sitten. Meidän isäntä kans mietti että muuttaisko tai anoisko johonkin näihin uusiin, mutta ne ei taida antaa sen vaihtaa laivaa vaikka haluaisikin.
 
Sandels


Mieheni on försti.Sieltä Kiinasta tuovat laivaa.
Olen kuullut,että tämä ei ole enää niin susi,ku
esim eka kiinan laiva.
Minä olen ollu kotona 4 vuotta ja vielä taitaa
pari tulla lisää.Sitten olis tarkotus lähteä
opiskelemaan,ku vaan keksis mitä.
Olin menossa yhdelle kurssille maaliskuussa,mutta
kun huomasin olevani raskaana,en lähtenytkään.Se
olisi kestänyt joulukuulle asti eli mulla olis jääny
n. 4-5kk käymättä loppupäästä.Päätin antaa paikkani
jollekin muulle.Joulun alla ehdittiin laittaa esikoinen
tarhaan ja on viihtynyt niin hyvin,että on annettu olla
vaik olenkin kotona(työttömänä).Saihan tuo olla 3,5v.
kotona.Välillä vaivaa huono omatunto,varsinkin alussa,
mutta nyt olen päättänyt olla ottamatta stressiä ja nauttia
raskaudesta.Esikoista odottaessani tein vielä maalarin
hommia ja se oli aika raskasta.
Kiva vaihtaa ajatuksia!
 
Tuossa laivassa missä minun mieheni on, ei kait muuta ole kuin ongelmia. Kait ne joutuu käymään kaikki paikat läpi ja vaihtaan joka osan. Sillon kun ne toi laivan Japanista ei esim. ilmastointi toiminut siellä kaikkein kuumimmalla alueella.

MInä olen tosiaan töissä ja kyllä välissä ottaa niin päähän. Varsinkin nyt kun soittivat päivähoitotoimistosta eikä ens vuodelle saakkaan järkättyä hoitoja niin ku ite on suunnitellut. Eli mulla ois taas kauhee rumba kuljettaa kahteen paikkaan lapsia. Kyllä monelta ongelmalta ois säästynyt ku ois vain ollut kotona tänkin ajan. Rahallisesti tämä ei ole oikeestaan kannattavaa, tietysti työkokemusta tulee, sillä minäkin olen ollut kotona niin monta vuotta.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2004 klo 10:40 Sandels kirjoitti:
Heippa hyvät kohtalotoverit eli merimiehen muijat!
Tässä kans yksi ilmoittautuu!Ja taitavat kaikki olla
samassa firmassa.Mieheni on uusinta tankkeria
tuomassa kotimaahan päin.
Meillä esikoinen 4v. ja kovasti ikävöi isää.Toinen
tulossa,viikkoja 19+2.Mies vasta vaihtoi ulkomailta
tähän firmaan ja ennen törnit oli n.3kk ja lomat saman
verran.Eipä sinänsä valittamista,ei ainakaan parisuhde
kuihdu kasaan!Aina tietty jännitys ja perhosia vatsassa,
kun tietää miehen kotiinpaluun olevan lähellä.
Voitaskohan jotenki pidellä yhteyksiä?Olis kiva joskus
vaihdella ajatuksia "kaltaistensa" kanssa!
heips!!
Kiva että "kanssasisaria" lötyy... Tultiin muutama tunti sitten lentokentältä ja saatiin mies kotiin!!!
Onko miehes muuten ollut tässä toisessa Kiinan laivassa förstinä? Menikö Barcelonassa päälle?? Jos näin mun mies oli myös siellä, itseaisiassa vahtimiehenä förstin vahdissa...
Jos oot lukenut tän ketjun niin tiedät jo jotain meidän tilanteesta, eli oon hoitovapaalla ja pari muksua 5-v. ja ihan kohta 2-v. Vuodenvaihteessa menen ehkä duuniin taas.
Nyt täytyy rientää perheen pariin!!! Kun se taas on täysilukuinen!!!
 
Sandels


Tervehdys! Mies vasta viimeviikolla yleni
kakkosesta förstiksi ja Kiinasta asti ollu
mukana.Tämä törni sen vuoksi normaalia pidempi.
Lähti töihin 7.3. ja palailee (toivottavasti) kesäkuun
alussa!Vaihtoi firmaa sen takia,et sais enempi olla
perheensä kanssa...niinpä niin.No,kait ne työajat
tasaantuu pikkuhiljaa!Mukavaa loman viettoa teille =)
 
Hello!!!
Ei tainnut siis olla siinä toisessa laivassa. Onko miehes veli myös samassa yhtiössä kipparaina? Mun mies vaan muisteli tossa, että ketä lähtenyt sinne Kiinaan hakumatkalle... Missä päin suomea vaikutatte? Me täällä Kaakkois-Suomessa.
 
Sandels


Huomenta!Juu,kyllä veli on myös samas firmas.Täl hetkel
Portugalin laivoja valvomassa.
Isäntä oli vähän aikaa kiinan ekassa laivassa,alkuvuodesta.
Tässä täytyy itsekin miettiä,et hetkinen mites se nyt oli,
ku oli se firman vaihto ja kaikkea samaan syssyyn.
Ovat tulossa Suomeen toukokuun alussa ja sitten kait
olis meillä eka visiitti laivalle Porvooseen.Kerran ollaan
mies sinne viety,mut ei olla laivassa käyty.Ihan jännä
juttu sekä mulle että tytöllemme!
Asustellaan Helsingissä vielä toistaiseksi.Omasta talosta
haaveillaan ja jostain muualta kuin täältä.
 
Mites kauan teidän miehet ovat merihommissa olleet ? Meidän isäntä aloitti opiskelut kymmenisen vuotta sitten kun alaa piti vaihtaa. Tässä firmassa tulee syksyllä täyteen viis vuotta. Vielä pitäs kuulemma mennä työnohessa koulun penkille ku aikoinaan opiskelut jäi kesken ainaisen rahapulan takia.
 
Sandels


Jaahas,kiperä kysymys.En nyt ihan tarkkaan muista,
mut oisko lähellä 10 vuotta.Me ollaan oltu yhdessä
kohta 7 vuotta ja sinä aikana on ollut sekä koulun
penkillä että töissä.Huh,just tajusin kuinka nopeesti
onkaan vuodet vierähtäneet!!!!
 
Hello!!!
Meidän mies ollut noissa hommissa 22 vuotta eli ihan pikkupoikana ;) lähtenyt. Välillä oli maissa pari vuotta ennen meidän seurustelua. Onneks lähti takaisin, ei oltais muuten koskaan tavattu ja saatu ihania lapsia... :whistle: Hei, nyt on ammu, eikä muksut oo vielä kertaakaan riehuneet, niin hyvä niitä nyt on kehua.
Joo en kyllä koskaan haaveile, että mies jäis maihin duuniin. Eihän tossa hommassa varmaan enää hirveesti hohtoo oo, mutta noi lomat on se, mikä siellä pitää. Nyt onneks ihan kiva, kun laiva ajaa muuallakin kuin Suomen rannikolla. Vähän uusia paikkoja(Kanada, Grönlanti, Suuret Järvet) mun miehelle, vaikka aika paljon on noina vuosina kiertänyt palloa.
 
Hauskaa Vappua vaan minukin puolesta. Meillä pitäisi viettää syntymäpäiviä ja kauhee kiire illalla kun pitäs vielä ehtiä leipoa kakkupohja sit täyttää ne (toinen onneksi valmiin). Mut eiköhän se siitä ja isäntä tulee ensviikolla kotiin. Toivottavasti on hyvät ilmat vappuna.
 
3 merimiehen muija
Kivat, että olette avanneet tälläsen keskustelun, meillä on ihan sama juttu 6vk töissä ja 6vk lomalla, tänä vuonna juhannus kotona mutta joulu töissä. tää on tätä! Mun mielestä tämä on meidän perheelle sopinut hyvin, itse asiassa nautin suunnattomasti myös ajasta kun mieheni on poissa, meillä on lasten kanssa omat jutut silloin, ja sitten on taas eri elämä kun iskä tulee kotiin. Tottahan minuakin ottaa pannuu, kun kuopuksen kanssa on valvottu kohta 2v, ja pihahommat odottaa, ja kaupassa pitää käydä, tavaraa menee , painaa, talvella on lumen luonti ja kaikki juoksevat asiat hoidat itse, teet päätökset jne, mutta itse olen mieheni valinnut, ja hyvän sellaisen.Kyllä välillä nauratta kun sukulaiset ym, valittavat jos miehellä on jotain muutamia tunteja ylitöitä, tai joutuvat viemään auton huoltoon .

Se on vaan niin että merimiehen vaimona olet äiti sekä osaaika isä, sinun on osattava poikien jutut yhtä hyvin kun isän. merimiehen vaimona, et voi olla mustasukkainen, et itsekäs.

Kummityttöni äiti soittaa miehelleen 3 kertaa päivässä töihin, hän on töissä , 7-17 meillä ei viime työjaksolla kuultu isistä 6viikkoon kun puhelin ei kuulunut. Mutta jokainen taaplaa tyylillään. Aurikoista kevättä kaikkille. :)
 
hei virpi!
hyvä et sait juttukavereita, ku meidän veli pois kotoa.huomasin itestäni et joskus valitan sulle ku mies lähtee illalla johonkin ja mä jään kotii lasten kans.mieski on monesti sanonu et nostaa sulle hattua ku jaksat pyörittää arkea!terv.maikki ja nipu, vauva, tino, milka.
hatun nostot myös muille merimiehen vaimoille!
 
Sandels

Hello pitkästä aikaa!
On pikku-neiti ollut kipeenä,enkä ole
jaksanut konetta avata :/ moneen
päivään.Kuumetta oli 3 päivää lähellä
40 astetta!Nyt alkaa jo olla parempi.
Kyllä on tämä 4 seinän sisällä oleminen
tympässy,kun on viel niin huikeen ihanat
ilmatkin ollu! :(
Tänään taidetaan iltapäivällä lähteä
Porvooseen isukkia tapaamaan!Kova kiire
kuulemma,mutta ehditään kai vähän vaihtaa
kuulumisia =) .Ja se NÄKEMINENhän siinä
tärkeintä on!!!
 
Jep näkeminen on tärkeetä, vaikka aina siellä on niin kiire, että ei oikein rauhassa ehdi jutella. Mä aina sanon, että saadaan sentään hengittää samaa ilmaa edes vähän aikaa, vaikka se haiseekin bensalle!!!
Pääset nyt sit katsomaan oikeeta IDÄN IHMETTÄ!!!
Meillä täällä leppoisaa lomanviettoa, pihatöitä ym. mukavaa.
2-v. synttärietä vietetty ja tutista yritetty luopua. Aika loistavalla menestyksellä. Kaks yötä ja kahdet päikkärit takana ilman tuttia. Ja ilman suurempaa hulabaloota.
Toivottavasti muksu on jo parempi. Ei oo herkkua käkkiä sisällä kipeen muksun kanssa. Meillä vanhempi lapsi sairasteli paljon pienempänä. Astma ja korvajutut. Onneks oli tosi hyvä naapuri/ystävä joka jeesas kauppa- ja apteekkiasioissa. Niin hyvä ystävä oli, että hänestä tuli toisen lapsen kummi!!!
Tsemppiä!!!
 
Meidänkin isäntä on taas vaihteeksi saatu kotiin. Käytiin hakeen torstaina Porvoosta. Omalla koneella on se hiiskatin mato, joten sillä ei voi tehdä oikeen mitään. Lähes heti sammuttaa koneen. Täytyy tässä yrittää saada se pois.
 
Sandels

Tsau! Eipäs sitten viime viikolla päästykään isäntää
laivalle katsomaan,tytöllä taas nousi kuume just kun
oltas oltu menossa!!! No,nyt tänään uusi yritys.On onneksi
kuumeet kuumeiltu,oli vaan joku ärhäkkä virus.
Laiva on just tullu Porvooseen ja kiirettä kuulemma
pitää,mut jos edes hetken saa aviomiestä/isää tuijottaa,ni
ihanaa on!!!Viimeksi nähty maaliskuun alussa....
Saattaa kyllä mies pökrätä,ku vaimolla on jo niiiin iso maha.
Hän kun lähti,ni ei ollut vatsaa vielä yhtään!
Iloista viikon alkua,kylmyydestä huolimatta! ;)
 
huolitsija
Meilla taas ikava oli niin kova koko perheella,niin isalla lapsia ja vaimoa kuin meilla sita, etta paatettiin etta nyt jaa keikkahommat ja konsultaatiot jaa max. kahteen viikkoon kerrallaan.
Maakrapuna sitten huolitaan laivoja. Tulot on pienentynyt , mutta ollaanpa yhdessa joka paiva.
 
Huomenna tulee aamulla Sununnutaivekkarissa juttu merimiesten perhesuhteista... Toinen pariskunnasta on ainakin saman yhtiön ihmisiä, missä meidän ukot seilaa.
Tuliskohan se uusintanakin, kun vasta näin myöhään "heräsin" tätä tänne laittamaan.
 

Yhteistyössä