mercilonin käyttäjät ja lopettajat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aulikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aulikki

Vieras
Olen syönyt Merciloneja pian 7 vuotta putkeen. Olen tällä hetkellä 23-vuotias ja sinkku. Pillereitä en olisi tarvinnut ainakaan vuoteen, ainakaan ehkäisytarkoitksessa. Olen jo kauan miettinyt pillereiden lopettamista, mutten uskalla. Pelkään lähinnä iho-ongelmia ja menkkojen epäsäännöllisyyttä. Toisaalta luulen, että Mercilonit aiheuttavat minulle haluttomuutta ja masentuneisuutta. Kun aloitin pillereiden syömisen, ne tuntuivat poistavan finnit, kuukautiskivut ym., mutta nyt olen saanut finnit ja kivutkin takaisin. Olen kuullut jostain, että merciloneja ei enää suositella ikäiselleni ensimmäisenä, koska siinä on niin paljon (?) hormonia?? Miten teille on käynyt, onko merkin vaihtaminen muuttanut mitään? Entä, kun tarvitsen varmaa ehkäisyä taas.. Pelkään, että kroppa rasittuu liikaa jos lopetan nyt pillerit ja esim. puolen vuoden päästä aloitan taas. Neuvokaahan, kiitos!

Söin Merciloneja myös 7 vuotta putkeen ja kaikki sujui erittäin hyvin. Finnit hävisivät ja kuukautiset olivat niukat. Kunnes yhtäkkiä tuli tiputteluvuotoa. Merkkiä on sen jälkeen vaihdettu 3 otteeseen ja nykyiset pillerit (Gracial) tuntuvat pitävän tiputtelun aisoissa.Itselläni tosin on kuulemma on oma hormoonitoiminta sen verran voimakasta, että saattoi aiheuttaa mokomat tiputtelut ym.häiriöt.

Mulla on nyt vaihdettu merkkiä neljä kertaa viimeisen parin vuoden aikana ja viimeisin mitä olen käyttänyt on Mercilon. Olen myös 23-vuotias ja mulle vaihdettiin vahvemmat pillerit, koska miedommat aiheuttavat tiputtelua. Mercilon aiheuttaa mulle haluttomuutta kuten kaikki muutkin pillerit. Nyt mulla meni lopullisesti hermo tähän hormonien syöntiin ja päätin lopettaa pillerit kokonaan ja vaihtaa ehkäisypuikkoihin. Nyt sitten jännityksellä odotan, että miten käy iholle...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on nyt vaihdettu merkkiä neljä kertaa viimeisen parin vuoden aikana ja viimeisin mitä olen käyttänyt on Mercilon. Olen myös 23-vuotias ja mulle vaihdettiin vahvemmat pillerit, koska miedommat aiheuttavat tiputtelua. Mercilon aiheuttaa mulle haluttomuutta kuten kaikki muutkin pillerit. Nyt mulla meni lopullisesti hermo tähän hormonien syöntiin ja päätin lopettaa pillerit kokonaan ja vaihtaa ehkäisypuikkoihin. Nyt sitten jännityksellä odotan, että miten käy iholle...

voisitko vähän selventää noita ehkäisypuikkoja..? muakin kiinnostaisi.. :)

Söin Merciloneja 10 vuotta ja olivat ihania! Nyt, kun en enää voi niitä käyttää verenpaineeni takia, niin kaiholla muistelen "normaaleja" kuukautisia. Kun nimittäin lopetin pillerit, minulle tuli mielettömiä psyykkisiä PMS-oireita. Nyt syönkin sitten mielialalääkettä viikkoja ennen menkkoja... Eli olkaa tyytyväisiä Merciloniin! :-)

Mä söin Mercilonia yhteensä noin 10 vuotta ja lopetin ne noin 4 kk sitten. Sen jälkeen kasvojen ja rintojen alueen iho rasvoittuu todella nopeasti, decoltee alueella on kaikenlisäksi paljon näppyjä, osa finnejä. Tämän lisäksi hiukseni rasvoittuvat todella nopeasti, ne pitäisi nyt pestä joka päivä kun ennen riitti joka toinen päivä. Ja painoa on tullut lisää pari kiloa. että sellasta...aion aloittaa pillerit uudestaan, koska haluan käyttää käyttää myös V-aukko paitoja ja en halua pestä hiuksiani joka aamu. mercilonit ovat olleet ainoat pillerit joita olen syönyt, ja ne ovat sopineet hyvin, ei ikinä mitään tiputtelua tms.

Täälläkin yksi entinen mercilonin popsija... Ehdin syömään niitä kolmisen vuotta, jonka jälkeen vaihdoin muutamaksi kuukaudeksi nuvaringiin, joka aiheutti jonkun tulehduksen. Nyt olen ollut muutaman kuukauden täysin lisähormoniton ja kokemukset ovat toistaiseksi olleet pelkästään positiivisia. Alapään limakalvot ovat normalisoituneet, kuivuus ja haluttomuus kaikonneet. Menkat ovat tulleet ihmeen säännöllisesti. Finnejäkään ei pukkaa sen enempää kuin hormonien aikana - itse asiassa ihoni voi jopa paremmin kuin ennen, en voi uskoa todeksi - toivottavasti tilanne pysyy tällaisena.
Ainoa kismittävä asia on tuo kumin käyttö, vakituisessa suhteessa kun elelen. Kuparikierukkaa ei kuitenkaan gyne minulle mielellään kuulema laita, joten pakko kai se on sitten kärvistellä :) Hormoneja en tahdo takaisin.

Mulla on taas huonoja kokemuksia Mercilonista. Käytin niitä 4 vuotta ja aloitin ollessani 19 v. Ne aiheutti mulle voimakkaita mielialan vaihteluja sekä iho-ongelmia. Jalkapohjani oli täynnä ikäviä ja kipeitä kovettumia ja toisinaan kävely ihan sattui. Ne hävisivät viikon sisällä kun lopetin pillerit. Sitten kokeilin jotain minipillereitä sekä ehkäisypistosta, mutta ne tekivät musta ihan kahelin. Sitten päätimme mieheni kanssa, että nyt on lasten vuoro ja olen nyt kolmekymppinen kahden lapsen äiti. Pari viikkoa sitten mulle asennettiin hormonikierukka eikä ainakaan vielä ole ollut mitään sivuoireita. Toi kierukka sopii varmaan paremmin, kun erittää hormonia tasaisesti eikä tule sitä pillerin tuomaa hormonipiikkiä. ;)