mercilon??

  • Viestiketjun aloittaja nenna
  • Ensimmäinen viesti
hyxal
Minä oon syöny Mercilonia puoltoista vuotta... Nyt tuli ilmi että mun maksa-arvot on nousseet, kenellään muulla samaa??
Lisäksi ovat kuivattaneet todella paljon haavoja ja haavaumia tulee tosi helposti ja alapää aristaa muutenkin, kurja seksin kannalta, ja kyllä ne halutkin on reippaasti vähentyneet.. itkukohtauksia on koko ajan myös. Tiputteluvuotoa on turhan usein.
Ainut hyvä puoli merciloneissa on ollut että tissit on kasvanu 2 kokoa, ennen olivat ihan olemattomat! :p
Mutta luulenpa että nämä täytyy vaihtaa, sen verran kurjat on ollut ja en kyllä halua että nuo maksa-arvot nousevat yhtään enempää :/
 
miettelijäs
Aloitin juuri nyt maanantaina aamulla mercilonin käytön, ja ihmettelen sitä, että vuoto ei silti ole loppunut!? pitäisikö vuodon loppua heti? Olen miettinyt paljon miten yleisiä mainitut haittavaikutukset ovat ja mieleeni on tullut muutamia kysymyksiä.

Siskoni sanoi että e-pillereiden käyttö muuttaa naisen ominaishajua ja tätä kautta ennen naisesta kiinnostunut mies ei enää olekaan kiinnostunut samaisesta naisesta, koska ominaishaju on muuttunut. ( Mies ei siis tee valintaansa tietoisesti, vaan tämä muuttunut ominaishaju, jota ihminen tuskin aisteillaan edes huomaa, saa miehen kiinnostuksen loppumaan, kun haju ei olekaan sama, eli siis biologisia juttuja, mihin aivoilla ei ole mitään osaa) Kuulosti todella oudolta, mutta aika loogiselta. Voikohan tämä pitää paikkaansa?

Mietin myös, että kuinka nopeasti haittavaikutukset näkyvät? Huomaako ne heti ensimmäisten päivien aikana, vai vasta monien kuukauksien aikana? Kuinka yleistä rintojen kasvu mahtaa olla?
 
verenpaineongelmia?
olen käyttänyt yasmin-pillereitä nyt vuoden ja aion vaihtaa vielä yhden liuskan jälkeen meriloniin. sellainen sivuoire on vaan ilmennyt itselleni, että syke on lähes koko ajan todella korkealla. onko kellään muulla ollut vastaavaa? johtuuko pillereistä vai kenties jostain muusta?
 
massem
olen käyttänyt yasmin-pillereitä nyt vuoden ja aion vaihtaa vielä yhden liuskan jälkeen meriloniin. sellainen sivuoire on vaan ilmennyt itselleni, että syke on lähes koko ajan todella korkealla. onko kellään muulla ollut vastaavaa? johtuuko pillereistä vai kenties jostain muusta?

Minulla Yasmineiden käytöstä nousi verenpaine. Merciloneissa on vähemmän estrogeenia, niin voisi luulla, että ei ole niin paha verenpaineen kannalta. Itselläni tällä hetkellä Nuvaring, ja verenpaineet on pysyneet normaalissa.
 
Viimeksi muokattu:
Nimetön1
Onko kellään tullut ihottumaa Merciloneista? Mulla punoittaa ja kutittaa kaulan alueelta ja mietin että voisko syynä olla Mercilon. Aluksi mulla oli myös sydämentykytyksiä... Syönyt oon noita vasta pari liuskaa.
 
Piitu
Vaihdoin tossa syyskuussa Diane novasta Merciloniin. Alussa oli kummallisia alavatsakipuja vaikkei ollutkaan vielä taukoviikko. Eli menkkakipuja ilman menkkoja, nice. Pikkuhiljaa alko olo olla normaalimpi. Sit alko kuitenkin halut häviämään ja limakalvot kuivumaan. Nyt ollu jo useammin välivuotoa liuskan viimesellä viikolla ja menkat kestäny käytännössä sen 2 viikkoa.
Pillerimerkkiä vaihtamalla pääsin eroon kamalista päänsäryistä, mut tilalle tuli näitä muita vaivoja. Katotaan nyt viel yks kuukaus ja jos ei ala tilanne normalisoitua niin loppuu tää pillereiden syöminen. Alkaa jo miestäkin ärsyttämään tää kaikki, ja ollaan valmiita siirtymään kortsun käyttöön. Saa sit nähdä kuinka elimistö reagoi pillereiden lopettamiseen...
 
Mimosa
Mulle mercilonit sopisi muuten hyvin, mutta halut on melkein kokonaan kadonnu ja kostun todella vaikeesti. Välillä yhdynnän aikana kuivun, mikä todella noloa! auttakaa, mitä teen
 
lilli
Itse olen vuoden verran syönyt Merciloneja, ovat ensimmäiset pillerit. Alussa en huomannut mitään oireita, kunnes kolmannen liuskan kohdalla alkoi niin kamala itseinho ja raivokohtauksien sarja, että rupesin jo pelkäämään/vihaamaan itseäni. Tällöin laitoin pilleritkin tauolle vähäksi aikaa (gyne ei tästä riemastunu). Tyhjennysvuodot olivat noiden ensimmäisten laattojen välillä järkyttävän suuret! Ennen pillereitä menkat ovat kestäneet niukkoina 2-3pv, mutta tyhjennysvuoto kesti sen 7pv ja niukkuus oli kyllä kaukana! Paino ei pillereiden myötä noussut (mikä onkin aivan pötypuhetta, ei se paino nouse jos niille mielihaluille ei anna valtaa ;) ), rinnat tosin turposivat ja olivat arat, tästäkös kumppani riemastui. Iho-ongelmiin en ole huomannut mitään muutoksia tulevan, mutta päänahka on ruvennut kuivumaan pillereiden myötä. Ei ole kyllä varsinaista valittamisen aihetta ko pillereistä, hyvin ovat asiansa ajaneet, eli en ole tullut raskaaksi :)
 
^S^
Eka laatta on lopuillaan ja olo on hyvä, vaikka pillereiden aloittamista jännitin tosissani luettuani näitä "kauhutarinoita"... Ainoa ongelma on, että vuotoa on tullut koko liuskan ajan eikä se ole vieläkään loppunut...Normaalia? Se on tosin niin niukkaa ettei sitä kuukautisvuodoksi voi kutsua mutta epätavallista veristä eritettä se on...Toivottavasti loppuis joskus.

Mulla kans sama homma... alotin eka laatan ekana vuotopäivänä 1,5 viikkoa sitte ja vieläki pientä veristä limasta vuotoa ikävää... toiv. loppuu
 
Viimeksi muokattu:
heizan
olen syönyt näitä pillereitä reilut 3kk ja nyt on ollut n. viikon ajan pientä pahoinvointia, kuvottava olo. voiko johtua pillereistä? :eek: eihän enää tässä vaiheessa syy voi olla se että ei ole vielä tottunut kun ei alussakaan ollut tätä oiretta ? hmm
 
sivuvaikutuksia tulee
Marvelon, Organon: Seuraavat sivuvaikutukset on yhdistetty estrogeeni- ja/tai progestiinihoitoon:

Genitaalialue. Välivuoto, käytön loputtua ilmenevä amenorrea (kuukautiset jäävät pois), serviksiliman erityksen muutokset, kohdun fibromyoomien (hyvänlaatuiset kasvaimet) suureneminen, endometrioosin paheneminen, tietyt vaginainfektiot esim. candidiasis (hiivatulehdus).

Rinnat. Arkuus, kivut, suurentuminen, sekreetio (vuotaminen).

Gastrointestinaalialue. Pahoinvointi, oksentelu, sappikivitauti, kolestaattinen keltaisuus.

Kardiovaskulaarijärjestelmä. Tromboosi (veritulppa), verenpaineen nousu.

Iho. Maksaläiskät, kyhmyruusu, ihottuma.

Silmät. Piilolaseja käytettäessä sarveiskalvon ärsyyntyminen.

Keskushermosto. Päänsärky, migreeni, mielialan vaihtelut.

Muut. Nesteretentio (neste jää kehoon), heikentynyt glukoositoleranssi, painonmuutokset.

Mercilon, Organon: Katso Marvelon.
 
riikkapiika
Nyt tarvii ihan oikeesti apua,ku ei lääkäritkään osaa auttaa.! :s

Alotin käyttään merciloneja n. 3kk sitten,ja melkeinpä saman tien alko kaiken laiset sivuvaikutukset iskeen päälle..

-Ekaks tuli ihan mielettömiä päänsärky kohtauksia,jotka on vaikeuttanu työntekoa ja opiskelua.Ne iskee ihan yhtäkkiä,kestää minuutista muutamaan tuntiin,tai pitempäänki. Välillä ne tulee vain pienenä kipuna,mut yleensä tuska on kohta sietämätön.

-Samaan syssyyn iski kamala pahoinvointi. Aluks se iski heti sen jälkeen ku oli syöny,ja kun fiksuna ajattelin et se johtuu pillereistä,vaihdoin rytmitystä,ja otan pillerin aina ennen nukkumaan menoa. Ruokailun jälkeinen paha olo ja oksetus loppu MELKEIN kokonaan,mutta sen sijaan iski jotain vielä inhottavampaa.. ;se paha olo ja oksetus iskee aina sen jälkeen ku on harrastanu seksiä.. Ennen oli niin mukava fiilistellä kullan kainalossa seksin jälkeen,mut nyt se menee siihen et pitäs juosta oksentamaan.EI OO KIVAA.!!

-Sit tää et halut alkaa väheneen..Ennen saatettiin harrastaa seksiä montaki kertaa päivässä,ja ku sellanen rytmi jäi päälle,nyt tuntuu nimen omaan siltä et on vaan pakko.

-Edellisetin pillereiden aikana huomasin et rinnat kasvo jonku verran,ja laihduin aika kivasti,mut näiden mercilonejen aikana rinnat on kasvanu aika paljon,ja lisä kiloja tullu vielki enemmän..

-Välillä on paiviä/viikkoja,ettei ruoka maistu ollenkaan,ja sen jälkeen tulee jakso et on nälkä koko ajan,ja tuntuu et mikä vaan menis ala,varsinki kaikki makee..


Jos jollain on ollut vähänkään samanlaisia kokemuksia,tai tietoa asiasta,pyydän kovasti ottaan yhteyttä ja auttamaan.!! Pistäkää meilii,jos on minkään laista tietoa asiasta..
riiikka---@hotmail.com
Tosiaan,oikea lääkäri ei osannu auttaa,ja ens viikolla on aika gynelle,mut ois kiva saada infoo käyttäjiltä ennenku alan lekurille valittaan..Pliis,auttakaa.!
 
riikkapiika
Nyt tarvii ihan oikeesti apua,ku ei lääkäritkään osaa auttaa.! :s

Alotin käyttään merciloneja n. 3kk sitten,ja melkeinpä saman tien alko kaiken laiset sivuvaikutukset iskeen päälle..

-Ekaks tuli ihan mielettömiä päänsärky kohtauksia,jotka on vaikeuttanu työntekoa ja opiskelua.Ne iskee ihan yhtäkkiä,kestää minuutista muutamaan tuntiin,tai pitempäänki. Välillä ne tulee vain pienenä kipuna,mut yleensä tuska on kohta sietämätön.

-Samaan syssyyn iski kamala pahoinvointi. Aluks se iski heti sen jälkeen ku oli syöny,ja kun fiksuna ajattelin et se johtuu pillereistä,vaihdoin rytmitystä,ja otan pillerin aina ennen nukkumaan menoa. Ruokailun jälkeinen paha olo ja oksetus loppu MELKEIN kokonaan,mutta sen sijaan iski jotain vielä inhottavampaa.. ;se paha olo ja oksetus iskee aina sen jälkeen ku on harrastanu seksiä.. Ennen oli niin mukava fiilistellä kullan kainalossa seksin jälkeen,mut nyt se menee siihen et pitäs juosta oksentamaan.EI OO KIVAA.!!

-Sit tää et halut alkaa väheneen..Ennen saatettiin harrastaa seksiä montaki kertaa päivässä,ja ku sellanen rytmi jäi päälle,nyt tuntuu nimen omaan siltä et on vaan pakko.

-Edellisetin pillereiden aikana huomasin et rinnat kasvo jonku verran,ja laihduin aika kivasti,mut näiden mercilonejen aikana rinnat on kasvanu aika paljon,ja lisä kiloja tullu vielki enemmän..

-Välillä on paiviä/viikkoja,ettei ruoka maistu ollenkaan,ja sen jälkeen tulee jakso et on nälkä koko ajan,ja tuntuu et mikä vaan menis ala,varsinki kaikki makee..


Jos jollain on ollut vähänkään samanlaisia kokemuksia,tai tietoa asiasta,pyydän kovasti ottaan yhteyttä ja auttamaan.!! Pistäkää meilii,jos on minkään laista tietoa asiasta..
riiikka---@hotmail.com
Tosiaan,oikea lääkäri ei osannu auttaa,ja ens viikolla on aika gynelle,mut ois kiva saada infoo käyttäjiltä ennenku alan lekurille valittaan..Pliis,auttakaa.!

Unohdin tähän mainita,että oon nykyään niin yliherkkä,et itelläki menee hermot. Oon aina ollu sillee "normaalisti" herkkä,mut tää alkaa meneen jo liian pitkälle. Itken pienimmästäkin asiasta,ja vähäisimmästäki "epäkohteliaisuudesta".
 
Viimeksi muokattu:
Lepe
Mun pitäis aloittaa kohta Mercilonit. Oon tähän asti käyttänyt Yasminellea vuoden, mutta oon saanut tarpeekseni tästä haluttomuudesta ja kuivuudesta. Mielialat myös ovat heitelleet, mutta siitä en uskalla välttämättä syyttää ihan suoraan pillereitä. Mä en myöskään pysty syömään kahta laattaa peräjälkeen, koska sitten alkaa "tiputella" ja maha kramppaa samalla lailla kuin kunnon menkkojen aikaan.

Vähän kauhistuttaa tuo Ruotsin Mercilon-kohu. Mulla tosin saattaa olla verenpaine vähän koholla, joten pitää nyt seurata sitä ja tehdä päätökset hormoneista sitten sen perusteella...
 
Kisu
Itse aloitin vasta Mercilon-pillereiden syömisen muutama päivä sitten, mutta olen ennen kärsinyt hirveistä mahakivuista, mutta nyt ne ovat loppuneet lähes kokonaan. Ei ole yhtä pahoja kuin ennen. Myös vuotokin on niukempaa kuin ennen. Tällä hetkellä olen ollut tyytyväinen ainakin.
 
amy
Mercilon on periaatteessa sama tuote kun Marvelon (kummankin valmistaja Organon, samat hormonipitoisuudet). Itse söin Marvelonia n. 5 vuotta, sivuvaikutukset tajusin vasta pikkuhiljaa. Marvelon aiheutti minulle pahoja päänsärkyjä (migreeniä), haluttomuutta, limakalvojen kuivumista, ja suurimpana ongelmana mielialanvaihteluja. Usein olin todella masentunut ilman syytä, pahimpina hetkinä mietin jopa itsemurhaa vaikka kaikki oli periaatteessa hyvin! Itkeskelin tiettynä aika liuskaa mitättömimmästäkin asiasta enkä halunnut tavata kavereita tai tehdä muutakaan sosiaalista. Elämä tuntui jotenkin "harmaalta". Nyt olen syönyt Qlairaa kaksi levyä ja kaikki nuo sivuvaikutukset ovat loppuneet kuin seinään. Jenkkiläisiltä keskustelupalstoilta olen jälkikäteen lukenut, että Mercilon ja Marvelon (myydään USA:ssa eri nimillä) ovat aiheuttaneet todella pahoja masennuksia käyttäjilleen, jopa itsemurhia. Myös oma gyneni myönsi, että ko. merkit aiheuttavat muita enemmän suuria mielialanvaihteluja. En suosittele siis kellekään. Alussa saattavat tuntua sopivan hyvinkin käyttäjälleen, mutta tosiaan sivuvaikutukset hiipivät pikkuhiljaa kasvaen, eikä niitä välttämättä tajua johtuvaksi pillereistä.
 
Lizbeth
Oon käyttäny Merciloneja kahteen otteeseen hieman yli pari vuotta kerrallaan ja huomannu kahden vuoden aikana aivan samanlaisen seksihalujen vähittäisen hiipumisen kunnes tulee vastaan täys stoppi. Mikään ei kiihota, ei haluta eikä tunnukaan miltään. Aivan kuin olisi lapsi! Täysin epänormaalia varsinkin jos on hyvässä parisuhteessa. Kuivahtaminen täydeks saharaksikin tapahtui. Niinpä vaihdoin just merkkini Qlairaan ja odotan kauhulla kaikkia mahdollisia sivuvaikutuksia. Vaihtaminen on harmi, sillä Mercilonit toimi mulla tosi hyvin, mutta seksuaalisuuden katoaminen ei kuitenkaan ole hyväksyttävää.

Se on niin yksilöllistä miten tietty merkki sopii just omaan fysiologiaan, mutta toivotaan, että nämä uudet merkit on vanhoja parempia myös tällä mentaalisella sektorilla.
 
aloittelija
Aloitin maanantaina Mercilonin käyttöä ja mitään sivuviakutuksii ei oo vielä tullut ja ootan kauhulla että niitä tulee. Kaikenlaisia oon lukenu netissä niitten sivuvaikutuksista. Mutta Vuoto ei ole vähentynyt paljoaa ja sitä jatkuu vieläkin.. En tiedä pitäiskö alkaa panikoimaan vai oottamaan et miten käy?
 
---
Aloitin maanantaina Mercilonin käyttöä ja mitään sivuviakutuksii ei oo vielä tullut ja ootan kauhulla että niitä tulee. Kaikenlaisia oon lukenu netissä niitten sivuvaikutuksista. Mutta Vuoto ei ole vähentynyt paljoaa ja sitä jatkuu vieläkin.. En tiedä pitäiskö alkaa panikoimaan vai oottamaan et miten käy?

^ja lisään vielä. vuotoo tuntuu olevan vaa enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
yey
Mulla oli kans mercilon pillerit käytössä sen 3kk, sivuvaikutuksina;mm. kauheita päänasärky kohtauksia, oksentelua, kuivuutta, haluttomuutta, huimausta, raivareita maailman pienimmistäkin asioista, itkuja varmaan enemmän ku lapsella, tajutonta mustasukkaisuutta.. siihen loppui niiden käyttö.
 
...
Eka levy menossa ja vielä neljä päivää piti syödä, mutta jo nyt menkat alkamassa. En sitten tiedä, mitä teen, kun nämä olivat minulla alun alkaenkin menkkojen siirtämistä varten enkä edes yhtä levyä voi syödä loppuun ilman vuotoa.
 
1991
itse käytin merciloneja puoli vuotta ennen kuin lopetin käytön kokonaan. Aluksi ei tullut juurikaan minkäänlaisia sivuoireita, pientä vatsakipua ja vähän mieliala vaihteli. Mutta pikku hiljaa oireet vain paheni. Mieliala vaihteli enemmän kuin laki sallii. Iholleni alkoi ilmestymään punaista ja kutiavaa ihottumaa. Roikuin poikaystävässäni ja tulin mustasukkaiseksi. Sain käsittämättömiä raivo- ja itkukohtauksia ihan ilman minkäänlaista suurempaa syytä. Saatoin vain maata yksin sängyssä koko päivän itkien ja joskus olisin halunnut satuttaa itseäni joka normaali olosuhteissa ei kävisi mielessäkään. Itse en aluksi edes huomannut millaiseksi olin muuttumassa. Aluksi poikaystäväni yritti auttaa minua parhaansa mukaan, mutta myöhemmin hänkään ei jaksanut enään.. Siinä vaiheessa aloin itsekkin huomaamaan kaiken ja lopetin pillereiden käytön.. meni suunnilleen viikko, että aloin olla taas oma itseni. Nyt en ole käyttänyt pillereitä ainakaan 4 kuukauteen, mutta suunnitteela olisi käydä kyselemässä lääkäriltä jotain itselleni parempaa merkkiä. Onneksi poikaystäväni oli kärsivällinen, eikä jättänyt minua. olemme yhä onnellisesti yhdessä. Ainut "plussa" mitä tableteista tuli että rinnat kasvoi ja menkkakivut katosi olemattomiin.
 

Yhteistyössä