mercilon??

  • Viestiketjun aloittaja nenna
  • Ensimmäinen viesti
rtaa
Olen syönyt merciloneja reilun vuoden, ja muuten olen erittäin tyytyväinen niihin, paitsi että seksi tuntuu nykyään pakkopullalta. Ennen pillereitä saatoimme poikaystäväni kanssa hypätä sänkyyn monesti päivässä ja orkkujakin tuli. Eipä tule enään. Olen kuitenkin huomannu, että kun levy loppuu eli alkaa se tyhjennysviikko niin sinä viikkona minulla tekee mieli KOKO AJAN ja kuivuutta ei esiinny. Muilla samanlaisia kokemuksia? Ja tosiaan muuten olen todella tyytyväinen Merciloneihin, rinnat ovat kasvaneet, ei mitään mielialavaihteluja, paino pysynyt normaalina jne. mutta tuo haluttomuus niinä 3 viikkoina ei vain ole kivaa... Pitäisikö kokeilla uutta merkkiä vai onko se yleistä että juuri ennen menkkoja haluttaa enemmän?
 
Plob
Pitäisikö kokeilla uutta merkkiä vai onko se yleistä että juuri ennen menkkoja haluttaa enemmän?
Olen vähän huono vastaamaan tähän, koska olen syönyt mercilone ja e-pillereitä yleensäkin vasta 5 päivää. Olen kuitenkin huomannut, että ennen menkkoja minuakin on haluttanut eniten, ainakin ennen pillereitä.. Ja joskus menkkojan AIKANA vasta haluttaakin.
 
Viimeksi muokattu:
tipu
olen käyttänyt kyseisiä pillereitä nyt n. 4 kk:tta.. alkuun tuntui käyvän, ei kuukautis kipuja, turvotusta tai muutakaan.. nyt olen huomannut itkuherkkyyttä, kiukkukohtauksia ja kuivuutta ajoittain sekä päänsärkyä usein.. saa nähdä pitkäänkö jaksan, vai onko vaihto esissä..
 
aI
Oon syönyt nyt Merciloneja n. 4kk ja nää on mun ekat pillerit. Ei ole kyllä muuta hyvää sanottavaa kun että raskaaksi en ole tullut. Oon lihonut näiden kuukausien aikana varmaan 10kg, välillä on rintakehässä punaista ihottumaa ja tissit on kasvanu kaks kuppikokoa niin kovaa vauhtia että kivat raskausarvet löytyy. *ittu että *ituttaa. Oon myös tullut ihan sekopäiseksi, oon ennestäänkin herkkä ihminen mutta nyt itken joka asiasta ja oon miettiny esim. itsemurhaa jos jotain ees vähän isompia vastoinkäymisiä tulee vastaan. Seksihalut on melkeen nollilla myös.

Huomenna lääkäriin, toivottavasti saa paremmat pillerit tilalle, ei meinaa jaksa enää kohta katella ees itteään. :-D
 
Serphis
Itse olen käyttänyt Mercilonia jotain 7 vuotta ja en enää edes osaa sanoa miten kroppa toimi ennen niitä koska en yksinkertaisesti muista! Mulla pilleri on toiminut tosi hyvin, ei ole ollut tietääkseni mitään sivuvaikutuksia käytöllä. En ole lihonnut, iho on huippukunnossa, rinnat pysyneet melkein saman kokoisina, itkut ja masiskset yms. on ihan tavallisia kun naisillahan niitä on ihan luonnostaankin (ei siihen hei aina pilleriä tarvita, meille ne hormonit jyllää muutenkin) enkä missään nimessä haluis vaihtaa merkkiä. Päänsärkyjä kyllä on, kunnon migreenikohtauksiakin välillä, mutta en ole niiden taki vielä jaksanut lääkäriin raahautua vaikka suunnitelmissa kyllä on. Koulun terveydenhoitaja sanoi, että kannattaisi kokeilla ehkäisypilleri merkin vaihtoa jos se sais hedarit loppumaan, mutta en tiedä onko se sen arvoista saada tollasia kauheita oireita kun mitä oon täällä ketjussa lukenut! Mieluummin otan vahvat särkylääkkeet tai estolääkityksen :) Mercilon toimii mulla ihan loistavasti!

En tiiä kyllä että oletteko huomanneet, että just tällä hetkellä mistään ei löydy Mercilonia! Apteekeissa ei oo sitä! Tiedättekö apteekkeja joilla olis varastoja vielä jäljellä? Ilmeisesti pahin scenario on että niitä tulis lisää vasta tammikuun lopulla! Mitäs tehdä siihen asti :/ Mulla loppu liuska neljä päivää sitten, uus pitäs alottaa ihan just ja ei oo pillereitä.
 
mooi
Mä oon nyt syöny kohta 6 liuskaa merciloneja. Mulle tosi hyviä sinänsä olleet, mutta mä oon niiden jälkeen saanu kamalasti hiivaa ja muutenkin kihelmöintiä. Kellään samantyyppisiä?
Mulla on viimeinen pilleri nyt tiistaina ja mulla oli alunperin suunnitelma että syön kaksi liuskaa putkeen ettei tulisi tyhjennysvuotoa, koska olen kaukosuhteessa poikaystävän kanssa ja hän on tulossa nyt jouluna käymään. No kävi sitten niin, että menin eilen apteekkin ja koko hemmetin kaupungista on loppu mercilonit! Mut mulle annettiin marveloneja niin voinko syödä niitä nyt sitten putkeen ilman että ehkäisyteho laskee?
Jos nyt yhdyntään edes kunnolla pystyy tämän kihelmöinnin takia.
 
Marza
Itse huomasin vasta eilen, että Mercilonit loppu. Tänään kävin sitten apteekissa, josta sanottiin että Mercilonit loppu koko Suomesta, loppunu tossa marraskuun lopulla eikä ole tietoa milloin tulee. Itku tosiaan meinas tulla siinä vaiheessa, kun farmaseutti-rouva ilmoitti että "sun tarvii nyt itse keksiä jotain".

Onneksi apteekissa nro 2 osasi kertoa, että apteekkeja on ohjeistettu tämän tilanteen vuoksi (apteekki nro 1 toimi siis väärin) ottamaan yhteyttä asiakkaan omaan lääkäriin, joka samana päivänä, tai viim. seuraavana lähettää apteekkiin reseptin korvaaville pillereille. Itse sain kuukaudeksi Marvelonit, jotka ovat siis saman valmistajan, kuin Mercilonit, elikkäs Marvelonitkin loppumassa koko Suomesta piakkoin. 2 viikkoa saa olla rauhassa, mutta sitten pitää taas metsästää korvaavia tai toivoa että Marveloneja saa siihen asti, kunnes Merciloneja on jälleen saatavilla.
 
Vivveca
Itse olen syömässä juuri nyt kuudetta liuskaa Merciloneja, söin tällä hetkellä menevän ja entisen erään matkan takia yhteen ettei vuotoja olisi tullut niin nyt olen välivuodosta kärsinyt kaksi viikkoa, ja epämääräisestä pahoinvoinnista. Soitin lääkärille ja sain Harmonet reseptin, mutta en tiedä kannattaako huomenna loppuvaan Mercilonin perään aloittaa heti Harmonet vai odottaa se seitsemän päivän tauon ajan? Kertokaa mikä fiksuinta? Mercilon ei tuonut eikä vienyt kiloja ja tyhjennysvuoto on ollut 2-3 päivää niukasti, mutta päänsärkyä ja ruokahaluttomuutta sekä muutakin haluttomuutta ja kuivuutta on ollut. Ei ole helppoa olla nainen!
 
käyttäjä
Kannattaa lukea pakkauksesta miten toimia vaihdettaessa merkkiä. Yleensä uudet aloitetaan ilman taukoa.
Ehdotan että kaikki siirtyvät käyttämään muuta merkkiä kuin Mercilon. Törkeää että pillerit ovat loppuneet eikä asiakkaille ole tiedotettu missään. Aika kurja huomata apteekissa, että ehkäisyä ei ole saatavilla ja kierto menee ihan sekaisin kun pitää lopettaa pillerit yllättäen.
 
Molly
Kymenlaakson alueelta kokonaan loppu kaikki ja kaikki vaihtoehtoisetkin. Viimeisimmät tiedot maahantuojalta on, että mahdollisesti helmikuussa niitä voidaan toimittaa.
Itse olen syönyt 7 vuotta tätä merkkiä. Ei hirveästi uskaltaisi vaihtaa merkkiä. Ties mikä rumba siitä alkaa.
Tietääkö kukaan onko missään päin suomea kyseisiä e-pillereitä ollut viime aikoina?
Vastuutonta ette asiasta ole infottu ihmisille mitenkään, esim. median kautta.
 
yhä loppu
Moi!

Kävin tänään Tampereelta kyselemässä ja ovat yhä loppu kaikkialta. Hetkellisesti niitä oli kuulemma pyörinyt apteekeissa joskus joulun tienoilla, mutta taas ovat kaikkialta loppu, eikä täti tiennyt meneekö viikkoja vai kuukausia, että saadaan lisää. Ei myöskään ohjeistanut mitenkään, miten nyt toimisin, kuten ei aiemmallakaan kerralla kk.sitten. Itselläni oli Marveloneja jäljellä aiemmasta kokeilukerrasta, jolloin tosin lopetin ne jo pari pvän jälkeen, koska veivät yöunet. Nyt jouduin sitten niitä pakon sanelemana syömään koko kuukauden ja ilmeisesti sama siis jatkuu. Oli kyllä tuskaisin kuukausi sitten ikinä! Koko maailma muuttui "harmaaksi", kaikki motivaatio katosi täysin ja itkin vaan päivät putkeen. Jokainen jäljellä ollut pilleri tuntui ikuisuudelta ja odotin vaan menkkataukoa, että saisi lopettaa pillerit ja toivottavasti sitten jatkaa Mercilonilla..näin ei taida sittenkään käydä, vaan sama tuska jatkunee. Tunnistin itselläni jokaikisen sivuvaikutuksen, joka tuoteselosteessa mainittiin. Eli ei sopinut Marvelon ainakaan minulle, toivottavasti teillä on parempi onni!
Toivottavasti saadaan pian Mercilonit takaisin ja elämä järjestykseen!
 
Noons
Alkuperäinen kirjoittaja yhä loppu;10770102:
Moi!

Kävin tänään Tampereelta kyselemässä ja ovat yhä loppu kaikkialta. Hetkellisesti niitä oli kuulemma pyörinyt apteekeissa joskus joulun tienoilla, mutta taas ovat kaikkialta loppu, eikä täti tiennyt meneekö viikkoja vai kuukausia, että saadaan lisää. Ei myöskään ohjeistanut mitenkään, miten nyt toimisin, kuten ei aiemmallakaan kerralla kk.sitten. Itselläni oli Marveloneja jäljellä aiemmasta kokeilukerrasta, jolloin tosin lopetin ne jo pari pvän jälkeen, koska veivät yöunet. Nyt jouduin sitten niitä pakon sanelemana syömään koko kuukauden ja ilmeisesti sama siis jatkuu. Oli kyllä tuskaisin kuukausi sitten ikinä! Koko maailma muuttui "harmaaksi", kaikki motivaatio katosi täysin ja itkin vaan päivät putkeen. Jokainen jäljellä ollut pilleri tuntui ikuisuudelta ja odotin vaan menkkataukoa, että saisi lopettaa pillerit ja toivottavasti sitten jatkaa Mercilonilla..näin ei taida sittenkään käydä, vaan sama tuska jatkunee. Tunnistin itselläni jokaikisen sivuvaikutuksen, joka tuoteselosteessa mainittiin. Eli ei sopinut Marvelon ainakaan minulle, toivottavasti teillä on parempi onni!
Toivottavasti saadaan pian Mercilonit takaisin ja elämä järjestykseen!
Joo, sama ongelma täällä. Mä jouduin varaamaan ajan yksityiselle (tarttin liuskaa lauantaina) ja lääkäri kirjotti mulle reseptin eri merkkiin. Sen seuraksena kauheita oireita, raivareita, iho meni kamalaan kuntoon jne.. Olispa niitä merciloneja jo tullu, ajattelin tänään käydä apteekissa kyselemässä..
 
Ansko
Helsingistä loppu myös ja kaikista apteekeista. Ei tietoa milloin tulee... Maahantuoja ei kuulemma osaa sanoa mitään Mercilonin toimituksesta, välillä luvataan joku erä, mutta ei tule kuitenkaan... Minusta jotenkin outoa.
 
iiz
Ompa hassua, en ollut tällaisesta pillerikadosta kuullutkaan! Itse aloitin Mercilonit tuossa n. kuukausi sitten menkkakipujen lievittämiseksi ja ovat alkaneet vaikuttaa mielenkiintoisesti.

Sivuoireina rintojen kasvu ja arkuus, ei mikään kiva juttu jo luonnostaan isorintaiselle... Lisäksi olen huomannut menkkakipumasia "supistuksia" tai oikeastaan vihlontaa kohdun alueella, onko muilla ollut tällaisia oireita? Juuri tuon kivun takia aloitin pilsut, mutta nyt se on tullut riesakseni ihan läpi kierron, eikä vain vuodon ajaksi.. Nyyh!
 
anne
Te joilla on rinnat kasvanut, oletteko saaneet lisää kiloja muuten?
Tänään pitäisi eka nappi ottaa, aiemmin ollut Nuvaring.
Kammottaa mahdolliset päänsäryt ja lihomiset. Nuvaringillä muutama kilo tuli, kuivat limakalvot ja hiiva, mutta muuten tosi miellyttävä käyttää. Mikäli tämä pillerit sopii huonosti, vaihdan takaisin renkaaseen.

Mulla nämä kans Mercilonit.
 
Ansko
Tuossa yllä joku kuvaili Marvelonista saamia oireita:

"veivät yöunet" => Kyllä! Alussa heräsin joka yö klo 3-4. Ongelma ratkesi, kun otin pillerin jo alkuillasta

"koko maailma muuttui "harmaaksi", kaikki motivaatio katosi täysin ja itkin vaan päivät putkeen" => Kahden kuukauden käytön jälkeen nämä sivuvaikutukset todettu :(


Hyvä, jos Mercilonia taas saa :))))))))))))))
 
------
Mercilonit, joita söin 8 vuotta ilman ongelmia loppuivat tosiaan apteekeista viime vuoden lopulla. Tilalle kirjoitettiin Marvelonia. Koko alkuvuoden olen ihmetellyt kuivuutta ja seksin vähenemistä, kunnes kauhukseni tajusin että seksikerrat on vähentyneet n. yhteen kertaan kuussa, alakerta on tunnoton ja kuiva ja itken jatkuvasti katoavaa naiseuttani. Jostain kumman syystä tajusin vasta hiljattain että tämähän johtuu näistä Marveloneista. Nytkin kello on 0:50, tulin koneelle kun ei jaksanut itkeä sängyssäkään. Haulla löytyi kymmeniä naisia samoilla oireilla juuri tällä pillerimerkillä.

Mies onneksi ymmärtää, oli enemmänkin huojentunut että johtuu näistä pillereistä eikä mistään hänen tekemisistään. Etenkin iltaisin masentaa kun yrittää tsempata itseään seksiin muttei saa edes itseään stimuloitua kun alakerta on kuiva ja tunnoton, tuntuu naisellisuuskin kadonneen kun jalkojen välissä lojuu hyödytön värkki. Kuivuus aiheuttaa myös kutinaa -> aamuisin iho rikki ja kipeä, ei ainakaan paranna haluja..

Alunperin tarkoitukseni oli syödä pillerit loppuun ja pyytää Mercilonia takaisin normaalin reseptinuusimisen yhteydessä koska menin ostamaan kuusi levyä tätä paskaa, kun apteekissa ei ollut pienempiä paketteja. Nyt katsottuna muutama kymppi tuntuu pieneltä summalta verrattuna siihen, miten masentuneeksi tulen nyt ja tulevaisuudessa tästä tilanteesta. Vaikkei Mercilonia vieläkään saisi, olen vaikka ilman ja sinnittelen kortsuilla.
 
suffeli
Olen etsinyt koko perjantai päivän jotta saisin marvelon ehkäisy tabletteja mutta kun ovat loppu koko keski-suomen alueelta ja kuulemma ehkää tulee apteekkiin viikolla 16 mutta kuullemma ei varmaa.ONko mercilon ja marvelon samankaltaisia.
 
suffeli77
löytyyköhän joltakin ystävälliseltä ihmiseltä Marvelon merkkisiä pilereitä kun en saa niitä mistään ja omat on loppu jos jollakin olisi esim.vaihtanut toiseen merkkiin ...
 
S.J.
löytyyköhän joltakin ystävälliseltä ihmiseltä Marvelon merkkisiä pilereitä kun en saa niitä mistään ja omat on loppu jos jollakin olisi esim.vaihtanut toiseen merkkiin ...
Heip, mulla ois kaks täyttä pakettia Merciloneja. Ostettu muistaakseni tammikuussa. Jouduin itse vaihtamaan merkkiä, joten ne ovat nyt ihan käyttämättöminä. Missäpäin Suomea asut?
 
Viimeksi muokattu:
Tiitu3
Jep, jouduin hakemaan yhden liuskan Merciloneja gyneltä, koska nyt Nuvaringit oli loppuneet apteekeista!!
Tämä ainoa liuska on nyt lopuillaan, enkä aio jatkaa (ellei ole pakko - toivottavasti Nuvaringeja on taas saatavilla)!
En tiedä, voiko pillerit näin nopeasti vaikuttaa, mutta rintsikat ovat tosiaan jääneet pieniksi, alavatsassa on nippailua ja halut olleet niin ja näin-- Mitähän hermomyrkkyä näissäkin on? Kammottavat salaliittoteoriat valtaa pään.. :p Haha.
 
opiskelijatyttö
Eka laatta on lopuillaan ja olo on hyvä, vaikka pillereiden aloittamista jännitin tosissani luettuani näitä "kauhutarinoita"... Ainoa ongelma on, että vuotoa on tullut koko liuskan ajan eikä se ole vieläkään loppunut...Normaalia? Se on tosin niin niukkaa ettei sitä kuukautisvuodoksi voi kutsua mutta epätavallista veristä eritettä se on...Toivottavasti loppuis joskus.
Itselläni on nyt toinen liuska menossa eikä ongelmia ole ilmaantunut edes rakkauselämän puolella. Itse kävin ehkäisyneuvolassa, kun halusin aloittaa pillerit ja terveydenhoitaja sanoi että vuotoa voi esiintyä liuskan aikana, kun elimistö ei ole vielä tottunut pillereihin. Joten älä ole huolissasi.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä