Mensan nettitesti

tein ja sain tulokseksi 121, ehdin tehdä 15 tehtävää 20:stä, eli en ehtinyt loppuun :( lapsi kaatoi veden pöydälle ja vaikka en ensin mennyt siivoamaan niin huuto ei loppunut joten oli pakko mennä pyyhkäisemään suurimmat ja siihen meni ehkä 50 sekuntia, mutta ajatus harhaili tietty sen huudon alettua jo... seliseli :D

mutta joo, olen näissä ollut aina hyvä. sitä en tajua miten tällainen kuvioiden päättelykyky korreloi mihinkään muuhun kuin johonkin tietynlaiseen älykkyyteen. mensan jäsenyys kun ei kerro viisaudesta mitään.
 
tt
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
tein ja sain tulokseksi 121, ehdin tehdä 15 tehtävää 20:stä, eli en ehtinyt loppuun :( lapsi kaatoi veden pöydälle ja vaikka en ensin mennyt siivoamaan niin huuto ei loppunut joten oli pakko mennä pyyhkäisemään suurimmat ja siihen meni ehkä 50 sekuntia, mutta ajatus harhaili tietty sen huudon alettua jo... seliseli :D

mutta joo, olen näissä ollut aina hyvä. sitä en tajua miten tällainen kuvioiden päättelykyky korreloi mihinkään muuhun kuin johonkin tietynlaiseen älykkyyteen. mensan jäsenyys kun ei kerro viisaudesta mitään.
No tuo 121 ei ole hyvä...keskivertoa...ja kyllä mensan jäsenyys kertoo viisaudesta, ainakin joidenkin kohdalla. Ei kaikkien.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
tein ja sain tulokseksi 121, ehdin tehdä 15 tehtävää 20:stä, eli en ehtinyt loppuun :( lapsi kaatoi veden pöydälle ja vaikka en ensin mennyt siivoamaan niin huuto ei loppunut joten oli pakko mennä pyyhkäisemään suurimmat ja siihen meni ehkä 50 sekuntia, mutta ajatus harhaili tietty sen huudon alettua jo... seliseli :D

mutta joo, olen näissä ollut aina hyvä. sitä en tajua miten tällainen kuvioiden päättelykyky korreloi mihinkään muuhun kuin johonkin tietynlaiseen älykkyyteen. mensan jäsenyys kun ei kerro viisaudesta mitään.
:eek: Sä olet superi! Ja mulla oli rauhaisa hetki enkä kerennyt tekeen kuin puolet. Alle 120. Teen työtä, joka edellyttää kyllä vähintään tuon 120 toteutumista. Olen huomannut, että äitiyslomalla ei pää toimi ei siis yhtään. Kauhistuttaa ajatus matemaattiseen maailmaan paluusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
tein ja sain tulokseksi 121, ehdin tehdä 15 tehtävää 20:stä, eli en ehtinyt loppuun :( lapsi kaatoi veden pöydälle ja vaikka en ensin mennyt siivoamaan niin huuto ei loppunut joten oli pakko mennä pyyhkäisemään suurimmat ja siihen meni ehkä 50 sekuntia, mutta ajatus harhaili tietty sen huudon alettua jo... seliseli :D

mutta joo, olen näissä ollut aina hyvä. sitä en tajua miten tällainen kuvioiden päättelykyky korreloi mihinkään muuhun kuin johonkin tietynlaiseen älykkyyteen. mensan jäsenyys kun ei kerro viisaudesta mitään.
No tuo 121 ei ole hyvä...keskivertoa...ja kyllä mensan jäsenyys kertoo viisaudesta, ainakin joidenkin kohdalla. Ei kaikkien.
viisaus ja älykkyys ovat eri asioita, sitä koetin painottaa. viisaus on aivan erilaista kuin tekninen älykkyys. hyvinkin korkean älykkyysosamäärän omaavat ihmiset voivat olla aivan hakoteillä monissa asioissa, joita minä sisällytän käsitteeseen viisaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
tein ja sain tulokseksi 121, ehdin tehdä 15 tehtävää 20:stä, eli en ehtinyt loppuun :( lapsi kaatoi veden pöydälle ja vaikka en ensin mennyt siivoamaan niin huuto ei loppunut joten oli pakko mennä pyyhkäisemään suurimmat ja siihen meni ehkä 50 sekuntia, mutta ajatus harhaili tietty sen huudon alettua jo... seliseli :D

mutta joo, olen näissä ollut aina hyvä. sitä en tajua miten tällainen kuvioiden päättelykyky korreloi mihinkään muuhun kuin johonkin tietynlaiseen älykkyyteen. mensan jäsenyys kun ei kerro viisaudesta mitään.
:eek: Sä olet superi! Ja mulla oli rauhaisa hetki enkä kerennyt tekeen kuin puolet. Alle 120. Teen työtä, joka edellyttää kyllä vähintään tuon 120 toteutumista. Olen huomannut, että äitiyslomalla ei pää toimi ei siis yhtään. Kauhistuttaa ajatus matemaattiseen maailmaan paluusta.
moikka, mä huomasin kanssa kotiäitivuosina, että huononin juuri kaikessa matemaattisessa ym. mitä en tarvinnut. kyvyt on palautuneett takaisin työelämässä eli uskon, että aivot kaipaa myös harjoitusta pysyäkseen parhaassa vireessä. kotiäiti taas ei tarvitse aivoistaan välttämättä niitä matemaattisia osia vaan silloin äitiaikoina olin varmasti herkistyneempi huomaamaan esim lasten tunnetilat jne.

on meistä ihmisistä moneksi ja moniin rooleihin, aina tilanteen mukaan :)
 
123 oli mun tulos.

Mä tykkään tosta mensan testistä enemmän kuin esim. tieteenkuvalehden, tässä mun keskittymisvaikeudet ei häiritse niin pahasti ja hermot pysyy kasassa suht hyvin testin loppuun asti :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
123 oli mun tulos.

Mä tykkään tosta mensan testistä enemmän kuin esim. tieteenkuvalehden, tässä mun keskittymisvaikeudet ei häiritse niin pahasti ja hermot pysyy kasassa suht hyvin testin loppuun asti :D
missä se tieteen kuvalehden testi on, niiden sivuilla vai? lapsi alkoi nyt piirtämään, voisin tehdä sen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
mutta joo, olen näissä ollut aina hyvä. sitä en tajua miten tällainen kuvioiden päättelykyky korreloi mihinkään muuhun kuin johonkin tietynlaiseen älykkyyteen. mensan jäsenyys kun ei kerro viisaudesta mitään.
Juu no Mensan testihän pyrkii olemaan sellainen mihin ei vaikuta koulutus, taustat ym. jolloin se on kaikille sama.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
123 oli mun tulos.

Mä tykkään tosta mensan testistä enemmän kuin esim. tieteenkuvalehden, tässä mun keskittymisvaikeudet ei häiritse niin pahasti ja hermot pysyy kasassa suht hyvin testin loppuun asti :D
missä se tieteen kuvalehden testi on, niiden sivuilla vai? lapsi alkoi nyt piirtämään, voisin tehdä sen.
Tuolla :) http://www.tieteenkuvalehti.com/htm/IQTest/fi/index.html
 
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
123 oli mun tulos.

Mä tykkään tosta mensan testistä enemmän kuin esim. tieteenkuvalehden, tässä mun keskittymisvaikeudet ei häiritse niin pahasti ja hermot pysyy kasassa suht hyvin testin loppuun asti :D
missä se tieteen kuvalehden testi on, niiden sivuilla vai? lapsi alkoi nyt piirtämään, voisin tehdä sen.
Tuolla :) http://www.tieteenkuvalehti.com/htm/IQTest/fi/index.html
kiitos, tein ja olipa pitkä testi, paljon osioita mutta oli musta kiva kun testasi muutakin kuin matemaattista osaamista.

tulos:

Nimi: xxxxx
Kokonaispistemäärä: 134
Tuloksen luokitustaso: Huipputasoa
Pistemääräsi oli korkeampi kuin 98 %:lla väestöstä keskimäärin.



mut on siis testattu rekrytointivaiheessa erääseen työpaikkaan ja tää tulos on vaan hieman eri eli kyllä tuolta nyt jo hyvin suuntaa saa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
kiitos, tein ja olipa pitkä testi, paljon osioita mutta oli musta kiva kun testasi muutakin kuin matemaattista osaamista.

tulos:

Nimi: xxxxx
Kokonaispistemäärä: 134
Tuloksen luokitustaso: Huipputasoa
Pistemääräsi oli korkeampi kuin 98 %:lla väestöstä keskimäärin.

mut on siis testattu rekrytointivaiheessa erääseen työpaikkaan ja tää tulos on vaan hieman eri eli kyllä tuolta nyt jo hyvin suuntaa saa.
Juu se on pitkä testi ja monipuolinen. Ja ihan hyvä kun mittaa eri osa-alueita... Mutta mulle huono siinä mielessä että vaatii sen keskittymisen mihin mä en pysty, sen huomas tänään kun tuli tulokseksi 117 (ja ainoa heikkous oli osa-alue missä testattiin mm. keskittymistä) mutta muutama vuosi takaperin kun oli lääkitys käytössä niin tuli 140 :D Mensan testi taas näytti tänään suunnilleen samaa kuin muutama vuosi takaperinkin.
 
ht
Itse sain mensan nettitestistä 131. MuroBBS:n sivuilla (voi etsiä googlella) niin oli screenshotit kyseisen testin maksimituloksesta joka oli 135 eli esim. tuo vierailija joka väitti enemmän saaneen niin puhui hienosti soopaa.... Aina kun puhutaan ÄO:sta pitää ottaa huomioon testin keskihajonta. Eli esim. mensan testissä se on 15 eli 130 tuloksella on noin 97,XX älykkäämpi kuin muut ja tieteenkuvalehden 24 pisteen keskihajonnalla tulee tuloksen olla 148 jotta se vastaa samaa.
 
Simppeli testi
Alkuperäinen kirjoittaja simppeli testi..:
Itse sain Mensan testistä tulokseksi 135 tai enemmän.. En kyllä pidä itseäni älykkönä ja tuosta testiä nappaa heti yli 130 kun tajuaa ne tehtävät
Vähän epäselvä tuo ÄO tuloksen postaus.. Eli siinä lopussa luki 135 tai enemmän.. Pitäisi olla pidempi ja vaikeampi.

 

Yhteistyössä