Menopuria käyttäneet/käyttävät

Millä annoksella pistelitte menopuria? Kuinka kauan pistelitte? Missä vaiheessa ultrattiin, mikä oli saalis? Antoiko ovis/munisten kasvu mitään merkkejä kehossanne, esim. vatsan turvotusta, paineen tunnetta, nippailua tms.?

Itse olen nyt toista päivää piikittelyt menopuria annoksella 75IU, alle söin clomeja kp 4-8. Nyt kovasti pelkään, että munikset ei ala kasvamaan ollenkaan, nimittäin pelkillä clomeilla ei saatu mitään aikaiseksi muutakuin kerran. Silloin vatsaa turvotti ja siellä oli paineen tunnetta. Nyt mietin, että onko odotettavissa samoja tunteita vai pitääkö heti masentua, jos mitään ei tunnukkaan? Tulevana perjantaina on ensimmäinen ultra, jossa katsotaan munisten tilanne.. Kovasti jännittää miten tytön käy :/
 
Tirlittan1968
Mulla oli Menopur annoksella 225IU. Mulla ei Menopurista tullut mitään oireita- toisin kuin Gonalista tuli. Menopur toimi hyvin ja saaliiksi saimme 13 munasolua. Piikitin 9 päivää.
Gonalissa tuli tosiaan voimakkaitakin oireita ja tunsin selvää paineen tunnetta munasarjoissa siksi olinkin yllättynyt että Menopurista ei oireita tullut.
 
Mullakaan ei tullu missään vaiheessa erikoisia oireita, jossain vaiheessa näkyi 17 follia ja punktiossa saatiin 13 solua. Alamahassa arkuutta viimesimpinä kasvatuspäivinä. Huomenna siirto ja samalla enemmän tietoo niiden kohtalosta.
Pistin 150iu 11 päivää.
 
Mulla on nyt menossa seitsemäs päivä Menopuria, annos 225. Lisäksi Orgalutrania yksi piikki jo neljättä päivää. Jarrun aikainen aloitus siksi, että viimeksi saimme vain yhden munasolun kun oma hormonitoiminta olikin nostanut yhden johtofollikkeliksi ja muut surkastuneet. Tuolloin piikitin Puregonia 150iu. Menopurista oireita oli aluksi päänsärky ja lievä pahoinvointi, ja ekan ultran jälkeen hirveästi valkovuotoa (oli maanantaina, näkyi viisi kehittyvää follikkelia ja pari pientä), joka on nyt loppunut. Pelkään, että taas on vain yksi munasolu tulossa, sillä eilen oli ihan ovisolo ja HIRVEÄT limat, nyt ei mitään... Alavatsa on vähän pinkeä, mutta yllättävän hyvä olo muuten. Suurimmat probleemat taitavat tällä jännittäjällä olla henkisellä puolella...

(Meillä toiveissa 2. ICSI, punktio ensi viikolla jos luoja suo... Käytettävissä olevan tiedon mukaan meillä lapsettomuus johtuu miehen simppojen puutteesta, toinen kives ei toimi, sillä se ei ole laskeutunut normaalisti. )

 
Heips jälleen, edellisestä punktiosta on kohta kuukausi, se meni pieleen sillä jarru petti, eli kerättävää ei ollut. Olin juuri ennen punktiota ovuloinut.

Nyt menossa pitkä kaava, eli synarelaa sumuteltu syyskuun alusta, viime viikolla kontrolliultra ja menopurin aloitus. Olen piikittänyt nyt Menopuria 5 päivää, ja alavatsa KUPLII! Etenkin istuessa on tosi ikävän tuntuista pulputtelua, onko muilla kokemuksia tästä? Mulla vastaavaa ei aiemmin ole ollut, olisko sitten pitkän kaava "syy"...?
 
Laitetaan nyt kommentteja, vaikka olettekin kaikki piikityksenne piikittäneet. Mitkä ovat olleet lopputulokset??

Mulla laitettiin ekaa IVF:ää varten Menopuria annóksella 300 (munasrajat on kuulemma vähän pienet, niin pelkäsivät kai etteivät stimuloidu ollenkaan). Ultrassa oli nyt 9. pistospäivänä 4+7 melkein valmista follia. Punktiosaalis jää vielä nähtäväksi. Oireista ollut aika lievinä, lähinnä vatsan turvotusta, herkästi ilmavaivoja, välillä päänsärkyä ja nyt viime päivinä nipistelyjä vatsalla. Itse piikitys on ollut yllättävän kivutonta, kunhan ensin saa aineet sekoiteltua. Eli olen ollut systeemiin ihan tyytyväinen, mutta lopputuloshan se vasta ratkaisee itkettääkö vai naurattaako..
 
13 solua, 10 hedelmöittynyttä, 9 lähti jakaantumaan.. mutta sen jälkeen kävikin kato ja 2 'kohtalaisen hyvästä' (2-pisteisestä ) siirretystä negaa. Loput pitkään viljellyt liian heikkoja pakkaseen :'( no, menopurilla jatketaan seuraavassakin, kun muilla ei ehkä pääsis edes siihen tuoresiirtoonkaan..
Elämän pilaajana endometrioosi.
 
Mulla nyt ensimmäinen Menopur kierto. Olen pistänyt kp 3 alkaen 75UI pv:ssä, jatkan kp 11 asti jolloin ultra. Jännittää miten käy? Sivuvaikutuksena väsymys, muuta ei ole vielä ilmennyt. Clomit aikaisemmin käytössä, mutta niistä ei toivottua tulosta, sekä sivuvaikutukset aikas inhottavat. Taustalla endometrioosi virtsarakossa. Munasoluja kasvaa, liian pieniä kuitenkin, ovuloin, mutta kohdunlimakalvo vain 3mm kp 11, miehen simpat ok. Lasta yritetty jo parivuotta. Kellään kokemuksia Menopurista, ja jos raskautuminen sitä kautta onnistunut niin kokemuksia mielellään kuulisin!
 

Yhteistyössä