Mennäkö lääkäriin jo tästä yskästä vai vieläkö viikon odottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köh köh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köh köh

Vieras
Helmikuun alussa tuli ensin kurkku kipeäksi ja siitä viikon päästä kunnon flunssa. No viime viikolla flunssa alkoi helpottamaan, mutta tilalle tuli kuiva yskä, mikä viikonloppuna muuttui erittäin limaiseksi yskäksi. Vähän väliä on ykskittävä, yskä kuulostaa todella limaiselta ja räkäiseltä, välillä tulee (varsinkin aamuisin) karmeita keltavihreitä limaklönttejä. Toisinaan pitää oikein urakalla yskiä ja sitten jo alkaakin päätä "kivasti" särkeä. Kuumetta ei ole.

Minun keuhkolääkärini (juu, minulla on sellainen) sanoi, että vihreät yskökset on merkki bakteeritulehduksesta. Itse olen joskus yskinyt viikkoja ja odottanut, että ohi menisi, mutta aina on tarvinnut ab-kuurin.

Normi flunssayskä kyllä menee sitten omia aikojaan ohi.

Osta öljypohjaista D3 vitamiinia, ota sitä 50 mikrogrammaa /vrk.

D-vitamiinitasot ovat juuri tänä vuodenaikana alhaisimmillaan, siksi ihmiset sairastuu.

Muista, että se D3 vitamiini pitää olla öljypohjainen, ei siis noita jauhetabletteja.

Hae luontaistuotekaupasta öljypohjaista D3 vitamiinia ja ota sitä siis 50 mikrogrammaa /vrk

Nostan tätä vielä kerran. Taas näin loppuillasta on alkanut oikein urakalla yskittämään ja kun tarpeeksi olen yskinyt, niin päätä särkee ikävästi. Näin illasta yskä on kuivaa, mutta aamuisin todella limaisenräkäistä - samoin päivällä.

Näyttäisi siltä, että sulla on antibiootin aika. Kantsii jo pyytää lekurilta helpotusta.
Aamuisin yskivä räkä on vihreää koska sitä kerkeää kertyä sinne nieluun jolloin bakteerit alkavat riehaantua. Päivällä se lima on sitten vähän vaaleampaa ihan jo siitä syystä koska juomasi ja ruoka huuhtoo ne pois...

vieras, sitä minäkin mietin. mutta toisaalta hetki sitten oli Prisma - dokkari lääkkeistä missä juuri sanottiin, että me käytämme niin runsaasti antibiootteja, että muutaman vuoden päästä niiden teho lakkaa. Ja minä olen viimeisimmän ab-kuurin syönyt viime kesänä. Tosin ei noita kuureja tokikaan kovin monia tässä viime vuosien aikana ollut. Tosin olen kyllä miettinyt että jos tämä on joko poskiontelotulehdusta tai sitten keuhkoputkentulehdusta. Mutta jos on keuhkoputkentulehdus, niin eikö sitten pitäisi kuulua kurinaa tai vinkumista keuhkoista hengittämisen yhteydessä?