Menkoista raskauden/synnytyksen jälkeen - Onko normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Purppurainen
  • Ensimmäinen viesti
Purppurainen
Mulla alkoi 10.2. viimeinkin kuukautiset raskauden ja imetyksen jälkeen (imetys ei vielä loppunut, mutta vähentynyt) ja toiveissa olisi toinen raskaus. Nyt kumminkin noista kuukautisista on jo se mitä.. 37 päivää eikä toisia menkkoja kuulu! Raskaustestejäkin oon tehnyt useamman (viimeksi lauantaina), mutta negatiivisia ovat olleet. Joten onko nyt vaan niin, että tässä kestää ennen kuin menkat alkaa tulemaan tasaisemmin? Vai mitä tää nyt on? Ja tarviiko tässä huolestua?

"Jjj"
Kyllä kierrolla kestää tasaantua. Mullakin oli toinen väli vaan 18pv. Tosin ei ole juuri nyt mielessä uutta raskautta todellakaan (miten sää jaksat? :) ), joten tulkoon millon tulee.

Purppurainen
[QUOTE="Jjj";29685057]Kyllä kierrolla kestää tasaantua. Mullakin oli toinen väli vaan 18pv. Tosin ei ole juuri nyt mielessä uutta raskautta todellakaan (miten sää jaksat? :) ), joten tulkoon millon tulee.[/QUOTE]

No tuo mun "vauva" on kohta jo vuoden, että kyllä tässä on voimia ehtinyt kertyä. :)

Juu nou hätä.

Mulla on jäänyt synnytyksen jälkeen (8kk aikana siis) paritkin menkat väliin. Ekalla kerralla kun niitä ei kuulunut niin olin ihan paniikissa.. Mut sit ne tuli seuraavalla kerralla normaalisti ja sit jäi taas välistä, ja sit taas normaalisti.

Elimistö varmaan vähän "yskii" vielä synnytyksen ja imetyksen jäljiltä. :)

Mulla ekan synnytyksen jälkeen alko menkat 7kk synnytyksestä ja oli heti säännölliset (32päivää). Toisen synnytyksen jälkeen menkat alko n.9-10kk synnytyksestä ja kierron pituus oli 32-37 päivää. (Ekalla ja tokalla ikäeroa 1v9kk ja toiselle ja kolmannelle tulee 1v8kk)
Normaalia on että heittelee alkuun..

Epäsäännöllistä
Mulla on normaalisti kierto tasan 28 päivää ja melkein tunnilleen tiedän koska menkat alkaa. Imetyksen aikana kierto on ollut kaikenlaista 12 ja 70 päivän välillä. Eli yhtään ei voi ennustaa milloin menkat alkaa, eikä sitä miten ne alkaa (parin päivän pienellä tiputtelulla vai melkein ryöpsähtämällä). Hieman rasittavaa joo, ja ovulaatioajankohdan ennustaminen täysi mahdottomuus. Mutta kai se siitä vielä tasaantuu kun imetys loppuu.

Purppurainen
Kiitos vastanneille!

Toivottavasti tää kierto tästä pian tasaantuis. Hankaloittaa nimittäin hieman tätä raskaaksi tuloa kun ei yhtään tiedä, että millonkohan se ovulaatio on...

Yhteistyössä