Menkkatuntemuksia alkuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peloissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peloissa

Vieras
Mulla on rv 5 menossa ja ajoittain menkkamaisia jomotuksia alavatsalla! Mua pelottaa noi vietävästi. Onko muilla ollut tälläisiä alkuraskaudessa? Tää pieni ihmeemme olisi niin kovasti toivottu.

Hei, itse kans pelkäsin esikoista odottaessa, ettei kaikki ole kunnossa, kun jomotteli niin kovasti. Mutta noi tuntemukset on yleisiä, saattaapa tuhruakin joskus tulla. Nyt jos taas jossain vaiheessa tärppää (niinpä niin, uskaltauduin kurkkimaan tänne väärälle puolelle, vaikka vielä vasta odotetaan odotusta ;) ), tiedän sitten suhtautua rennommin noihin menkkamaisiin jomotuksiin. Onnellista odotusta!

Mulla oli noita menkkakipumaisia tuntemuksia varmaan koko ekan raskauskolmanneksen, ja tuhruakin tuli joskus rv 8:n tienoilla. Molemmat on tosiaan ihan normaaleja, kohtua kipristelee kun se kasvaa ja siihen aikaan kun menkkojen pitäis tulla voi olla tuota tuhrutteluakin. Viikolle 12 asti sitä pelkää tietty ihan kaikkea, mutta kaikki oireet ei onneksi oo merkkejä siitä että joku on vialla :)

Mulla oli myös koko ekan kolmanneksen enemmän ja vähemmän ihan semmoista menkkamaista juilimistä, alussa ajattelinkin, että kohtahan ne alkaa. Välillä oli myös sellaista kirvellystä ja viiltäviä äkillisiä kipuja. Nyt on vähenemään päin (rv 13+0).

Moi!

Menkkamainen jomotus alavatsassa johtuu alkuraskaudessa kohdun kasvukivuista. Ja kun verekkyys alkaa heti alkion kiinnityksen jälkeen lisääntyä sekin tuo lisä jomotusta. Helpottaa kyllä alkuraskauden jälkeen. Ei huolta, normaalia on!

Yhteistyössä