Menkkamaiset kivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Diana76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Diana76

Vieras
Ovis oli kp 15/30 ja silloin myös viihdyttiin makkarin puolella. ;) Tuosta on kulunut kolme päivää eli nyt on kp 18 ja on aika kovat menkkamaiset kivut. Yleensä nämä alkaa n. kolme päivää ennen menkkoja. Voisiko olla jotenkin raskaaksi tulemiseen liittyvää vai onkohan minulla kierto nyt seonnut ja menkat alkaakin tosi paljon etuajassa..? Mitään muita normaaleja menkkaoireita (aristavat rinnat, huonotuulisuus) ei ole, joten en ihan jaksaisi siihenkään vaihtoehtoon uskoa.

Osaisiko joku vaikkapa omasta kokemuksesta sanoa juuta tai jaata noista juilimista?

Minulla on nyt kolmessa kierrossa tullut menkkakipuja jo pari viikkoo ennen menkkojen alkua. Luulin eka että viittaa raskauteen tai johonkin tulehdukseen, mutta testeissä kävin ja sanoivat että joillakin on ihan normaalia et joskus kivut alkavat aikaisemmin...

Raskausoireita ei vielä tuossa vaiheessa pitäisi tulla. Alkiohan kiinnittyy n. 5-7 vuorokauden kuluttua mahdollisesta hedelmöittymisestä, joten ei pitäisi vielä viitata nuo juilinnat edes kohdun kasvuun. Varmaan vaan kroppa toimii tässä kierrossa uudella tavalla. Kiertoja mahtuu naisten elämään niin monenalaisia. Jotkut joutuvat kärsimään ylipitkistä kierroista ja toisilla kierrot ovat lyhyitä, tai sitten on tosi epäsäännöllistä, eli kierrot vaihtelee koko ajan. Ärsyttäväähän se on, kun kierrot heittelee miten sattuu, mutta sen kanssa täytyy vaan elää. Toivotaan kuitenkin, että sulla olisi tärpännyt :).

Hyvää kevään jatkoa!

piti lisätä vielä, että itsellä on aika tavallista, että alavatsassa alkaa juilia aika pian oviksen jälkeen ja sitä kestää aina mankkohin asti, enemmän tai vähemmän... Joten tuttua on.

Tässä on varmasti niin monta kokemusta kuin on naistakin, mutta minä tunnistin molemmat raskauteni juuri sellaisesta menkkamaisesta kivusta, joka alkoi paljon aikaisemmin kuin yleensä ennen kuukautisia.

Tässä raskaudessa tuntemukset alkoivat 3 päivää siitä kun harrastimme seksiä ovulaation aikoihin. Ja ovat jatkuneet koko raskauden ajan (vko 9+2). Kipu ei ole yhtä voimakasta kuin kuukautiskivut, sellaista pientä ajoittaista vihlontaa.

Minulla ei koskaan ole ollut minkäänlaisia tuntemuksia ovulaation aikoihin (joskus yksittäinen vihlaisu). Kuukautiskivut alkavat korkeintaan paria tuntia ennen vuotoa. Eli selvästi erilaiset tuntemukset raskaana. Mutta niinkuin sanoin, kaikki nämä tällaiset ovat yksilöllisiä.

Yhteistyössä