menkkamainen selkäsärky alkuraskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytti82

Jäsen
22.07.2008
334
2
16
Hei,

Olen rv 5+0 ja mulla on ihan alusta asti vaivannut menkkamainen selkäsärky alaselässä. Onko kellään kokemuksia vastaavasta?

Raskauduin ivf:llä ja luulin, että menkat alkaa, kun sinä yönä kun niiden olisi pitänyt alkaa tuli aivan järkyttäviä selkäkipuja ja aika paljon ruskeaa vuotoa. Olin varma ettei tärpäänyt mutta edelleen vain raskaustestissä vahvat viivat ja tänään yksityisellä veritestissä tuli positiivinen (tarkemmat luvut saan vasta huomenna)

Mitään muita oireita ei ole, tosin nännipihat on kasvanut aika paljon, mutta rintoja ei kuitenkaan särje. Ainoastaan tuo ajoittainen kova menkkamainen alaselkäkipu vaivaa päivittäin. Ja hajut ehkä tuntuu voimakkaammin.

Onko tuo selkäsärky normaalia?

Vaikuttaa oikein normaalilta. Mulla oli pitkälle alkuraskauteen samanlaista mahakipua kun aina ennen menkkoja ja alkoi jo ennen plustestiä. Jos tuo selkäsärky kuuluu sun menkkavaivoihin niin kuulostaa oikein hyvälle. Vuoto on myös normaalia. Saattaa tulla jopa verennäköistä ja kaikenlaista hyytymääkin. Raskaustesti voi näyttää positiivista vielä pitkälle keskenmenon jälkeenkin, mutta jos veressä arvot nousee niin vaikuttaa hyvälle. Ja nuo suurentuneet nännipihat on tod. hyvä merkki.
Onnea vaan kovasti ja koita pitää ylimääräiset pelot pois mielestä! Ensimmäiset 3 kk on pitkä aika piinailla jos antaa epäilykselle liikaa sijaa.

Yhteistyössä