menkkakivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja panikoiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

panikoiva

Vieras
Hei,

Kirjoitan nyt hätäpäissäni tänne, kun en saa terkkariakaan kiinni... nyt menossa rv 24 ja eilen illalla alkoi suht kovat menkkamaiset kivut alamahassa. Kipu tosin heijastelee enimmäkseen yläreisiin. Viimeksi tälläisia kipuja (mutta lievempiä) oli alkuraskaudessa ja sitä edellisen kerran ennen synnytystä. Ja kivut tosiaan alkoivat tänään uudelleen pian heti heräämisen jälkeen. Kivut ovat sen verran kovat, etten voi keskittyä oikein mihinkään ja välillä ihan hiki kihahtaa otsalle.

Eli siis haluaisin kommentteja muilta - onko tällaista kipuilua ollut raskauden tässä vaiheessa ja kuuluuko lie asiaan vai merkitseekö jotain kamalaa?

Ps: terkka soittaa mulle klo 9.00 jälkeen, mutta pakko yrittää saada hätäänsä jotain tukea vaikka tätä kautta...

Hei!
Mulla on ensimmäinen raskaus ja menkkamaisia kipuja ollut pitkin matkaa, myös noilla viikoilla, jotka sinulla on meneillään (muistan, kun en pystynyt niiltä nukkumaan olessamme kesälomareissulla). Välillä saattoi olla useammankin viikon paussi ja ajattelin, että nyt olen päässyt niistä eroon, mutta sitten ne taas alkoivat ja söin niihin kourakaupalla panadolia. Lääkäri ei osannut niihin mitään sanoa, epäili kohdun venymisestä ja kasvusta johtuvaksi, mulla myös voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu. Kannattaa ilman muuta tarkistuttaa oman mielenterveyden takia, että kaikki on ok, mutta mun kohdalla ne eivät ole merkinneet keskenmenoa tai ennenaik. syntymää, nyt rv. 35+2 ja jomottava kipu vaivaa taas pitkähkön tauon jälkeen... Joku on myös sanonut, että jos kohdussa on kiinnikkeitä, ne kipuilevat tosi kovasti raskauden aikana?

Mulla on myöskin ollut menkkamaisia kipuja koko raskauden ajan, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Noilla viikoilla niitä oli lähes päivittäin. Yleensä ei kestä kauaa kerralla kuitenkaan. Mullakaan ei lääkäri ole niihin oikein mitenkään kommentoinut. Nyt menossa rv 33.

Yhteistyössä