Menkkakivut ovulaation jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja miu3
  • Ensimmäinen viesti
miu3
Moi!

Ovulaatio oli viikonloppuna, ja siitä asti menkkkipuja aaltoilevasti alavatsalla, alaselkäkipua, tissit, lähinnä nännit arat ja vaaleat. Voiko menkkakivut jatkua yhtäsoittoa menkkojen alkuun?? Vauva haaveita on, mutta mitä tää on...

minulla oli
Mulla on ollut samanlaista, ja ollut noi on ollut vaan ovulaatiosta jostuvia oireita - alavatsan kipuilia ja nännit arkana. Plussakierroista menkkamaiset kivut alkoivat vasta n. viikko oviksesta, eli niihin aikoihin kun kiinnittyminen oli tapahtunut. Hormonitaso nousee hetkellisesti aina ovulaatiosta lähtien, koska kroppa valmistautuu mahdolliseen raskauteen, siksi noita omituisia oireita. Toivotaan tietysti, että tulisi plussa sinulle tässä kierrossa! Onnea yritykseen!

Orpa
Mul ei oo menkkakipuja, mutta rinnoissa tuntuu.

Ekalla yrityskierroksella rinnat turposivat ja alkoivat kuumottaa noin kaks päivää oviksen jälkeen. Viikon verran sitä turvotusta ja kuumotusta ja kesti (ja oli myös yksi yletön väsymyskohtaus n. 4 pvä oviksen jälkeen). Olin ihan varma että nyt tärppäs, koska ennen ehkäisyn lopettamista ei ole koskaan ollut mitään rintojen turpoamista (muuten kuin päivä-pari ennen menkkoja).

Mutta sitten noin viikon päästä oviksesta turvotus ja kuumotus häipyivät... ja siitä sitten viikon päästä täti tuli.

Sen jälkeen pari yrityskierrosta on mennyt täysin oireettomasti ja täti tullut ajallaan.

Mutta tässä kierroksessa rinnat turposivat ja alkoivat kuumottaa samalla tavalla kuin ekalla kerralla heti oviksen jälkeen. Ja taas toiveet nousi kattoon.. Nyt on oviksesta 6 päivää ja tuntuu vähän siltä, että turvotus ja kuumotus olis häipymässä taas :'(

Mun järki sanoo, että rintojen turpoaminen ja kuumotus ovat munasolun hedelmöittymisestä johtuvia oireita (tuntemuskia), mutta kiinnittyminen ei ole tapahtunut tai on tapahtunut niin heikosti, että irtoaa, joten oireetkin katoavat ja täti tulee.

Onko kellään muulla ollut vastaavaa, että oviksen jälkeiset oireet hedelmöityksestä on vahvat, mutta sitten häipyvät... ja että täti ei sitten kuitenkaan olisi tullut eli että olisi raskautunut vaikka oireet häipyivät?

Mulla on vielä viikko piinattavana, enkä tiedä uskallanko pitää toivoa yllä vai alanko ajatella pessimistisesti, etten taas pety.

miu3
Hellou!
Minulla myös n. viikko piinattavaa eli ensi v.loppuna pitäis kuukautisten tulla. Nyt oireet lieventyneet vai sanoisinko muuntuneet. Tissituntemukset lähes kadonneet, mutta paineen tuntua on alavatsalla, ajoittaista viiltelyä ja tuikkimista munasarjojen kohdalla ja lähinnä illalla menkkamainen kipu alavatsalla...ehkä taas tullut liikaa kuulosteltua kehoaan...

Plussa onnentoivotus orpalle!

Vanha ketju tämäkin jo mulla ovis oli 3 päivää sitten ja tänään alkoi kovat polttelevat menkkakivut. Ei yleensä tuu näin nopeasti kipuja tai mitään..
Saman asian äärellä iteki. Outoja tuntemuksia alavatsalla, rinnat vähä herkät mutta ei varsinaisesti kipeät. Menkkojen pitäs tulla ens viikolla. Mietin vaan näitä oloja kun ei aiemmin tämmösiä oo tullu ovulaation ja menkkojen välillä. Enkä muista niin kauas ku lapset sain että miten sillon oli. Yritän odotella menkkoihin saakka ennenku säntään kauppaan tikkuja ostamaan. 😂

Yhteistyössä