Menkkajomotus raskaudessa, mitä tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mua kiinnostais tietää, mitä tuo menkkamainen jomotus alaselällä ja alavatsassa tarkoittaa näin rv. 33? Jomotus on yhtenäistä ja en juurikaan tunne supisteluita. Eli en usko, että mitään synnytystä ennakoi tässä tilanteessa kun ei yhtään supistele. Mutta mikä tuon jomotuksen aiheuttaa?

Oletko ollut raskaana aiemmin? Itse en ole vielä noin pitkällä, mutta uskoisin silti että jonkinlaisista supistuksista on kyse. Eivät toki välttämättä synnytystä ennakoi vielä. Tai voisko liittyä vaan kohdun kasvuun? Tosin mulla ainakin näin 2. kolmanneksella kasvukivut tuntuu kyllä erilaisilta kun menkkakivut.

Oletko ollut raskaana aiemmin? Itse en ole vielä noin pitkällä, mutta uskoisin silti että jonkinlaisista supistuksista on kyse. Eivät toki välttämättä synnytystä ennakoi vielä. Tai voisko liittyä vaan kohdun kasvuun? Tosin mulla ainakin näin 2. kolmanneksella kasvukivut tuntuu kyllä erilaisilta kun menkkakivut.

Joo on yksi lapsi ennestään ja muistan, että avautumisvaiheessa supistukset tuntui juurikin kovina menkkakipuina jotka säteili reisiin ja alaselkään. Nyt siis ei käy mitenkään liian kipeää, mutta jomottaa sillain kun menkat ois. Ja mahaa ei yhtään kiristele, joten ei siis supista.. Voiskohan sitte olla vain tuota kasvukipua? Eilisillasta asti jomottanut.

No olet siinä vaiheessa raskautta kun kroppa pikkuhiljaa valmistautuu tulevaan synnytykseen. Lantiot leviävät lopulliseen leveyteensä, tulee harjoitussuppareita jotka valmistelee jo kroppaa, nukkuminen alkaa olemaan katkonaista yms. että olet sitten valmis kun lapsi syntyy.

[QUOTE="a p";26722408]mua kiinnostais tietää fyysinen syy näille tuntemuksille.[/QUOTE]
No se raskaus... :)

Kohtu kasvaa, vauva painaa, lihakset/kudokset kipeytyy, ennakoivia supistuksia, jne.

Mulla on voimakkaimmat "menkkaoireet" juurikin raskausaikoina. Aika omituista sinänsä.

No se raskaus... :)

Kohtu kasvaa, vauva painaa, lihakset/kudokset kipeytyy, ennakoivia supistuksia, jne.

Mulla on voimakkaimmat "menkkaoireet" juurikin raskausaikoina. Aika omituista sinänsä.

No joo luonnollisestikin :D
Edellisessä raskaudessa nuo jomotukset oli silloin kun supisteli, mutta nyt ei supistele. Mutta kai se vaan tuo jööti nyt kasvaa ja sitten kohtu venyy ja paukkuu ja jomottelee.

[QUOTE="a p";26722453]No joo luonnollisestikin :D
Edellisessä raskaudessa nuo jomotukset oli silloin kun supisteli, mutta nyt ei supistele. Mutta kai se vaan tuo jööti nyt kasvaa ja sitten kohtu venyy ja paukkuu ja jomottelee.[/QUOTE]
Mitä useampi raskaus, sen hauskempia tuntemuksia...mulle selvisi kolmatta odottaessa, mitä on ne paljon mainostetut liitoskivut :D. Kahdessa ekassa raskaudessa ei ollut mitään havaintoa sellaisista.

Kyllähän se kohdunkaulakin alkaa lyhentyä noilla viikoilla, voi valmistella sitäkin.

Itselläni menkkamaiset supistukset ovat aina ennakoineet synnytystä, ja niihin on liittynyt myös lisääntynyt valkovuoto joka käy kaiken aikaa kirkkaammaksi. Mutta jokainen on erilainen tietenkin.

Turvalliset viikothan sinulla jo on, sen puoleen ei mitään paniikkia =)

Yhteistyössä