menkat vai keskenmeno..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vuodanko kuiviin..?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vuodanko kuiviin..?

Vieras
mun synnytyksestä on 4kk. pari päivää sitten alkoi vuoto, oletin että ekat menkat tuli jo nyt. vuoto on kuitenkin kuin saavista kaataisi, vaihdan tunnin välein jättimäisen yösiteen joka on ISO. eilen vaihdoin aina myös alushousut ja parikertaa päälihousut kun vuoto tuli läpi. tänään aloinkin epäillä, onko nämä kuitenkaan menkat vai voisiko olla keskenmeno. vuoto on aika paljon ihan puhdasta verta, ja seassa samannäköisiä klönttejä kuin synnytyksen jälkeen tuli jälkivuodon mukana.
Tää on mun eka synnytys, ja keskenmenoa en ole siis tietääkseni koskaan saanut koska ei mulla tällastä vuotoa ole ennen ollut, menkat ollut aika niukat aina. muuttaako synnytys menkat tällasiksi, vai onko jollain vastaavaa tilannetta...
Ihmettelin kyl ku menkat tulis näin pian, mut voihan ne tottakai tulla. Jonkun viisaamman näkökulmaa ja ajatusta voisin tarvita...
Kiitos.

Sinuna soittaisin äippäpolille ja kysyisin voiko vieläkin liittyä synnytykseen jotenkin vaikka aikaa onkin jo niin kauan... Itselläni alkoi menkat vasta 10kk synnytyksestä, mutta ihan samanlaiset kuin ennekin, ekat oli normaaliakin paljon niukemmat ja kipuja ei ole ollut kuten ennen... Kysy nyt edes äitiysneuvolasta... Jos olikin keskenmeno, niin pitäisköhän sut kuitenkin tsekata??

Soita nyt vaikka heti jo johonkin. Jos onkin ongelmia kohdun kanssa ym. niin noin runsas vuotaminenhan saattaa olla vaarallista... Itse menetin synnytyksessä "liikaa" verta... Kerro mitä sanottiin.

sain maanantaiksi ultra-ajan neuvolaan, mutta soitin kuitenkin vielä äippäpolille ja siellä sanoivat et vois tulla huomenna käymään jos ei ota rauhottuakseen. kuvasivat että "jos verta tulee kuin härän kurkusta", ja niinhän sitä tulee...
ei epäillyt keskenmenoksi. mutta ultralla olis hyvä katsoa. mitäköhän tää nyt sit on... :O

Kannattaa soittaa lääkäriin ja varata aika ja sit selvittää oliko keskenmeno. Jos se oli keskenmeno, niin on hyvä tarkistaa kohtu ettei sinne jäänyt mitään ylimääräistä. Jos jää jotain ylimääräistä, kohtu voi tulehtua tai seuraava lapsi voi olla epämuodostunut tms.

Hyvä kun soitit. Mene ihmeessä sinne polille jos sama jatkuu. Kohdussa on niin paljon verenkiertoa, hyvä tarkistaa tuo tilanne. Tuu vielä kertoon tänne sitten. Tsemppiä.

kohtutulehdus. Saattaa tulla, harvinaista kyllä, joskus noin kauan myös synnytyksestä. Yleensä tulee todella pian synnytyksen jälkeen. Kuulostaa vain samanalaiselle kuin oma kohtutulehdukseni.

kohtutulehdus. Saattaa tulla, harvinaista kyllä, joskus noin kauan myös synnytyksestä. Yleensä tulee todella pian synnytyksen jälkeen. Kuulostaa vain samanalaiselle kuin oma kohtutulehdukseni.

Yhteistyössä