Menkat alkoi jo ennen taukoviikkoa! Mitä ihmettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmetyttää

Vieras
Eli käytän e-rengasta. Rengas olisi tarkoitus poistaa ensi lauantaina jonka jälkeen tulisi tyhjennysvuoto. Ja viikon päästä taa suusi rengas paikoilleen. Niin kuin pillerien kanssa.
Eilen kuitenkin tuli vähän vuotoa ja tänään lisää. Sellaista rusehtavaa vain, niinkuin menkkojen loppupäivinä.
Pitäisikö huolestua? Olen käyttänyt rengasta ½ vuotta. Ilman hormonaalista ehkäisyähän menkat voi tulla vähän miten sattuu, mutta voiko olla näin myös tällaisen ehkäisyn kanssa jonka pitäisi sitä kiertoa säädellä? Rengasta olen käyttänyt tarkalleen ohjeiden mukaisesti.

Mulla ei tosta renkaasta ole kokemusta, mutta e-pillerien aikaan välillä vuosin miten sattuu. Just kans semmoista rusehtavaa vuotoa. Kävin siitä lääkärissä, otettiin klamydiatestit mutta se oli puhdas. Lääkäri vaan sanoi, että joskus niitä vuotoja tulee ilman sen kummempaa syytä.

[QUOTE="vieras";24189356]Mulla ei tosta renkaasta ole kokemusta, mutta e-pillerien aikaan välillä vuosin miten sattuu. Just kans semmoista rusehtavaa vuotoa. Kävin siitä lääkärissä, otettiin klamydiatestit mutta se oli puhdas. Lääkäri vaan sanoi, että joskus niitä vuotoja tulee ilman sen kummempaa syytä.[/QUOTE]

Ei sitten kuitenkaan ilmeisesti huolestuttavaa ellei tuota sukupuolitautia..
Mulla ei pillereiden kanssa ikinä vuotanut tälleen, ihan jämptisti tuli joka kuukausi ajallaan. Siitä hormonaalisessa ehkäisyssä pidänkin.
Pitäiskö sitten poistaa rengas aiemmin vai jatkaa vain normaaliin tapaan?

Mulla pillereiden kanssa oli n. joka kolmas kierto niin, että menkat alkoi ennen kuin olin edes ottanut viimeisen pillerin. Terkkari meinas, että hormonimäärä ei ehkä ole riittävä. Mutta ei asialle mitään tehty. Ja ehkäisyteho kyllä pysyi silti.

[QUOTE="vieras";24190279]Mulla pillereiden kanssa oli n. joka kolmas kierto niin, että menkat alkoi ennen kuin olin edes ottanut viimeisen pillerin. Terkkari meinas, että hormonimäärä ei ehkä ole riittävä. Mutta ei asialle mitään tehty. Ja ehkäisyteho kyllä pysyi silti.[/QUOTE]

Hmm.. Renkaassa on kyllä vähemmän hormonia kuin tavallisissa yhdistelmäpillereissä. Voisi siis ehkä siitä johtua.

[QUOTE="a.p";24190334]1-2 kk sitten. Tuloksia en kyllä ole vielä kysellyt (vähän epäselvää kenellä ne on) .[/QUOTE]

otettiinko neuvolassa, tk ssa yksityisellä? kannattaa soittaa tulokset :)

Yhteistyössä