Menkat 2-3 kertaa vuodessa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vain

Vieras
Onko muilla ollut vastaavaa 'huolta': Ku ei tahdo noi kuukautiset tulla, ei sitte millään. Niitä saa odottaa ja odottaa... Aina kuukauden välein tulee kyllä mm. alaselän polttoo ja muita menkkakipuja, mutta siihen se sitte jääki.

Äkkiseltään luulis, että MAHTAVAA. Harvoin 'rättipäivät' ja ei huolen häivää. MUTTA, sit ku ne oikein monta kuukautta 'panttaa' ittiään, niin sitte ne tuleeki rytinällä. Kivut on kovat ja vuotoa on ku teurastamolla. Eli ku ne oikein viivästyy, niin sitä jo etukäteen stressaa ja pelkää, että kuinka kovat ne sitte on.

Ja toinen huono puoli: arvatkaa meneekö vähä rahaa noihin raskaustesteihin? Puhumattakaan siitä stressistä, että onko sitä taas raskaana. Vaikka sitä kuinka olis varma, että ei oo nalli napsahtanu, niin silti sitä varoiks hakee TAAS sen testin (esim jos on alottamas lääkekuuria yms).

Toisinaan voi mennä pariki kuukautta, että ne tulee edes suurein piirtein ajallaan ja toisinaa sitä hurahtaa viiski kuukautta, ettei kuulu mitään.

ONKO KUULE IHAN NORMAALIA???

:wave:

KUULE EI OO IHAN NORMAALIA =)

Miul oli moinen vaiva, mutta vaivasta tuli entinen (toistaiseksi), kun päästiin lapsettomuushoitoihin vallan noppeesti vaivasta mainittuani. Sain Terolut-kuurin, jolla saatiin menkat aikaiseksi ja sitten popsin parin kierron verran Clomifeeneja ja nyt miun on 1,5vee tyttönen :heart: Sekä säännöllinen kierto, se jostain syystä tasottui raskauven jäläkeen.

Koska alipaino ja ylipaino sekä liikunnan määrä vaikuttavat kuukautiskiertoon, on syytä paneutua painonhallintaan ja välttää ylenmääräistä liikuntaa. Tupakointi ja runsas päihteiden käyttö heikentävät munasarjojen toimintaa, joten niistä on syytä luopua.

Epäsäännölliset kuukautiset
Lääkärikirja Duodecim
3.6.2008

http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=epäsäännöllinen&p_artikkeli=dlk00700

En ole alipainoinen, enkä ny niin ylipainoinenkaan. Liikuntana on lähinnä orjatyöt :D (=kotityöt) ja lasten kanssa temmellys. Mulla on aina ollu kauheen epäsäännölliset menkat, mutta lasten saannin jälkeen tää on menny ihan hulluks. Ollaanki miehen kans joskus ihmetelty, kuinka 'helposti' lapset kuitenkin saatiin alulle. Ei tarvinnu ku toista vilkasta.... ;)

Gynellä oon käyny enne lapsia tätä samaista asiaa ihmettelemässä ja totesi, että jotku ny vaan on tällasia. Ei vaan polla oikein tajuu tätä nykyaikataulua. Ja viimesestä synnytyksestäki on jo neljä vuotta.

Aattelin huhuilla, että onko kohtalotovereita :)

olen 16- vuotias ja menkat alkoi 14- vuotiaana ja siitä lähtien ne on tullut vain 2 kertaa vuodessa. mistä johtuu ? haluaisin vastauksia.. olen normaalipainoinen, enkä käytä ollenkaan päihteitä.

Minulla on tullut kuukautiset nyt pari kolme vuotta vain 2-3 kertaa vuodessa. Muuten minulla on ollut normaali terveys? Onko syytä huolestua?

Mikä on todennäköoisesti vialla.

Hellou, mä oon 20v. ja menkat mulla alko joskus kun olin 15v. Siitä asti ne on ollu epäsäännölliset.
Nykyään menkat tulee n.2-3krt. Vuodes. Hyväl lykyl 4krt. Oireeni on täysin samat kun viestiketjun
alottaneellakin! Pieniä kipuja on joka kuussa ja turvotusta! Mutta ne menee ohi parissa päivässä viimestää
viikossa. Mutta silti menkkoja ei näy missää.. Sitte ku ne vihdoin tulee ni se on ku vesipuus. Sitä tulee paljon ja kivut on kovat. On jo pitkää pitäny mennä gyniksee, mutta en vaan oo saanu aikaseksi. Pakko tunnustaa.on sinne kuitenki mentävä ja kohdara se mitä siel todetaa/mitä ne sanoo. Oon stressaaja ihminen ja jännitän kaikkea ja stressaan paljon inia ja muiden asieioita. Huhuh mutta

Yhteistyössä