menisittekö mökille kahden viikon ikäisen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Möhkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Möhkis

Jäsen
29.04.2005
139
0
16
Lähtisittekö mökille tunnin ajomatkan päähän. Mökillä ei ole juoksevaa vettä, vesi pitää lämmittää padassa vauvan pepun pesua varten. Mökki itse lämmitetään kaminalla ja takalla, ei sähkölämmitystäkään.

Itse en ole halukas menemään, mutta mies meinaa että hyvin voi mennä. Pelottaa vielä kun ei ole tavan rutiinitkaan niin hallussa. Olenko lälläri, vai onko suurin osa kanssani samaa mieltä ? Itse ajattelin että jos sitten vasta ensi kesänä puolivuotiaan kanssa menis sinne möksälle kun vauva on isompi ja on lämpimämpää.. Tuo kun on vielä kauhea sinappikone ja pulauttelija, pitäis ottaa kaikki vaatteet mitä löytyy mukaan.

Minä en olisi voinut kuvitellakaan meneväni 2 viikon ikäisen kanssa, kun kaikki oli vielä opettelua ja edes kotioloissa ei tuntunut aika riittävän mihinkään.

Tietysti, jos sulla mies auttaa kaikessa ja itsestäsi tuntuu, että selviätte, niin menkää vaan. Mutta minä en olisi kyllä lähtenyt niin pienen kanssa.

Meillä mökillä ei juoksevaa vettä,kaivosta nostetaan ja saunassa lämmitetään.
Takka lämmittää mökin,siellä kyllä sähkö muttei lämmitykseen käytetä kuin keskitalvella 20 ast.pakkasessa.
Juomavedet joutuu tuomaan mukana.
Olen ollut siellä molempien lasten kanssa heti kun rahkeet antavat periksi eli oma kunto synnytyksen jälkeen.
En ole kokenut sitä hankalaksi koska käyttää voi myös kosteuspyyhkeitä.
Pesuvesi kun lämpiää samalla kuin sauna ja pysyy kohtuullisen kauan kuumana.

Meillä on mökillä sähkölämmitys, juokseva vesi, sisävessa yms. ja silti en ole ajatellut mennä sinne vielä vähään aikaan (vauva siis nyt 6 viikkoinen). Meillä tosin matkaakin vähän enemmän eli 2,5h suuntaansa. Eipä kai siinä esteitä ole, jos tuntee itse jaksavansa moisen reissun. Omasta mielestäni tämän ikäisen kanssa on kivempi olla kotosalla kun ei siellä mökillä kuitenkaan voi olla kunnolla ulkona tai tehdä mitään ihmeempiä.

ollaan oltu mökillä kun vauva oli n.3kk.ja ois varmaan menty aikasemminkin ja useemmin,jos omistettas mökki itse.vauva ei kylläkään ollu esikoinen,kolmas muksu.kantovedet kaivosta,ei sähköä,tie perille,ulkosauna ja vessa.saunan muuripadassa vesi tosiaankin pysyy pitkään lämpimänä.en tiedä sitten,lähtisinkö ihan paukku pakkasilla ihan isompienkaan kans tommosiin paikkoihin,kun ne sit valittaa kun ulos ei pääse.ja kännykällä pitää olla kuuluvuutta,jos lähetään mökkeilemään.
entes teette alkuun päiväretken?

menin mökille lokakuussa suoraan synnäriltä kun vauva oli viikon ikänen. oli pikkupakko kun meillä oli vesivahinko enkä halunnu mennä muiden nurkkiin. mökillä on sähkölämmitys mutta vesi pitää nostaa kaivosta ja lämmittää saunassa. kaikki meni loistavasti, ei ollu mitään ongelmia. nautin siitä hiljasuudesta kolmen viikon ajan. neuvolareissuilla vaan käytiin varastoja täydentämässä. suosittelen!!

Toinen ns ulkovessa + vesikanisteri + sähköt on mökki =en todellakaan lähtisi sinne. Matkaakin n 2,5 tuntia kotoa.
Toinen talo jossa kaikki kuivausrummusta, tiskikoneeseen & pinnasänky ja hoitopöytä vauvalle = sinne ilmanmuuta heti, vaan tunnin matka kotoa ja sijaitsee lähellä sairaalaakin....

Yhteistyössä