Menisitkö työhön, mitä varten pitää herätä huomattavan aikaisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin vain

Vieras
Eli siis työt alkaisi kello 6, mutta käytännössä -kiitos huonojen kulkuyhteyksien- sitä täytyisi lähteä työmatkalle jo klo 4 aamuyöstä.

Tuollaisen työtarjouksen sain tässä viime viikolla. Työ olisi sinänsä ihan kiinnostavaa, mutta kauanko tuollaista jaksaa. Pelottaa etenkin se, että uskaltaako/pystyykö sitä sitten edes nukkumaan, kun koko ajan pelkää, että ei herää ajoissa ja myöhästyy.

olisko sun mahdollista hankia auto ja paljonko se lyhentäisi makaan kuluvaa aikaa? mulla menee talvisin matkaan 45min ja lähden ennen kuutta. paljon aiemmin en jaksaisi... koska en pääse illalla ajoissa nukkumaan

[QUOTE="vieras";28589493]Ottaisin työn ja ostaisin auton.[/QUOTE]

Näin minäkin tekisin. Työmatkakustannukset saisi tuossa tapauksessa muuten vähennettyä verotuksessa oman auton mukaisesti.

[QUOTE="Vieras";28589567]Menen ennen kuutta joka aamu, herään ennen viittä. En tykkää mutta meneehän se siinä.[/QUOTE]

Tuo nyt on ihan normaalia tai jopa lyhyt aika valmistautumiseen ja työmatkaan mutta ap:lla menisi kaksi tuntia pelkkään matkaan aamulla.

Mä menen yleensä töihin 8:n ja herään 5.30, pitää ehtiä muksut viemään kahteen eri hoitopaikkaan sekä työmatka ruuhka-aikaan ja olen itse niin hitaalla aamuisin muutenkin... mutta pidän tuota aika normaalina vielä. Ap:n pitäisi kuitenkin herätä jo kolmen pintaan jos neljältä pitää olla matkalla, se on aika epäinhimillistä jo.

En menisi. Mulla on periaate että töihin ei saa joutua heräämään liian aikaisin, siellä ei saa tulla hiki tai tylsistyminen ja siitä pitää silti maksaa ihan sikana.

Aika kauan menee työmatkaan, eli en harkitsisi, jos työmatka noin hankala. Itse menen kyllä töihin klo 6, mutta mulla on lyhyt matka. Herään joka aamu 04.40 ja 05.20 polkaisen pyörän vauhtiin. Talvella kuljen bussilla ja bussi lähtee 05.20 ihan vierestä. Kesällä pääsen pyörällä töihin nopeammin, kun voin oikoa kaikki "mutkat", eikä tartte venttailla vaihtobusseja. Tykkään siis mennä aikaisin.

Menisin töihin aikaisin, mutta en tiedä menisinkö työpaikkaan mihin pitää matkustaa neljä tuntia päivässä (edestakaiset matkat).

Edellinen työpaikkani oli sellainen, että aamuvuoroon lähdin klo 5. Herätyskello soi 4.15. Mutta mulla matkaan meni vain 15min omalla autolla.

Olen tehnyt työtä tuollaisella työajalla ja jopa parin tunnin työmatkalla. Ostin auton ja itseasiassa muutinkin lähemmäs työpaikkaa. Mä pidin sitä ihan normaalinan uhrauksena työn vuoksi. Muuttaahan ihmiset tuhansia kilometrejä maasta toiseenkin työn perässä.

Joo minustakin neljä tuntia työmatkaan päivässä on tietyllä tapaa kynnyskysymys.

mutta kuudelta alkava työ sinänsä on ihan ok. Tekeehän sitä ihmiset kaiken maailman vuoroja.

Ensimmäinen pidempi työpaikkani oli sellainen, että työt alkoivat klo 04.00. Onneksi työmatka ei ollut pitkä, joten riitti kun heräsi kolmen maissa.

"Hankala" työaika on kuitenkin hankala vain, jos ei halua muuttaa rytmiään (enemmistön rytmistä poikkeavaksi) aamuvirkun rytmiksi. Jos käy nukkumaan viimeistään klo 20, ei ole ongelma herätä kolmelta. Jos on pienen lapsen vanhempi, on tilanne tietenkin toinen hoitopaikkojen aikataulun takia.

Epätavalisissä työajoissa on se etu, että niistä usein maksetaan hieman paremmin.

No en ylipäänsä ottais semmosta työtä jossa työmatkaan menis sen 2 tuntia. Sinuna hommaisin auton. Aikaset aamut ei muuten haittais, jos olis kohtuullinen työmatka.. Pääseepä sitten aikasemmin töistä.

Minulla ei ole noin pitkä työmatka, mutta aikoinaan omasta halusta neuvottelin työantajani kanssa, voisinko mennä töihin 5-6 välillä, sen normaalin 8 sijaan. (töissä käytössä kellokortti)
Halusin näin, ettei kuopus joutuisi olemaan kovin pitkää päivää tarhassa ja olisin kotona ajoissa esikoisenkin saapuessa koulusta. Mies vie aamulla lapsen tarhaan ennen 8 ja minä haen töistä tullessani. Herään arkisin klo.4.00.
Useamman vuoden olen jo mennyt aikaisin ja oppinut tykkäämäänkin ajoissa kotiutumisesta. Puhtaasti asennekysymys.

Yhteistyössä