Menisitkö lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sambuca"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sambuca"

Vieras
Mulla ollut nyt kaksi vkoa nuha ja yskä. Kurkku erittäin kipeä ja yskin siis paksua limaa. Mulla on myös taustalla astma, johon en ole nyt tarvinnut lääkitystä. Nyt muutamana aamuna henki ollut aika ahtaalla, tähän olen toki ottanut keuhkoputkia avaavaa lääkettä. Auttaa jonkin verran, mutta sellainen tunne lähes koko ajan kuitenkin että henki ei kulje täysin vapaasti(mutta ei myöskään ahdista kokoajan pahasti). Olen myös raskaana toisella kolmanneksella.
Pohdinkin tässä menisinkö huomenna lääkäriin jos tilanne jatkuu? Varsinkin kun on pitkät pyhät tulossa, niin olisi mukava jos olo helpottuisi, eikä tarvitsisi lähteä esim päivystykseen vkonloppuna. Joo ja olo muuten ihan ok, olen menossa huomenna illaksi töihinkin.

Mulla ihan sama! Olen myös raskaana, viimeisellä kolmanneksella. Mietin myös menisinkö lääkäriin vielä.

Mulla myös astma ja keuhkot tukossa. Nukun istualleen sen minkä jaksan, makuullaan yskin keuhkot pihalle, Kurkku on ollut n. 10 päivää ihan järkyn kipeä. Välillä ei lähtenyt ääntäkään pariin päivään. Kuumetta vaan ei nosta niin läääkäriin meno on tuntunut turhalle. Nenä vuotaa paksua räkää, välillä tukossa. Huulet on verillä kun limakalvot kuivaa.

Todella sitkeä tauti, todella.

Siis meillä on todella samanlaiset oireet nro3 kanssa! Välillä luulin jo että helpottaa, mutta sitten alkoi tuo hengenahdistus. Ja astma kun on niin on ikäänkuin tottunut kaikenlaisiin hengenahdistuksiin ja yrittää niiden kanssa pärjäillä avaavilla suihkeilla ym.

Joo, tää olo seilaa. Kurkkukin tuntui jo paremmalle välillä mutta meni kuitenkin taas kipeämmäksi. Nyt yskittää ihan hulluna, kurkkua kaivaa ja kutittaa. Eikä naurata yhtään kun pissaa lirisee housuun kun oikein yskittää =) Mulla ei ole edes astamlääkettä tällä hetkellä, tarvitse sitä enää niin harvoin, vain kun sairastun ja edellisestä kerrasta on aikaa vuosia.

Yli viikko on mennyt sohvalla nukkuessa istuma asennossa. Pakko nousta vessaan kun alkaa yskittämään. Mikään ei auta, ei kuuma eikä kylmä, imeskelytabletit, kurlaaminen suolavedellä, panadoli.
Terveyskeskukseen en taida mennä, ei siltä saa muuta neuvoa kuin lepää ja ota lääkettä. Sitähän tässä on kohta kaksi viikkoa tehty. Musta tuntuu että tämä on jotain mihin tarvitsee antibioottia. Ehkä kurkunpääntulehdus.

sma nro3

Mulla usein flunssa menee usein tosiaan tulehdukseks keuhkoihin ja vaikka oireet ei ole vielä niin pahat niin voi olla sinnepäin menossa :( se voi olla kunnon kuurin paikka.

Juu, sitä sen astmaatikon elämä on, pienikin nuha painuu keuhkoihin ja paranee hitaasti. Infektioastamaahan tämä on mulla, ei mulla astma muutoin elämää haittaa.

Kiva just näin joulun alla =(

Yhteistyössä