Menisitkö lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuukausi sitten sairastin ärhäkän flunssan "tavallisella kaavalla":

ensin kurkkukipu
sitten paha räkätauti
lopuksi piinaava yskä

Tauti parani kohtalaisesti. Taudista lähtien korvat ovat kuitenkin kutisseet, rutisseet ja poksahdelleet silloin tällöin. Ollut myös vähän nuhaa.

Nyt flunssa tuntuu iskeneen uudelleen. Kurkku ei ole kipeä, eikä yskitä, mutta toinen sierain ollut pari päivää täysin tukossa. Nenäsumute auttaa vain hetkeksi. Nenästä vuotaa tummankeltaista räkää. Olisiko aika mennä lekuriin? Korvat lonksuvat silloin tällöin.

kandee käydä näytillä, voipi olla korvissa tai poskionteloissa tulehdus vaikkei kuumetta olisikaan.
Nimim. poskiontelotulehdukseen antilooppikuurin tänään aloittanut.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
kandee käydä näytillä, voipi olla korvissa tai poskionteloissa tulehdus vaikkei kuumetta olisikaan.
Nimim. poskiontelotulehdukseen antilooppikuurin tänään aloittanut.

Tätä itse mietin, että voisiko pitkittyä ja pahentua taas nuhaoireet korva- tai poskiontelotulehduksen takia... Hmm.

Kroonisena poskiontelo- ja korvapotilaana voisin sanoa että hyvinkin liittyy niihin. Mulla ainaki yleensä aina löyty vähintää poskiontelotulehdus, joskus myös korvatulehdus siihen päälle. Ikinä siihen ei liittyny kuumetta tai mitään muuta. Kannattaa ehdottomasti mennä näytille, ettei kovin kauaa pääse muhimaan ja antibiootit tehoaa vielä. Mulla oli tuollainen olotila pari vuotta ennen ku poskiontelot leikattiin. Ja korvien paukkuminen voi liittyä poskionteloihin ja korvat voi olla puhtaat.

Yhteistyössä