Menin sitten syömään eilen sopimattomasti ja nyt vauva huutaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Haluaisin lopettaa koko prkleen imetyksen ja NYT!!! Vauvalla ikää 2kk ja eilen menin sitten typeryyksissäni syömään pienen palan piirakkaa, joka sisälsi sipulia. Ja lusikallisen salaattia, jossa myös sipulia. Ja yhden Pätkis-patukan ja omenapullan. Joo, tulin hulluksi hulluilla päivillä.
Ja nyt tuo lapsi on huutanut valehtelematta koko päivän. Ei hetken rauhaa, heti kun loppuu liikkuminen niin huuto alkaa. Nukkui pätkissä parit päikyt (yleensä nukuskelee piiiitkiä unia) ja muuten onkin sitten huutanut tai ollut tissillä. Ja kakannut. Vaahtokakkaa, vihreää kakkaa, limakakkaa ja ihan kaikkea.

Missä vaiheessa te muut olette lopettaneet imetyksen, jos lapsi ollut näin herkkämahainen? Esikoinenkin oli herkkä, mutta imetin 10 kk, varoin vain etten syönyt mitään erikoista. Mutta en muista että olisi ihan näin kamala ollut.

Mulla kuopus huusi kolme päivää ja oli päästä varpaisiin punaisten pilkkujen peitossa, jos erehdyin syömään suklaata tai kaakaota. Onneksi ei muita allergioita ollut, suklaata nyt ei ole niin vaikea välttää kuin esim. sipulia. Tiedätkö siis että nuo kaikki aiheuttaa vauvalle oireita?

Kyllä mä imetystä vielä jatkaisin, koska ei tuo ruokavalio vielä kovin rajoittava ole jos muita allergioita ei ole. Kaverini ei kovin pitkään jaksanut imettää omaa maitoallergista lastaan, kun ruokavalio oli niin hankala.

Jos lapsi on tyytyväinen noin pienten välttelyllä, en ottaisi riskiä että korvikkeen mukana tulisi lukuisat vatsavaivat ja allergiat. Nyt lapsi oppii ja siedättyy kuitenkin sun kautta eri ruoka-aineisiin.

En tiedä tarkalleen, mikä aiheuttaa, mutta sipuli on ihan varma. Ja omenakinhan on herkkämahaiselle pahaksi, joten luulisin että sekin. Olen karsinut ruoastani juurikin ne, sekä mausteiset ruoat, paprikan ja herneet sekä kaalin. Maitoa juon ja maitotuotteita ja kananmunia syön, eikä hänelle niistä tule mitään, joten en usko allergioihinkaan (esikoisella ei mitään allergioita ja myös sipulista huusi aina ja muista vältettävistä ruoista). On tämä vaan niin kamala kuunnella, pitänee lähteä yrittämään saada tuota unille. Raasu ihan väsyneenä huutaa :( tyhmä äiti...

Lisää kokemuksia otetaan vastaan, tulen aamulla lukemaan. Tai yöllä, jos huonosti käy...

Sipuli luultavasti. Meillä auttoi vatsan hieronta sekä jalkojen pumppaaminen. Kanniskelin myös toisen käden varassa mahallaan. Mahallaan ollessa ilma tulee paremmin ulos.

Itse lopetin kun vauva huusi milloin mistäkin ja hermostuksen vuoksi maitomäärätkin alkoivat pienentyä. Ihanaa että lopetin koko imetyksen (vauva 3kk) ja itseni piinaamisen lopulta. Meillä vauvalle sopi hyvin heti ihan tavallinen korvike ja siitä saakka vauva ollut tod.tyytyväinen ja äiti myös! Aina se ei käy korvikkeiden kanssa noin hyvin kun saattaa alkaa oireilla sitten siitä korvikkeesta!

Kokeile gefilustippoja, saa apteekista, ruokakaupasta, ei auta tähän hätään, mutta tulevaisuudessa. Ja jos et jaksa imettää niin lopeta, turha on päätänsä hajottaa imetyksen kanssa. Saattaahan niitä vatsanväänteitä tulla vastikkeestakin, mutta kokeilemallahan se selviää. Itse oon antanut kumpaakin, tissimaitoa ja vastiketta- vastiketta silloin ku olin syönyt mausteista ruokaa, suklaata tai ollut illalla viihteellä. Toi vauvaaika menee nopeasti, vaikkei se aina siltä tunnu- rennoin rantein vain- mikä on itelle parasta- toivottavasti massuvaivat helpottaa <3

meillä nuo mainitsemasi kakkaoireet ja huuto johtui maitoallergiasta, puhkesi juurikin tuossa 2kk iässä. Tosin jos se vihreä kakka ei jatku vihreänä, tuskin on sitten maitoallergiaa. tollasen pienen mahaa nyt voi vääntää mikä tahansa, kaalit, paprika, sipulit, pavut, herneet yms "pierettävät" jutut.

Huh, yöstä selvittiin yhdellä syötöllä, eli nukkui kuten ennenkin kunhan saatiin unille. Ja nyt aamulla on ehkä hieman kiukuttelevampi kuin yleensä, mutta ei voi edes verrata eiliseen huutopäivään. Nyt tui myös mieleen, että vauveli sai Rota-rokotteen viime viikon torstaina, ei varmaan sekään tilannetta helpottanut.

Enkä ole vielä lopettamassa imetystä, mutta on tämä kyllä ajoittain ihan älytöntä. Onneksi puol vuotta on lopulta lyhyt aika, sen jälkeen voi mun puolesta loppua imetys milloin vain.

Kiitos vertaistuesta kaikille! :)

Sitten olis syytä katsoa, kannattaisiko imetys vaan lopettaa, mikäli ruokavalio supistuu esim. pelkkään kanaan.

[QUOTE="aloittaja";28325708]Huh, yöstä selvittiin yhdellä syötöllä, eli nukkui kuten ennenkin kunhan saatiin unille. Ja nyt aamulla on ehkä hieman kiukuttelevampi kuin yleensä, mutta ei voi edes verrata eiliseen huutopäivään. Nyt tui myös mieleen, että vauveli sai Rota-rokotteen viime viikon torstaina, ei varmaan sekään tilannetta helpottanut.

Enkä ole vielä lopettamassa imetystä, mutta on tämä kyllä ajoittain ihan älytöntä. Onneksi puol vuotta on lopulta lyhyt aika, sen jälkeen voi mun puolesta loppua imetys milloin vain.

Kiitos vertaistuesta kaikille! :)[/QUOTE]

Meillä aiheutti rotarokotus kovat vatsanväänteet mitkä alkoivat viikko rokotuksesta. Eli syy saattaa hyvin olla siinä. Kestivät noin viikon, välillä vatsa näytti "kramppaavan" ja silloin tuli kova itku. Eli saattoi johtua teillä ihan tuosta rokotteestakin.

[QUOTE="Lissu";28325725]Meillä aiheutti rotarokotus kovat vatsanväänteet mitkä alkoivat viikko rokotuksesta. Eli syy saattaa hyvin olla siinä. Kestivät noin viikon, välillä vatsa näytti "kramppaavan" ja silloin tuli kova itku. Eli saattoi johtua teillä ihan tuosta rokotteestakin.[/QUOTE]

Niinhän se saattoi, ajallisesti sopii myös siihen. Mutta eipä mun sipulihöpinätkään kyllä asiaa auttaneet :( Toivon kyllä, että olis ollut suurimmaksi osaksi tuosta Rotasta, ettei ihan noin herkkis ole ruoan suhteen. Tänäänkin ollut hieman kitisevämpi, vihreä kakka tullut kertaalleen, mutta ei enää sitä ihmeellistä vaahtokakkaa (jota muuten tuli Rota-rokotteen annosta seuraavana päivänä ekan kerran).

Jännää, miten lapset on niin erilaisia kun esikoiselle ei vaikuttanut tuo rokote mitenkään.

Meidän kuopuksella meni vatsa löysälle Rota-rokotteesta (tai miten se nyt voi enää löysemmäksi mennä - mut kuitenkin, ilmaa oli vatsassa ja kakka oli ehkä vähän vihertävää myös). Huusi myös jos erehdyin juomaan appelsiinimehua tai syömään raakaa sipulia, eli ne ainakin aiheuttivat vatsanväänteitä. Imetän kuitenkin edelleen (ikää nyt 1v2kk), joten en kokenut ruokavalion tarkkailua rasitteeksi.

Yhteistyössä