menin keskustelemaan ja yhtäkkiä musta tulikin valehtelija

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi ei :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi ei :(

Vieras
olen käynyt muutaman kerran perheneuvolassa puhumassa kun kaikki nykyään on niin raskasta. Tämä puhuminen pitäis mua kuulemma auttaa. Ongelma on kuitenkin se etten mä oikein osaa siellä kertoa niistä asioista jotka oikeasti vaivaa. Mulla on varmaan masennus mutta en oo kertaakaan ottanu puheeksi sitä siellä. No mä oon sille kertoillu kaikkea siten kun mulla olis kaikki suht ok vaan parisuhde hieman huonossa kunnossa. Eli en pystynytkään kertomaan mikä oikeasti on vialla. Eli periaatteessa mä käyn sielä nyt ihan turhaan koska mä olen kaunistanut kaikkea mun elämästä sielä ja ehkä haukkunut miestäni liikaa. :(

kerro mitä sinun mielestä sinun elämälle tapahtuu, jos kerrotkin omasta masennuksesta siellä perhekerhossa?
Entäs jos olisit kertonut tilanteestasi heti ekalla käynnillä, niin mitä kuvittelisit että sinulle kuuluisi tällä hetkellä?

Vastaa rehellisesti näihin kahteen kysymykseen nyt aluksi.. Jatketaan sitten... :)

Minusta sinun pitäisi sanoa tämä sille ihmiselle. Että koet ettet saa hänelle kerrottua. Sinun pitäisi päästä ihan psykologin juttusille, terkkareilla kuitenkin hyvin vajaa koulutus terapeuttisen keskustelun ohjaamiseen.
Ja älä kanna huonoa omatuntoa, vaan eteenpäin. Kysele keinoja päästä tästä ongelmasta yli siellä terapiassa.

Käyn siis perheneuvolassa ja henkilö jonka kanssa keskustelen on sosiaalityöntekijä.

Jos kerron sielä masennuksestani pelkään ettei mua enää nähdä normaalina ihmisenä vaan aletaan kyttäämään ja otetaan lapset pois tms. olen kuitenkin täysin kykenevä hoitamaan lapsia vaikka olenkin masentunut.

Hmm jos olisni kertonut kaikki olisin ehkä saattanut saada jotain hyviä neuvoja tai vaikka mahdollisuuden puhua psykologille. tai en tiedä mulla ei oo kokemusta mitä masentuneille tehdään perheneuvolassa..

Pyydä psykologia, ja kerro näistä tuntemuksistasi, ne kuulostavat ihan normaaleilta. Sano että tahtoisit aloittaa vaikka vuodenmittaisen hoitosuhteen, ja että tunnet olosi kummalliseksi kun joudut puhumaan lastensuojelun ammattilaiselle. Psykologille voit saada lähetteen myös lääkäriltä, jos sieltä on helpompi pyytää.

Yhteistyössä