Meniköhän pullat pilalle? Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotileipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotileipuri

Vieras
Rupesin tässä iltani kuluksi leipomaan pullaa, mutta vehnäjauhot loppuivat kesken. Ehkä noin 2/3 tarvittavasta määrästä sain taikinaan.

No, rupesin sitten laittamaan vehnäjauhojen sijaan neljän viljan puurohiutaleita. Niitä meni taikinaan ehkä noin 2 desilitraa. Muistelin, että "terveys"pullaa voi joku oikeastikin tehdä osittain puurohiutaleita käyttämällä, vai voiko?

Kun taikina oli tämänkin jälkeen melko nestemäistä enkä saanut sitä kunnolla alustettua, niin laitoin (PANIIKISSA) siihen vielä reilut pari desiä perunajauhoja. Perunajauhot toivat taikinaan kyllä oudon sivumaun (ei hirmu paha).

Mitä sanotte, onko vielä toivoa?

Onko mitään enää tehtävissä? Vinkkejä? Kokemuksia?
(Peittäisiköhän kaneli oudon sivumaun alleen ;)...)

:D En tosiaankaan osaa sanoa, mutta kerro sitten miltä maistuvat.

Mä oon vastaavassa tilanteessa kerran vetässy sinne jotain sämpyläjauhoja/hiivaleipäjauhoja mitä olivatkaan (katsoin, että riittävän valkosta niin sitä ;) ) ja ihan hyviä niistä tuli. Vähän turhan jyväisiä (oli jotain jyviä sielä toisessa jauhossa joukossa), mutta ne oli sitten meidän "terveyspullia". :D

Tässä tulos: Pullat näyttävät ulospäin tavalliselta. Tosin ne maistuvat hieman leipäisille, eivät siis hirmu makealle tai rasvaiselle. Kuitenkaan mitään outoa sivumakua niissä ei ole. Tein osasta taikinaa tavallisia pullia, osasta rusinapullia ja osasta kanelirullia.
Suurena pullanystävänä olen kuitenkin tyytyväinen tulokseen (pikku puutteista huolimatta) ja tuoreen pullaan tuoksuun! :)

Yhteistyössä