Meni joulu pilalle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Anoppi oli ilmoittanut haluavansa meille jouluksi ja mies oli sanonut ok. ilmoitti minulle niin, että huomasin siitä että tiesi minun suuttuvan tästä. Syy miksi en anoppia meille halua: meillä on selväjoulu lasten vuoksi ja anoppi ei ole selvänä päivääkään ja ramppaa monta kertaa tunnissa tupakalla ja haluaa sotkeutua jokaiseen kokkaukseen jne. ja olla se päivän napa. HÄnellä on ruokapuolen koulutus ja minähän en osaa kokata. Haluan tehdä kuiteknin kaiken itse ja valitettavasti minua kuvottaa syödä hänen luonaan koskaan(kieltäydyn pullista yms.), koska hän kaivelee nenäänsä ja hammasvälejään siinä leipoessaan ja ruokaatehdessään ja jatkaa hommia pesemättä käsiään. Hygieniasta ei ole tietoakaan vaikka tekee työkseen lapsille ruokaa. Nyt kun totean miehelleni, että vain minä teen ruoat jouluna niin saa nähdä minkä kohtauksen anoppi saa siitä. Toivottavasti sellaisen ettei tule meille jouluksi. Ryypätköön itsekseen kotona. Lapset kun vähän katsovat mummoa kun se on kännissä eikä ymmärrä tätä. Osaan jo odottaa, että ensimmäiseksi kun se tulee meille niin huutaa ovesta "onko viinaa". Näin tehnyt jo monta kertaa. Ei tervehdi edes ensin vaan huutaa jo sitä viinaa. Meillä on muutamia pulloja, jotka saatu lahjaksi(arvatkaapa keltä) ja itseltä ne on jäänyt juomatta kun ei juoda kuin harvoin saunakalja, siideriä tai viiniä ruoalla. Mieheni säälii äitiään.

Ei kai siinä muuta kun tarjoilet sitä alkoholia lasillisen ruuan kanssa. Jos pyytää lisää niin sanot suoraan että täällä on lapsia ja niiden seurassa ei juoda.
Tai jos viina on niin tärkeä että viettää joulunsa sen takia muualla niin pistä mies etukäteen sanomaan että teillä ei sit juoda.

munkin anopilla on kauhea tarve aina juoda jotain missä alkoa sama oliko joulu tai pääsiäinen ja vaikka olis lapsiakin paikalla.... ristiäisissäkin piti olla ihan päissään.. vaikka olin jo etukäteen ilmoittanu että sielä ei kukaan ota alkoa...

Laitat teidän pullot hyvään piiloon ja sanot anopille että jos teille haluaa tulla niin kännissä ei ovesta pääse ja yhtäkään pulloa on turha myöskään yrittää tähän taloon tuoda. Sanot myös, että teet ruoat yksin ja teet mahdollisimman paljon etukäteen valmiiksi.

[QUOTE="vieras";22481692]Laitat teidän pullot hyvään piiloon ja sanot anopille että jos teille haluaa tulla niin kännissä ei ovesta pääse ja yhtäkään pulloa on turha myöskään yrittää tähän taloon tuoda. Sanot myös, että teet ruoat yksin ja teet mahdollisimman paljon etukäteen valmiiksi.[/QUOTE]

Pullot on jo piilossa, mutta se tuo omansa, jota kuljettaa aina mukana. Salaa sitten naukkailee. Teen ruoat etukäteen niin pitkälle kuin mahd, mutta siihen jää vielä viime hetken tekemisiä ja tiedän sen väkisin änkeävän siihen auttamaan tai oikeastaan tekemään kaiken, kun minähän en osaa. SAin tämän tiedon vasta eilen, joten tämän päivän olen miettinyt mitä kaikkea sanon mm. miehelleni.

Yhteistyössä