V
"vieras"
Vieras
Anoppi oli ilmoittanut haluavansa meille jouluksi ja mies oli sanonut ok. ilmoitti minulle niin, että huomasin siitä että tiesi minun suuttuvan tästä. Syy miksi en anoppia meille halua: meillä on selväjoulu lasten vuoksi ja anoppi ei ole selvänä päivääkään ja ramppaa monta kertaa tunnissa tupakalla ja haluaa sotkeutua jokaiseen kokkaukseen jne. ja olla se päivän napa. HÄnellä on ruokapuolen koulutus ja minähän en osaa kokata. Haluan tehdä kuiteknin kaiken itse ja valitettavasti minua kuvottaa syödä hänen luonaan koskaan(kieltäydyn pullista yms.), koska hän kaivelee nenäänsä ja hammasvälejään siinä leipoessaan ja ruokaatehdessään ja jatkaa hommia pesemättä käsiään. Hygieniasta ei ole tietoakaan vaikka tekee työkseen lapsille ruokaa. Nyt kun totean miehelleni, että vain minä teen ruoat jouluna niin saa nähdä minkä kohtauksen anoppi saa siitä. Toivottavasti sellaisen ettei tule meille jouluksi. Ryypätköön itsekseen kotona. Lapset kun vähän katsovat mummoa kun se on kännissä eikä ymmärrä tätä. Osaan jo odottaa, että ensimmäiseksi kun se tulee meille niin huutaa ovesta "onko viinaa". Näin tehnyt jo monta kertaa. Ei tervehdi edes ensin vaan huutaa jo sitä viinaa. Meillä on muutamia pulloja, jotka saatu lahjaksi(arvatkaapa keltä) ja itseltä ne on jäänyt juomatta kun ei juoda kuin harvoin saunakalja, siideriä tai viiniä ruoalla. Mieheni säälii äitiään.