Menettääkö päivähoitopaikan jos jää työttämäksi?

• Viestiketjun aloittaja "tintti"
  • Ensimmäinen viesti
"tintti"
Tai siis tietysti menettää, huonosti muotoiltu, mutta jos nyt sanoisin itseni irti niin lähteekö hoitopaikka heti? Jos on tiedossa uusi työpaikka niin kuinka pitkä väli saa olla siinä että saa pitää lapset samassa hoitopaikkassa? kyse siis perpepäivähoidosta, ei päiväkodista, onko kellään kokemusta/tietoa asiasta?

Oikeasti ei kyllä edes pitäisi menettää päivähoitopaikkaa vaikka jäisit työttömäksi ilman tietoa uudesta työpaikasta. Subjektiivinen hoito-oikeushan tarkoittaa juuri sitä, että sinä määrittelet hoidon tarpeesi. Ja jos lapsellesi on kokopäiväpaikka myönnetty, ei sitä saisi pois ottaa ilman että itse sen irtisanot.

Monet kunnat tosin yrittävät rajoittaa subjektiivista hoito-oikeutta sanomalla, ettei saa päivähoitopaikkaa jos ei ole töissä tai rajoittaa kellonaikaa tms.

"Koyote"
Ei se hoitopaikka mihinkään lähde. Sä voisit olla vaikka kotona työttömyspäivärahalla ja lapsi hoidossa. Hoitopaikalla ja työllistymisellä/työttömyydellä ei ole mitään muuta vaikutusta toisiinsa kuin hoitomaksu joka määräytyy tulojen mukaan.

"tintti"
okei.. jotenkin vaan kuvittelin että jos olen itse kotona ja paikkakunnalla on pulaa hoitopaikoista niin sitten se annettaisiin jollekin ketä sitä oikeasti kipeesti tarvitsee. Ja eniten siis huoletti se, että meillä on nyt niin ihana hoitotäti, että en halua siitä luopua, tuntee lapset ja meidän historian ja siellä on niin samat kasvatustavat omilla lapsilla kuin meilläkin ja olen erittäin tyytyväinen häneen.

Yhteistyössä