Menetänkö paljon kun lapset ei ole kosksaan pyytäneet pääästä puuhamaahan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muumit laaksossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muumit laaksossa

Vieras
Meillä 2 lasta. Molemmat saavat joka kesä valita 1-2 kohdetta. Kumpikaan ei ole vielä pyytänyt päästä puuhamaahan. Menettävätkö he paljon?

Tarkoitan aloituksella sitä, että jos en olisi käynyt muumimaassa, niin mielestäni olisin menettänyt jotain. Naantali on ihana kaupunki, sen muumimaailman ympräistö on ihana. Merenranta. Kivoja näytelmäesityksiä, oikeastaan tosi hienoa teatteria. Mielestäni olisin menettänyt jotain. Se muumitalo ja muut rakennelmat, hienoja.

Samoin lintsi tai särkänniemi, minusta ne ovat sellaisia melkein "kulttuurikohteita". Näitä ovat valinneet.

Siis, menetämmekö jotain kun ei olla puuhamassa käyty koskaan. ei vaikuta siltä että tullaan käymään. Tänäkin kesänä ovat valinnet ihan jotain muuta. Emme käyneet misään lasten kohteissa silloin kun esikoinen ei osannut vielä pyytää. Kun hän oli alle 3v.

Öh? Tervakoski ja Janakkala kai sinänsä ei mitään kulttuurikohteita ole ja Puuhamaassa jos käy nin eipä siinä muuta ympäristöä näe yhtään. Mut ihan kiva paikka se on. Itse lapsena olen tainnut käydä kahdesti ja oman lapsen kanssa on käyty kerran. Ehkä käydän vielä toistekin, nyt lapsella ikää 6v.

Minkä ikäiset lapset teillä sit on? Alle kouluikäisten puolesta päättäisin minä, ainakin välillä. Eli vaihtelun vuoksi ottaisin ohjelmistoon Puuhamaankin. On kuitenkin vähän erilainen kuin varsinaiset huvipuistot. Enemmän tekemistä itse eikä vain jökötetä laitteen kyydissä.

heh, mä oon taas miettiny että menetänkö minä ja lapset jotain kun ei olla käyty vielä muumimaailmassa :) no, ehkä ens kesänä sitte..

Mutta kyllä, minusta puuhamaa on ihana paikka ja kannatttaa ehdottomasti mennä. Onko teiltä pitkä matka? Me ollaan oltu hämeenlinnassa samalla hotelissa yötä, ja lähdetty hyvän aamiaisen jälkeen puuhamaahan. Aamiaisella jaksaa melkein koko päivän, pientä evästä vaan mukaan...

Puuhamaassa on tosi paljon tekemistä, se on edullinen paikka (verrattuna esim. lintsin ja särkänniemen ranneikkeisiin) ja siellä viihtyy koko päivän. kannattaa mennä lämpimänä päivänä, siellä on ihanat vesiliukumäet.

No tuota mun lapset on siis jo koulussa, joten onko jo liian myöhäistä iän puolesta valita se? Jukumaassa on käyty. sielläkin saa polkea veneellä ja hypellä patjalla ja meloa lauttaa ja tehdä itse jotain.

Mulle puuhamaa on nostalginen paikka. Olin siellä lapsena ja nyt ollaan joka kesä oltu siellä omien lasten kanssa. Mä nyt jo tiedän miten kivaa siellä on, joten kokisin kyllä menettäneeni jotain, jos en pääsisi puuhamaahan :)

Siellä on jotenkin erilainen tunnelma, kuin muualla. Kiireettömämpi :)

[QUOTE="a p";24139952]No tuota mun lapset on siis jo koulussa, joten onko jo liian myöhäistä iän puolesta valita se? Jukumaassa on käyty. sielläkin saa polkea veneellä ja hypellä patjalla ja meloa lauttaa ja tehdä itse jotain.[/QUOTE]

Meidän kolmannelle menevä on ihan huumassa, kun kohta pääsee taas Puuhamaahan :)

Juu hyvin sanottu että se on kiireettömämpi paikka kuin muut. Olen samaa mieltä. ja itselläkin kuten myös miehelläni puuhamaahan liittyy nimenomaan nostalgiaa, puuhamaakäynnit oli lapsena kummankin kohokohtia...

En itse tykkää härveleistä yhtään joten siksikin tykkään enemmän puuhamaapäivästä kuin mistään lintsi/särkänniemi-touhusta... stressi puskee pelkästä ajatuksestakin.

[QUOTE="nii";24140010]Juu hyvin sanottu että se on kiireettömämpi paikka kuin muut. Olen samaa mieltä. ja itselläkin kuten myös miehelläni puuhamaahan liittyy nimenomaan nostalgiaa, puuhamaakäynnit oli lapsena kummankin kohokohtia...

En itse tykkää härveleistä yhtään joten siksikin tykkään enemmän puuhamaapäivästä kuin mistään lintsi/särkänniemi-touhusta... stressi puskee pelkästä ajatuksestakin.[/QUOTE]

En päässyt lapsena käymään missään tuollaisissa. En tiedä oliko niitä vielä 70-luvulla? Kävin sukulaisissa kesäisin.
Itselläni ei siis ole mitän perinteitä kesälomakohteista.

Yhteistyössä