meneekö teillä paljon ruokaa roskikseen?

• Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti
mamma
Heips! Ajattelinpa ihan mielenkiinnosta kysellä että kuinka paljon muilla menee ruokaa roskikseen vanhenemisen takia? Tuntuu että itsellä puolet kaikesta mitä ostan/teen joutuu roskikseen. Menevät vaan pilalle kun ei tule syötyä esim. leipäpakettia muutamassa päivässä. Pakastinta asunnossani ei ole, se kyllä helpottaisi huomattavasti. Asun siis tytön kanssa kahdestaan.

vieras
Ei kun meillä menee biojätteeseen... :D no joo, siis kyllä meillä jonkun verran menee vaikka meillä on 6-henkinen perhe, joskus leipää joskus ruokaa, joka viikko valitettavasti jotain.

meillä menee aika paljon.. kun kaks ihmistä vaan syömässä ja suurin osa pakkauksista niin isoja ja ei tajuu laittaa puolia esim. pakkaseen. tai ei viitti. :)

tänään meni paljon kun kuiva-ainekaapin oli vallannut inhat ötökät. Lens muuten kaikki avatut pussukat bioon!!!!

Nyt ollaan aika paljon saatu vähennettyä hukkaan menevän ruuan määrää, kun oon oppinu itsekin syömään jämäruokia pois jääkaapista, mies on tässä asiassa taitavampi. Aika usein meillä on kerran viikossa myös ns. jämäruokapäivä, jolloin syödään jääkaapista pois jämäruuat yleensä maanantai on hyvä järäruokapäivä viikonlopun jälkeen, kannattaa kokeilla ja ottaa tavaksikin. Leivästä pistän yleensä puolet tai 2/3 heti pakkaseen, mutta kyllä niitä leivänkänttyröitä siltikin aina pussien pohjalle jää.

Hyvin vähä menee biojätteisiin. On pakko olla taloudellinen ja järkevä ruoka-asioissa, kun rahaa ei koskaan ole hukattavaksi, ja sitähän se poisheittäminen on. Meidän talossa kissalta tulee eniten ruokajätettä, nirso pentele.

hei
mutta nyt olen harventanut kaupassa käyntiä entisestään ja syömme aika tyhjäksi kaapin ennen kauppareissua niin ei jää sinne kaapin taakse mitään piiloon ja happanemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Halipupu:
Leivästä pistän yleensä puolet tai 2/3 heti pakkaseen, mutta kyllä niitä leivänkänttyröitä siltikin aina pussien pohjalle jää.
Teen tuota samaa, ja on muuten yllättävän toimivaa ja säästää paljon koppuraleivistä. Saa aina tuoretta pakkasesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Halipupu:
Nyt ollaan aika paljon saatu vähennettyä hukkaan menevän ruuan määrää, kun oon oppinu itsekin syömään jämäruokia pois jääkaapista, mies on tässä asiassa taitavampi. Aika usein meillä on kerran viikossa myös ns. jämäruokapäivä, jolloin syödään jääkaapista pois jämäruuat yleensä maanantai on hyvä järäruokapäivä viikonlopun jälkeen, kannattaa kokeilla ja ottaa tavaksikin. Leivästä pistän yleensä puolet tai 2/3 heti pakkaseen, mutta kyllä niitä leivänkänttyröitä siltikin aina pussien pohjalle jää.
meillä myös ns. jämäruokapäivä kerran viikossa, jääkaapin tyhjennystä:)
bio-jätettä tulee todella vähän, koira pitää huolen ylijäämä ruuista:).
Meitä on nelihenkinen perhe, pakastelen puolet leipäpaketeista, on sitten "tuoretta leipää" ja isommista liha/kana/kala paketeista, kun olen kypsentänyt ne, on helppo ottaa kypsää jauhelihaa pakastimesta esim. kastikkeeseen...

Yhteistyössä