Meneekö codesan-yskänlääkkeestä kuinka sekaisin...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huom harmaana

Vieras
Kun tulee käytettyä todella harvoin lääkkeitä niin arastuttaa ottaa lääkärin äsken määräämää codesania. Apteekissa kun totesivat että se on vahvinta mitä saa ja luokitellaan huumeeksi. Olen nyt yh kun mies on reissussa ja kuulemma on myös ajokielto. Lapsi on onneksi päiväkodissa.

Mitäs sanovat kokeneemmat tähän? Jos nyt otan sitä niin kaipa voin neljän aikaan hakea lapsen hoidosta ihan normaalisti? Ja yötä vastaan ottaa? Toki lääkkeen vaikutus on aina yksilöllinen.

Kaikesta sitä ihminen ongelman tekeekin...

Mulla oli muutama viikko sitten käytössä sama lääke. Auttoi kyllä helvetilliseen kurkkukipuun ja yskään enkä itse ainakaan mennyt mitenkään sekaisin siitä. Otin aamulla ja illalla juuri ennen nukkumaanmenoa.

Jos siinä on perässä comp. niin mulla se tekee uneliaaksi. Elimistö muuttaa kai kodeiinin jotenkin morfiiniksi tms. Itse en käytä muuten kuin yötä vasten ja vasta kun yskä oikeasti häiritsee unta, aamullakin on vielä tokkurainen olo.

Meillä sitä on määrätty 5-vuotiaalle eikä ole mitenkään sekaisin mennyt, yskä on kylläkin helpottanut. Itsellänikään ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia. Ja jos nyt otat niin ei se ajokykyyn enää neljältä vaikuta.

[QUOTE="joo";23297563]Jos siinä on perässä comp. niin mulla se tekee uneliaaksi. Elimistö muuttaa kai kodeiinin jotenkin morfiiniksi tms. Itse en käytä muuten kuin yötä vasten ja vasta kun yskä oikeasti häiritsee unta, aamullakin on vielä tokkurainen olo.[/QUOTE]

Compia on.
Ihmettelin vaan kun farmaseutti niin painotti että tämä on sitten todella vahvaa ja ehdoton ajokielto ja alkoholin nauttimiskielto.
Kaipa sitä uskaltaa ottaa. Menen sitten päikkäreille saman tien.
Kiitokset vastanneille kokemuksista!

[QUOTE="vieras";23297592]Ota annostuksen mukaan, niin ei pitäisi juuri ylimääräisiä vaikuttaa.[/QUOTE]

Tuossa on annostuksena 5-10 milliä eli varmaan se pienempi riittää.

[QUOTE="joo";23297618]Se onkin vahvaa, itse en pysty saman päivän aikana auton rattiin. Ei se toki kaikkiin samalla tavalla vaikuta.[/QUOTE]

No täytyy katsoa sitten tuntemuksien mukaan että pystyykö ajamaan.
Vai pitääkö pyytää joku tuomaan.

Siksi arastuttaa että esimerkiksi nukahtamislääkkeistä menee vintti puolikkaasta annoksesta jo suht sekaisin ja jos tuo vaikuttaa yhtään samaan malliin niin reaktio voi olla voimakas.
taidan kuitenkin miettiä turhia.

No täytyy katsoa sitten tuntemuksien mukaan että pystyykö ajamaan.
Vai pitääkö pyytää joku tuomaan.

Siksi arastuttaa että esimerkiksi nukahtamislääkkeistä menee vintti puolikkaasta annoksesta jo suht sekaisin ja jos tuo vaikuttaa yhtään samaan malliin niin reaktio voi olla voimakas.
taidan kuitenkin miettiä turhia.

Ei se turhaa ole mietiskellä, on vaan kaikkien etu että edes joku miettii, eikä ajele esim. huumepäissään miten sattuu. Toivottavasti sun yskä paranee pian :)

tämä codesan on hyvä lääke,yöllä kun rupeaa yskittämään se on ainut lääke mikä saa pysäytettyä yskänpuuskan.En ole huomannut mitään huumaavaa,se on taas tätä hemmetin EU-tohinaa,senhän täytyy yrittää sabotoida kaikki hyvät asiat!Tavallisten yskänlääkkeiden ainoa vaikutus on yleensä että pierut kovenevat..

Tota yskänlääkettä pitää vetää ihan älyttömät määrät että siitä sekasin menee..Eli jos noudattaa niitä annostusohjeita niin ei se päähän käy.Sitä kodeiinia on siinä sen takia että se lamaa hengityksenkeskusta (?) ja näin hillitsee sitä yskää.Eli ei suuria määriä,mutta jotkut tietty on sille herkempiä..

[QUOTE="joo";23297681]Ei se turhaa ole mietiskellä, on vaan kaikkien etu että edes joku miettii, eikä ajele esim. huumepäissään miten sattuu. Toivottavasti sun yskä paranee pian :)[/QUOTE]

Kiitos! toivotaan niin.

Joskus 1970 luvun alkupäivinähän jotkut vetivät kännit tolla yskänlääkkeellä.
Kyllähän pikkupullolla vetäs nupin sekaisin kunnolla kun parilla huikalla vetäs pullon tyhjäksi.
Silloin Codesania sai apteekista ilman reseptiä.
Pullokoot silloin 500 ml ja 250 ml.
Sittenhän se myöhemmin poistettiin ensin myynnistä ja sitten pistettiin reseptilääkkeiden listalle,kun huomattiin väärinkäytöksiä.
Varmaankin tänäpäivänä luokitellaan myös huumeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Köh-köh;30562597:
Joskus 1970 luvun alkupäivinähän jotkut vetivät kännit tolla yskänlääkkeellä.
Kyllähän pikkupullolla vetäs nupin sekaisin kunnolla kun parilla huikalla vetäs pullon tyhjäksi.
Silloin Codesania sai apteekista ilman reseptiä.
Pullokoot silloin 500 ml ja 250 ml.
Sittenhän se myöhemmin poistettiin ensin myynnistä ja sitten pistettiin reseptilääkkeiden listalle,kun huomattiin väärinkäytöksiä.
Varmaankin tänäpäivänä luokitellaan myös huumeeksi.

Menee kyllä vain vatsa sekaisin. Panacodiakin saa syödä 3 ennen kuin tuntuu mitään.

Ei perkele tein just liiniä siit vitun codesanista ja spritestä vedin vitummoisen yliannostuksen tos pari tuntii sit ui vittu että oon sekasen meinaan sammuu kokoaja väsyttää nii maan perkeleesti vedin varmaa vittu 40ml sitä ku aikuisen annostus on noin 10ml perkelee

Yhteistyössä