Meneekö tämä muka näin? Vakuutus asiaa myrkskytuhoista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "xxx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

"xxx"

Vieras
Sanoivat vakuutusyhtiössä että jos meidän omasta pihasta puu katuu meidän talon päälle, kotivakuutus korvaa sen.

Mutta jos tämä puu kaatuukin naapurin talon päälle, korvaa naapurin vakuutus sen.

Eli tarkoittaako tämä nyt sitä että jos naapurin puu kaatuu meidän talon päälle me joudutaan se itse maksamaan(omasta vakuutuksesta)

Mun järki sanoo että jos meidän tontilta kaatuu puu naapurin talon päälle niin me itse/meidän vakuutus maksaa sen. Ei naapuri.

Mitäs jos puu kaatuu talon päälle kaupungin omistamasta alueesta?

Meillä on nimittäin näin ja se on vielä älykorkea sairas puu, ja maksais 250€ kaataa se OMAAN laskuun.

Kaupunginpuutarhuri sanoi, että jos se kaatuu, kaupunki maksaa, mutta tästä EI ole mustaa valkoisella, joten en usko :rolleyes:

Mitäs jos puu kaatuu talon päälle kaupungin omistamasta alueesta?

Meillä on nimittäin näin ja se on vielä älykorkea sairas puu, ja maksais 250€ kaataa se OMAAN laskuun.

Kaupunginpuutarhuri sanoi, että jos se kaatuu, kaupunki maksaa, mutta tästä EI ole mustaa valkoisella, joten en usko :rolleyes:

Veikkaan että kaupunki joutuisi vahingonkorvausvastuuseen, ainakin jos on laiminlyönyt puun kaatamisen. Kannattaa tehdä kaupungille ilmoitus (mustaa valkoisella) että puu pitäisi kaataa, ja laittaa se itselleen hyvään talteen.

Kaupungilla lienee kyllä kiinteistönomistajan vastuuvakuutus, joten menee sitten sen piikkiin jos näin käy.

[QUOTE="xxx";24041007]Sanoivat vakuutusyhtiössä että jos meidän omasta pihasta puu katuu meidän talon päälle, kotivakuutus korvaa sen.

Mutta jos tämä puu kaatuukin naapurin talon päälle, korvaa naapurin vakuutus sen.

Eli tarkoittaako tämä nyt sitä että jos naapurin puu kaatuu meidän talon päälle me joudutaan se itse maksamaan(omasta vakuutuksesta)

Mun järki sanoo että jos meidän tontilta kaatuu puu naapurin talon päälle niin me itse/meidän vakuutus maksaa sen. Ei naapuri.[/QUOTE]

Kyllä se yksinkertaistettuna näin menee, mutta paljon riiippuu tilanteesta ja vakuutuksista. Omat vakuutukset kannattaa kyllä olla aina kunnossa. Kannattaa myös varmistaa, että teillä on vakuutus myös luonnonvoimien varalta, sillä jos se puuttuu, niin myrskytuhoista on turha korvausta hakea.

eiköhän se mee just nin. ei se myrksy sen naapurin vika oo sen enempää ku teiänkään vika. eriasia jos naapurillaan on tontillaan kaadettavaksi määrätty huonokuntoinen puu, mitä ei ole kaatanut, ja se se puu kaatuu teidän talon päälle niin silloin korvausvastuu on naapurilla, krvaukset tulevat naapuriin vastuuvakuutuksesta mikäli sellainen naapurin kotivakuutukseen kuuluu, muuten maksaa omasta pussisstaan.
kotivakuutus on kiinteistökohtainen ja sen korvausmäärät ja hinta on määritetty sen kiinteistön ja kiinteistössä olevan irtaimiston mukaan. mietippä tilannetta jossa itse asuisit jossain muutaman tonnin 50m2 mummonmökissä ja naapurissa olisi 200 neliön uusi luksustalo, silloin myös kotivakuutuksissa olisi huomatava hintaero..

Kyllä se mun mielestä noin menee myrskyn kohalla. Jos nimittäin ajattelee et myrskyhän voi tuoda vaikka pihakeinun jostain naapurista teidän ikkunan läpi, niin mistäs te tietäisitte kenen keinu on kyseessä, jolta voisitte korvauksia vaatia??
Mutta jos te kaadatte oman puun (moottorisahalla) ja se kaatuu sit naapuri talon päälle niin sillon se menisi taas teidän vakuutuksesta.

joo, sitä käytiin just vakuutusyhtiössä varmistamassa että korvaa jos myrskyt kaataa. ja korvaa kuulema senkin jos itse kaataa.

Mutta toi ettei korvaa jos myrsky kaataa sen naapurin päälle. Jos naapurilla ei ole vakuutuksen kunnossa niin onko se sitten voi voi, ja he itse maksavat omasta pussista?

jospa mie turhaan murehdin. Meille kuitenkin tulossa metsuri vielä tänä kesänä kaatamaan nuo kaksi selkeesti huonokuntoisempaa koivua ja tsekkaamaan lopputkin. Et jospa ne pystyssä pysyisivät jotka saavat pystyy jäädä.

Yhteistyössä